Стигао ербас А330 који ће летети за Њујорк

З. РАДОВИЋ

11. 05. 2016. у 17:22

Стигао ербас А330 који ће летети за Њујорк

Фото: Милена Анђела

На Аеродром "Никола Тесла" у Београду у среду слетео први широкотрупни авион "ербас А330", којим ће се од 23. јуна обновити летови ка Америци након 23 године

ПРВИ широкотрупни авион у флоти "Ер Србије", "ербас А330", слетео је у среду у 17 часова на Аеродром "Никола Тесла". Сви погледи били су упрти у небо, ишчекујући да се појави летелица са ознакама националне авио-компаније, која ће од 23. јуна пет пута недељно летети за Сједињене Америчке Државе.

У знак добродошлице запослени на Аеродорому "Никола Тесла" дочекали су га традиционалним поздравом воденим топовима. Из кокпита се вијорила српска тробојка. Летом из Абу Дабија, новим авионом допутовали су и Дане Кондић, директор "Ер Србије" и градоначелник Београда Синиша Мали, који је и председник Надзорног одбора националне авио-компаније.

Авион индијског "Џет ервејза" изнајмљен је за нову руту "Ер Србије" до Њујорка, а наредних дана, после регистрације у Директорату цивилног ваздухопловства, поново ће одлетети за Абу Даби. Тамо ће му бити комплетно реновирана унутрашњост, са новим седиштима и ознакама "Ер Србије".

- Ово је веома значајан догађај за "Ер Србију" и за наш народ - рекао је Синиша Мали. - Долазак "ербаса А330" у свој нови дом у Београду тренутак је поноса за све нас, а тиме показујемо да "Ер Србија" наставља да инвестира у своју будућност и будућност Србије. Овај авион успоставља нове везе између наше земље и САД, отварајући нове могућности за развој туризма и трговине. Од 11 земаља у региону, само Србија има директан лет до Америке и овакав авион. Наш циљ је да привучемо велики број инвеститора, а све је то лакше кад имамо директну везу са САД.

Мали је истакао да је већ продато више од 11.000 карата за летове до Њујорка. Дане Кондић је истакао да ће изнајмљивање авиона у наредних пет година коштати 500.000 долара месечно, али да ће та линија бити профитабилна већ за две године.


— Air Serbia (@airserbia) May 11, 2016


- Долазак новог авиона је историјски догађај за ову компанију, јер отвара могућности за њен развој - рекао је Кондић. - У наредних неколико недеља "ербас" ће бити у потпуности реновиран и опремљен новим кабинама бизнис и економске класе, које ће гостима пружити непревазиђена искуства путовања преко Атлантика.

Председник Надзорног одбора "Ер Србије" Синиша Мали је напоменуо да авион још нема име, али је предложио да му кумују новинари. Како је рекао, већ у четвртак ће бити објављени контакти на које ће сви моћи да предлажу имена.


КОМФОР ЗА РОБУ И ПУТНИКЕ

НОВИ авион има највећи капацитет од свих у флоти "Ер Србије", а моћи ће да прими и више од 10 тона робе по лету. Располаже са 254 седишта, од којих је 18 у бизнис класи. На 18 кожних тапацираних лежајева који се могу развући на дужину од око 160 центиметара моћи ће током једног лета да уживају путници у бизнис класи. Предност оваквог, повлашћеног третмана током путовања подразумева и услугу намештања лежаја како би путник током лета мирно спавао, као и послуживање јела у сваком тренутку када клијент пожели. Путници у економској класи ће моћи да понесу и два пута по 23 килограма пртљага, док ће они из бизнис класе моћи да понесу два пута по 32 килограма пртљага.


ТЕЖАК 233 ТОНЕ

ПИЛОТ који је довезао "ербас" из Абу Дабија је Давор Мишељић, извршни директор за саобраћај "Ер Србије".

