Коментар: Русофобија за Васкрс
22. 04. 2020. у 09:41
Осредњи примерак антипутиновске (читај: антируске) пропаганде "Путинови сведоци" приказан најширој српској публици на Јавниом сервису Србије
Фото принтскрин
НЕ знам шта је навело Јавни сервис Србије да ономад, усред Страсне седмице, емитује документарац који приказује председника Путина у онако саркастичном и искривљеном светлу. Да то, међутим, није било случајно говори чињеница да је приказан двапут исте вечери, и то у "прајм тајму", па сасвим отпада могућност да неко ко тамо пушта филмове није знао шта чини.
Тако је осредњи примерак антипутиновске (читај: антируске) пропаганде под насловом "Путинови сведоци", у режији Виталија Манског (2019), приказан најширој српској публици у тренутку у коме нам екипе руске државне помоћи дању и ноћу савесно и братски помажу у борби против пандемије.
Главна политичка порука овог филма гласи: "Моје сведочење је веома важно не само за руско друштво, које би требало лечити од опаке болести, него и за све друге земље, како би избегле губитак слободе", изјављује Мански. "Веома је важно разумети како и зашто је људима одузета слобода, зашто се слажу да корачају путем неслободе, нарочито сада, када се ово догађа у Русији. Веровали смо у будућност, а добили мрачну прошлост."
То су завршне речи из овог филма у тренутку у коме председник Путин, према западним изворима за фебруар 2020, ужива подршку између 70 и 80 одсто својих сународника, нарочито у погледу будућности, о чему Виталиј Мански, очигледно, има неке своје податке. Све ово се догађа у летонској престоници куда је Мански пребегао и на чији је рачун режирао овај филм. Осим Летонске државне телевизије, овде се јавља још и булумента западних продуцената и давалаца грантова актуелном руском дисиденту, дојучерашњем редовном клијенту Кремља.
Ко је Виталиј Мански? Прилично је познат у руској престоници. Један мој московски пријатељ, филмски редитељ, одмахнуо је руком и добацио нешто што би се београдским сленгом могло превести као - "неопевана шлихтара". После студија камере на московском ВГИК, осамдесетих, свим силама се трудио да се додвори врховима власти, прво филмом о Горбачову, па онда о Јељцину (2001), који га је, у пакету, предао Путину, о чијој је првој победи на изборима сачинио нови филм. Том приликом наснимио је материјал који није заборавио да пренесе у Ригу (најзанимљивији пасаж овог филма догађа се унутар Јељцинове породице у ноћи Путинове победе 26. маја 2000. године, када су сви чекали да се нови председник јави телефоном, а овај то није учинио).
Седећи све време са Јељцином, Мански је грозничаво смишљао пут ка новом газди. На остварењу сна о "дворском редитељу", председавао је или био члан свих могућих државних комисија које су делиле милионе, постао функционер свих фондова (из којих се и сам богато алиментирао), заменик председника Савеза филмских радника Руске Федерације, члан свих могућих форума и академија, председник два филмска фестивала у Москви, на крају и главни уредник документарног програма првог канала руске државне телевизије Русија, са неограниченим овлашћењима... Био је наравно биготни руски патриот. Током друге деценије столећа додијао је и власти и колегама, и актуелни министар културе Медински почео је да му смањује дотације.
Тада је Мански заиграо на "украјинску карту" и почео да протура гласове како је дискриминисан као Украјинац јеврејског порекла (рођен је 1963. у Љвову, престоници Западне Украјине), што је имало и још увек има извесну тежину у "либералној Москви", да не говоримо о иностранству. При свему су му помагале престоничке НВО и криптоагентуре из доба Чубајса, Касјанова и Њемцова. Звучи познато? Тада је Мански погрешно проценио и држава му је ускратила сваку помоћ. Једне ноћи покупио је жену, двоје деце и све драгоцене "флешке" које је чувао и отпутовао на филмски фестивал у Ригу, одакле се више није вратио.
"Добити папире у Риги лакше је него увести климу у Москви", хвалио се успешни дисидент, већ увелико претплатник летонских и европских грантова, званично члан "растућег броја прогнаних културних и интелектуалних радника који се боре за слободу изражавања у Русији", и састављач новог, сасвим различитог филма о Путину, који је сада, у елитном термину, приказао и Јавни сервис Србије.
Онај ко је ставио ово делце у васкршњи програм учинио је то сасвим у духу актуелног политичког курса РТС. А да се потрудио могао је да пробере и нешто мање провидно из богате понуде русофобног пропагандног смећа, које се данас врти по Летонији, Естонији, Црној Гори и другим пространствима слободног света.
Bljump
22.04.2020. 10:01
RTS je tu samo da igra kako gazda naredi.
I Srbija ima vise i muskih i zenskih Manskia nebitnih ko lanjski sneg.
neprijatelj ne miruje!!!Traži pogodno tlo za ,zarazu!!
Страшно, какав дилентатизам,да ли је РТС гласило нас, који плаћамо претплату или неких из сенке, срамота!!!
Isto to sam i ja pomislio,ništa nije slučajno,to rade isti ljudi.
Коментари (8)