Прва шина на прузи ка Пешти
23. 12. 2015. у 13:11
Почиње реализација пројекта брзих колосека ка Мађарској. Од српске престонице до Будимпеште за три сата
Фото Игор Маринковић
ГРАЂАНИ ће од Београда до Будимпеште од 2018. године путовати брзом пругом, најавио је председник Владе Србије Александар Вучић. Премијер је, на свечаној промоцији пројекта модернизације и изградње пруге на Ранжирној железничкој станици Нови Сад, нагласио да се данас до мађарске престонице железницом може стићи за осам сати, док ће по окончању пројекта од једног до другог главног града воз стизати за непуна три сата.
Вучић је рекао да ће посао бити завршен за 2,5 година, а да ће по окончању пројекта возови у просеку ићи 180 километара на сат, док ће после Новог Сада, кроз војвођанску равницу - Мали Иђош, Фекетић и Суботицу јурити и до 200 на сат.
- Србија ће бити земља која ће моћи да се поноси својом железничком и саобраћајном инфраструктуром - рекао је премијер. - Пројекат модернизације пруге реализоваћемо у сарадњи са партнерима из Кине и Мађарске, а вредан је између 932 милиона и 1,1 милијарду евра. Предвиђено је да око 50 одсто посла обаве кинеске компаније, док би другу половину требало да раде српске грађевинске фирме.
У Кини је крајем новембра потписан оквирни споразум о реализацији пројекта модернизације ове саобраћајнице, који ће делом бити финансиран кинеским кредитом.
Министарство грађевине је најавило да се почетак радова очекује у 2016. када буде завршена пројектна документација. Дужина пруге на траси Коридора 10 између Београда и Будимпеште је око 350 километара, од чега је 184 километра у Србији и 166 километара у Мађарској.
На промоцију пројекта у Нови Сад, министарка грађевине, саобраћаја и инфраструктуре, Зорана Михајловић, стигла је "Штадлеровим" возом. Са њом су путовали и Ванг Сијаотао потпредседник Националне комисије за развој и реформе НР Кине, амбасадори НР Кине и Мађарске, Ли Манчанг и Атила Пинтер. У Петроварадину им се придружио и Александар Вучић. Српски премијер и Ванг Сијаотао симболично су обележили почетак реализације пројекта причвршћивањем шине за бетонски праг на месту где ће почети радови на изградњи пруге.
ПРЕМИЈЕР ПЛАТИО КАРТЕ
КУПИО сам карте за све који су путовали возом. Не, него да се шверцујемо? Како сте мислили? - одговорио је премијер на питање новинара да ли је тачно да је платио путовање медијима и свим гостима.
Повратна карта од Београда до Новог Сада кошта 288 динара, а у возу је било око 100 путника.
Фото Игор Маринковић
Погледај галерију
Фото Игор Маринковић
Погледај галерију
Фото Игор Маринковић
Погледај галерију
Фото Игор Маринковић
Погледај галерију
Фото Игор Маринковић
Погледај галерију
Фото Игор Маринковић
Погледај галерију
Фото Игор Маринковић
Погледај галерију
Фото Игор Маринковић
Погледај галерију
Фото Игор Маринковић
Погледај галерију
Фото Игор Маринковић
Погледај галерију
Фото Игор Маринковић
Погледај галерију
Tosha
23.12.2015. 13:47
Bas me briga sto je pretplata jeftinija od pakle cigareta... ne pusim, niti planiram da placam pretplatu za koju je premijer rekao da ce biti samo preko njega mrtvog...
Zna se sta su brze pruge i to je brzina preko 300km/h. kao u Francuskoj, Nemackoj. Sve ispod toga je neka sredina. Dakle, to nece biti brza pruga iako ima sve uslove, posto je ravnica. Brzinom od 180 km/h u Francuskoj idu obicni vozovi najcesce lokalnog karaktera.
ne pušim gospodine premijeru
moje je pravo dalicu da pušim ili ne a rts sigurno necu gledati kao što ga I ne gledam od 90 god. kada se rts izvini za ratnohuškacki program 90 I za 9mart I 5 oktobar stave sat u gornjem uglu možda I gledam takođe nevidim znacaj za srbiju pruge šta njom da izvozimo starlet neradnike politicare telekom necete da prodate I date nama seljacima da nešto proizvodimo pa da ta pruga izvozi naše proizvode prece biti da ce ta pruga uvoziti iz nmađarske u srbiju poljopri. proizvode ali bice samo maketa
Sta prica ovaj covek, pruga Stara Pazova-Novi Sad se radi iz ruskog kredita, gradi je rusko preduzece "RDZ INTERNATIONAL, a on Ruse skoro da nije spomenuo, doveo ambasadora Kine na otvaranje deonice koja se radi iz Ruskog kredita.
Коментари (61)