ДИЗАЈНЕРИ и инжењери "Тојоте" пред собом су имали, чини се, један од најтежих задатака у каријери - направити још атрактивнији и бољи, економичнији и динамичнији, кросовер који од 2016. када је представљен, поставља нове стандарде, не само у својој класи - "Ц- ХР".

Нова "тојота Ц-ХР" представљена је недавно, светској јавности на изузетно добро осмишљеној промоцији и првој тест вожњи, у Португалији где је захваљујући компанији "Тојота Србија" и екипа "Вечерњих новости" имала прилику да се увери да за јапанске магове ауто-индустрије нема нерешивих задатака.

Нова "тојота Ц-ХР" направљена је на темељима претходника који је својим дизајном, возним карактеристикама већ проглашен за икону кросовера.

Када је 2016. лансирана прва генерација овог модела, помало екстравагантни изглед је одмах почео да плени купце, што је, свакако и најбољи показатељ вредности целог пројекта.Већ у првој години продато је невероватних 120.000 јединица у Европи!Тржишни удео од 10 одсто у Ц-СУВ сегменту говори сам за себе."Тојота" је опет имала бестселер!И оно на шта са поносом, указују у "Тојоти" од десет продатих возила осам је имало хибридни погон!

Тренутно, више од 400.000 европских возача ужива за командама овог аутомобила.

Јасно је зато пред каквим су изазовом били дизајнери и инжењери јапанског гиганта када су добили задатак да направе модел за 2020.


И одмах да кажемо да су га са успехом решили. Пред нама је, окупана сунецм Португалије, бљеснула нова "тојота Ц-ХР" боља, атрактивнија, још привлачнија.

Прочитајте још - "Тојота корола" помера границе

Возило је добило нови, снажнији дволитарски мотор, моћнији хибридни систем,побошано вешање,још ексклузивнију унутрашњост,динамичнији дизајн,новом генерацијом ЛЕД светала, са нешто другачије постављеним светлима за маглу, задњим "трчећим" показивачима правца...Наравно, "Тојота" не би била "Тјота" да није надограђен и чувени HMI (Human Machine Interface)систем који доноси најсавременију мултимедијалну технологију.



Купци хибрида, а њих је све више, сада могу да бирају између 1,8 литарског бензинског мотора упареног са најсавременијим хибридним системом (литијум-јонске батерије) са 122 КС или моћнијег система који чине 2.0 бензински агрегат који у сарадњи са " Hybrid Dynamic Force " системом испоручује 184 КС!



Кабина возила је, с обзиром да се ради о "купе изгледу" изненађујуће пространа.На централној конзоли је "тач скрин" осмоинчни екран, део Мултимедијалног система који сада дозвољава потпуну интеграцију са сматрфонима "Apple CarPlay" и "Android Auto".Туи је и опција "Over The Air" која омогућава непрестани "апдејт" мапа навигационе платформе."Тојота" испоручује аутомобиле са потпуно бесплатном трогодишњом могућношћу "освежавања" мапа.

Ту је и нови "он-борд" комуникациони систем.Захваљујући њему возач добија незамисливу количину података.

Поред хибридних система, "тојота Ц-ХР" , која се прави у Турској, нуди и два бензинска мотора. Оба су са четири цилиндра.Један , радне запремине 1,2 литра је снабдевен турбопуњачем и испоручује 116 КС ( који опционално може да има погон на све точкове), а други је, потпуно нови 2,0-литарски агрегат који располаже са 148 КС.

Мотор од 1,2 литре може бити упарен са шестостепеним мануелним али и са ЦВТ (Continuously Variable Transmission) мењачем.Снажнији бензинац долази само са ЦВТ мењаче, и биоће доступан на тржиштима Источне Европе.


На првој тест вожњи португалском обалом, испробали смо обе хибридне верзије. Наравно, највише нас је интересовао новитет, дволитарски (2.0 LITRE HYBRID DYNAMIC FORCE SYSTEM) који једноставно оставља без даха.

Аутомобил је изузетно тих. Чујете само котрљање точкова, чак се није чула ни бука од снажног ветра који је заслужан што је део обале Португалије на Атланстком океану стотинак километара удаљен од Лисабоона, права Мека светских сурфера.Ова ЕВ технологија, истичу у "Тојоти" не захтева допуњавање батерија на спољним изворима енергије. Батерија се допуњава у вожњи када убрзавате, кочите. А прецизна истраживања су показала да чак 80 одсто времена вожње у граду "тојота Ц-ХР" не користи бензински мотор и има нулту емисију штетних гасова!

На статичном делу презентације "Тојотини" чаробљаци су нам детаљно говорили о унапређењима не само хибридног система већ и бензинских агрегата који су никад ефикаснији.Све је урађено од најбољих материјала , врхунском технологијом, коришћени су за поједине делове и 3Д штампачи!