- Овакав авион је круна летачке каријере сваког пилота - рекао је Мишељић. - Велико је задовољство и ствар престижа њиме управљати. Може да лети дуже од 15 сати, а тежак је 233 тоне. До сада је 28 наших пилота завршило обуку и моћи ће да возе путнике за Њујорк.

ВУЧИЋ: СИМБОЛ УСПЕХА СРБИЈЕ

ПРЕМИЈЕР Александар Вучић изјавио је да је долазак авиона који ће летети на линији између Београда и Њујорка симбол успеха Србије.

- То не можете да добијете уколико нисте политички сигурни и снажни. То је велика ствар за Србију - рекао је Вучић. - Успостављање директне авио-линије између Београда и Њујорка ће знатно олакшати путовање које ће бити уз мање малтретирања и уз јефтинију карту.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (16)

Манитоба

11.05.2016. 18:04

А шта би са обећаваним директним летом за Торонто??? Он би много значио Србима у Канади.

Miki

11.05.2016. 21:31

@SkY - takav tip finansiranja nije neobicno s'obzirom da taj tip aviona kosta 240 miliona dolara.u ostalom je taj nacin finansiranja veomo efikasan za avio kompaniju koja je fokusirana na efikasni ekononmski rad.

Dragan

11.05.2016. 23:54

@SkY - Avioni nisu roba koja je izlozena na tezgi i koju svaki prolaznik moze odmah da kupi i ponese sa sobom. Za njihovu kupovinu postoje liste cekanja i od sklapanja ugovora do isporuke obicno prodju 3-4 godine. Air Serbia je 2014. godine sklopila ugovor o kupovini 10 novih A320 NEO aviona a prvi ce joj biti isporucen tek 2018. godine. Inace, prvi ovaj avion proizveden i isporucen je pre nekoliko meseci kompaniji koja ga je narucila 2012. godine. Ne verujem da je procedura kupovine A330 kraca.

Miki

11.05.2016. 21:27

@Slobodan Nikolic - druze, ovaj avion nije bas bilo koji avion. od ovog aviona se proizvelo do sada samo oko 1000 komada na svetu a kosta 240 miliona €.u ostalom je srbija jedina u regiji koja ima ovaj avion i koja ce nuditi direktnu liniju bg - ny.mislim da se takav dogadjaj moze prenositi na tv-u i zasluzuje to.

Merlin

11.05.2016. 22:15

Pola miliona dolara mesecno.Plus gorivo..osoblje....odrzavanje..itd..Valjda znaju sta rade.

Душко

11.05.2016. 23:36

@Merlin - 500.000 долара звучи много, али једно повратно путовање се наплаћује око 1200 долара. Са 250 путника у авиону, то се наплати за 4 дана (колико је потребно за 2 комплетна тур-ретур лета). Дакле, цена изнајмљивања је отприлике једна осмина укупне зараде....То је, онако одока оцена исплативости, али није да нема смисла...

Stanko

12.05.2016. 13:03

@Merlin - Zasto bi leteo za 1200 dolara kad druge kompanije nude upola manju cenu uz duplo vecu uslugu u toku leta, na mnogo novijim letelicama.?

Sudija

12.05.2016. 11:02

I da mi je znati samo koga ce da prevoze pet puta u sedmici. Ni za jedan put sedmicno nemaju putnike. Ti su cisto prolupali. Ubrzo slijedi bankrot.

Dragan

12.05.2016. 13:01

Taj "novi" avion ko zna koliko je star. Druga stvar je sto ce ga gurnuti do maksimuma izdrzljivosti sa 5x nedeljno do SAD, a odrzavanje na avionu ce biti minimalno. Hvala ali prekocicu ErSrbiju na letovima do Amerike.

DW

12.05.2016. 18:52

U kom svojstvu Siniša Mali dočekuje avion nacionalnog avio-prevoznika?! Nadam se samo da nećemo morati mnogo da subvencionišemo liniju Beograd-Njujork. A da, linija će biti profitablina za najviše 2-2.5 godine.