Kофери Mилана Недића пронађени у Аустралији

В. Црњански Спасојевић

28. 04. 2018. у 11:02

Kофери Mилана Недића пронађени у Аустралији

Милан Недић

Откривена документа из Другог светског рата. Садрже податке о злочинима комуниста, о протеранима...

ЧЕТИРИ кофера која су припадала председнику колаборационистичке владе народног спаса Милану Недићу пронађена су, после 72 године од његове смрти, у Аустралији.

Адвокати који заступају предлагаче Недићеве рехабилитације тражиће да суд ове кофере препуне документације потражује званичним путем, открива, за "Новости", Александар Недић, праунук ратног премијера.

Прочитајте још: Историчар Александар Стојановић о Недићу: Хтео да влада као краљ

У коферима је, каже он, документација из периода када су Недић и његови министри напустили земљу, у октобру 1944. године. Све владе земаља које су Немци окупирали биле су смештене у Кицбилу, у Аустрији.

- У коферима се налазе записници разговора Недића и његових министара током боравка у Аустрији, као и дневници Министарства правде од момента формирања Комесарске управе Милана Аћимовића, 1941. године, па све до октобра 1944. године. У тим дневницима, према нашим информацијама, између осталог, налазе се подаци о злочинима које су починили комунисти: стрељањима, пљачкама, чак и случају спаљивања једног сеоског кнеза на Космету. Тражићемо да се ова документација уврсти у доказни материјал на суду - каже Александар Недић.

Прочитајте још: РЕХАБИЛИТАЦИЈА НЕДИЋА: Крив за хапшења и масовна стрељања

Међу документацијом се налазе и подаци о Словенцима који су протерани из немачке окупационе зоне, а које НДХ није хтела да прими, па су завршили у Србији, као и о Србима спасеним од усташког ножа. Према тврдњама Недићевог праунука, ту би требало да буду и подаци о српским Јеврејима који су се нашли у логорима, у Немачкој, и којима је српски народ преко Црвеног крста и Томе Максимовића слао помоћ. Захваљујући српском Црвеном крсту, како каже, они су избегли смрт.

Ту су и подаци о експлозији муниције и тачном броју жртава у смедеревској тврђави, 5. јуна 1941, у којој су погинули и Недићев син и снаха. После ове трагедије Милан Недић је и прихватио да води колаборационистичку владу.

- Кофери су непознатим каналима из Аустрије стигли до Швајцарске, одакле су преко емигрантских веза послати у Аустралију. Нешто од тих свезака "процурило је" седамдесетих година прошлог века до Југославије, али смо до комплетних кофера дошли захваљујући једном словеначком историчару. Верујемо да би њихов садржај могао да буде драгоцен за суд и историју - констатује Александар Недић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (23)

deki smederevo

28.04.2018. 11:10

Vrlo sam zainteresovan da se konacno sazna broj zrtava u petojunskoj eksploziji od koje je tesko stradalo Smederevo..p.s.a mozda ima i neka imfo zbog cega je doslo do toga ?

Катарина Крстић

29.04.2018. 05:02

@deki smederevo - Уколико се буде могућ приступ тим документима, јер ко зна шта може да се деси, бићемо ипак информисанији, јер комунисти ту нису за сада ставили шапу. Ако вас занима Смедеревска трагедија, не верујем да Новости могу да објаве линк у коментару, али потражите на Српски-меморијал.рс, латиницом наравно, текст Српска Хирошима – Смедерево 5. jун 1941. у њему су све 4 теорије о узроцима експлозије и познати подаци о жртвама. Хвала.

Francesco

28.04.2018. 11:28

Slovenci se pojavljuju i spasavaju gibaničare... Hahaha. Streljanje saradnika okupatora nije zločin. Nije nikada bio niti će ikada biti. Jedina greška koju su Tito i jugoslovenski Komunisti napravili je ta što 1945. u Jugoslaviju nisu pustili Crvenu Armiju da se obračuna sa kolaboracionistima. Sa običnim domaćim izdajnicima i ovima što su po Beogradu grickali semenke i srkali pivo dok je narod ginuo po Kozari bismo lako izašli na kraj, samo bi nam ponestalo municije.

Hercegov Grad

28.04.2018. 11:57

Pogledajte da nisu i kosti njegove u njemu, pa ga vratite u Srbiju da ga rehabilitujete kp ostale srpske zločince!

Srboljub

11.07.2018. 13:05

@Hercegov Grad - Ma to su sve časni domaćini i intelektualci sa zavidnim znanjem nemačkog jezika.

Legenda

28.04.2018. 12:45

Moj deda, koji je ovu zemlju oslobadjao sa svojim drugovima na Sremskom frontu, rado bi sa Nedicem razgovarao u 3 oka!!!

Mila

28.04.2018. 12:49

Mislim da je vreme da mediji Nedića prestanu da nazivaju kolaboracionistom. Čovek je radio najbolje što je mogao za svoju zemlju, u datim okolnostima. Zašto se ne piše koliko je Srba i Jevreja spasio taj isti Nedić? Podržavam predlog za njegovu rehabilitaciju.

Ma nije nego

29.04.2018. 09:08

@Mila - Pružili su žilav otpor nemačkom okupatoru... e, znali su komunisti kako s vama treba...

Pera

30.04.2018. 12:17

@Mila - Hvala sto si nam unistio i naciju i drzavu... I ti i tvoj djed, bando crvena

toga ima puno i u srbiji

28.04.2018. 12:58

kada nestane beograskog komunizma tek tada ce pojedinci u srbiji smeti da iznesu dokumenta koje su krili I cuvali a nisu smeli da pokažu ni onada a ni sada jer je beograski komunizam gori nego u severnoj koreji kini kubi videli smo kako su slovenikja hrvaska bosna Kosovo platili visoku cenu bežanja od beograskog komunizma

zaliv.net

28.04.2018. 16:02

Bilo bi lepo da se ta dokumenta javno objave pa da svi vidimo (i iz ovog ugla) ko su i sta su bile komunjare....

Srboljub

11.07.2018. 13:03

@Dragan Ilic - Knjigu u šake, čitaj i nemačke izvore pa će ti sve biti jasno.

Tatko

28.04.2018. 21:43

Komunizam je za vas neradnici jedni pa da vas vidim da tako komentarisete kolaboracioniste!!!! odmah bih vas streljao!!

тлн

29.04.2018. 04:51

Народ је заборавио први рат и милионе жртава.......послије 15-20 година све су то заборавили и кренули за директним убицом и егзекутором аустругарским капларом.

тлн

29.04.2018. 04:51

Народ је заборавио први рат и милионе жртава.......послије 15-20 година све су то заборавили и кренули за директним убицом и егзекутором аустругарским капларом.

Nostradamus

29.04.2018. 17:05

Kako je krenulo, i sam Hitler ce biti proglasen sportskim radnikom i "zrtvom komunista", ha, ha, ha. Nema nade za balkanske narode, jer nacionalisti peglaju istoriju.