Нема дела мотора који није унапређен, другачије обрађен, направљен од бољих материјала.Чак су и такозвани базни делоби мотора знатно унапређени.Тако на пример блок цилиндра има дебљину зида од свега 2,3 мм а редукцијом тежине и нижим тежиштем унапређен је и баланс возила.као резултат свега тога укупна маса агрегата од 2,0 литара је смањена за 20 одсто у односу на претходну верзију и сада тежи тек 113 килограма!

Колико је моћна комбинација бензинског агрегата и хибридног система показује и податак да је "тојота Ц-ХР" способна да иде само на електричну енергију и при брзини од 120 километара на час!


Возачу су на располагању бројни системи асистенције.Од помоћи при кочењу,адаптивног темпомата, уочавања возила из мртвог угла, спречавања напуштања жељене коловозне траке до паркирања. Безбедност је на највишем могућем нивоу (Toyota Safety Sense)јер су у "Тојоти" мислили буквално, на све могуће ситуације па тако имамо и систем који предвиђа судар ...

При свему томе посебно истичемо " концертну дворану", аудио систем који је "Тојота" уз помоћ ЈБЛ (JBL Premium Audio system, осам канала , девет звучника 800 вати) уткала у ову, надасве успешну причу.



ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ

ДУЖИНА:4.390 мм

ШИРИНА:1.795 мм

ВИСИНА:1.565 мм

МЕЂУОСОВИНСКО РАСТОЈАЊЕ:2.640 мм

ЗАПРЕМИНА ПРТЉАЖНИКА.377 лит. (1,8Л),358 лит.(2,0).

МАСА:1.460 кг (1,8), 1.525 кг (2.0)

МОТОРИ

1.8 ХИБРИД

ЗАПРЕМИНА:1.798 ццм

МАКСИМАЛМНА СНАГА:98 КС

МАКСИМАЛНИ ОБРТНИ МОМЕНТ:143 нм

ХИБРИДНИ СИСТЕМ

БАТЕРИЈА:Литијум -јонска 207,2 В

ЕЛЕКТРО-МОТОР:600 В

МАКСИМАЛНА СНАГА:53KW

МАКСИМАЛНИ ОБРТНИ МОМЕНТ:163 нм

КОМБИНОВАНА СНАГА:122 КС

0-100 км/ч:11,0 сек.

МАКСИМАЛНА БРЗИНА:170 км/ч

ПОТРОШЊА:Лит./100 км

ГРАД:3,2

ВАН ГРАДА:4,2

КОМБИНОВАНО:3,8

ЕМИСИЈА ЦО2:86 гр./км

ЗАПРЕМИНА РЕЗЕРВОАРА:43 лит.

2.0 ХИБРИД

ЗАПРЕМИНА:1.987 ццм

МАКСИМАЛМНА СНАГА:152 КС

МАКСИМАЛНИ ОБРТНИ МОМЕНТ:190 нм

ХИБРИДНИ СИСТЕМ

БАТЕРИЈА:Никл-кадмијум 216 В

ЕЛЕКТРО-МОТОР:650 В

МАКСИМАЛНА СНАГА:80KW

МАКСИМАЛНИ ОБРТНИ МОМЕНТ:202 нм

КОМБИНОВАНА СНАГА:184 КС

0-100 км/ч:8,2 сек.

МАКСИМАЛНА БРЗИНА:180 км/ч

ПОТРОШЊА:Лит./100 км

ГРАД:3,7

ВАН ГРАДА:4,2

КОМБИНОВАНО:4,0

ЕМИСИЈА ЦО2:92 гр./км

ЗАПРЕМИНА РЕЗЕРВОАРА:43 лит.

1,2 ТУРБО БЕНЗИНСКИ

ЗАПРЕМИНА:1.197 ццм

МАКСИМАЛНА СНАГА.116 КС

МАКСИМАЛНИ ОБРТНИ МОМЕНТ.185 нм

МЕЊАЧ: Мануелни и ЦВТ/мултидрајв

0-100 км/ч:10,8 сек.

МАКСИМАЛНА БРЗИНА:190 км/ч

ПОТРОШЊА:Лит./100 км.

ГРАД:7,3

ВАН ГРАДА:5,3

КОМБИНОВАНО:6,1

ЦО2:154 гр./км

ЗАПРЕМИНА РЕЗЕРВОАРА:50 лит.

2,0 БЕНЗИНСКИ

ЗАПРЕМИНА:1.987 ццм

МАКСИМАЛНА СНАГА.148 КС

МАКСИМАЛНИ ОБРТНИ МОМЕНТ.189 нм

МЕЊАЧ:ЦВТ/мултидрајв

0-100 км/ч:10,9 сек.

МАКСИМАЛНА БРЗИНА:195 км/ч

ПОТРОШЊА:Лит./100 км.

ГРАД:8,8

ВАН ГРАДА:5,8

КОМБИНОВАНО:6,9

ЦО2:152 гр./км

ЗАПРЕМИНА РЕЗЕРВОАРА:50 лит.