“Тојота ајго”: Забаван и практичан
27. 01. 2015. у 16:23
Друга генерација "тојоте ајго", која је крајем прошле године кренула и у освајање српског тржишта с почетном ценом од 8.360 евра, нема много додирних тачака с претходником
ДРУГА генерација "тојоте ајго", која је крајем прошле године кренула и у освајање српског тржишта с почетном ценом од 8.360 евра, нема много додирних тачака с претходником.
Настала је по идеји Акија Тојоте (а шефовска се не пориче), да јапанска компанија направи још бољи, забавнији аутомобил за вожњу. Јасно, уз врхунски квалитет којем "Тојота" тежи.
Дизајн новог "ајга" назван је "J-Playful", што га повезује с модерном јапанском младалачком културом која фаворизује снажне и наглашене облике и форме.
Од сада већ култног новог "X" дизајна предњег дела, до читаве лепезе опција прилагођених власнику, комплетан "стајлинг" и инжењерске акробације у новом "ајгу" осмишљени су тако да буду забавни.
- Мој највећи изазов био је да створим аутомобил у који ће људи да се заљубе - рекао је Давид Тераи, главни инжењер новог "ајга". - Традиционално, изглед аутомобила из А сегмента је ограничен практичношћу и компактним димензијама, као и ценом. Али ти аутомобили углавном нису пожељни. Елементи због којих заиста желите аутомобил и због којих изнова и изнова читате каталог док одлучујете о куповини, често су предмет компромиса. Дизајн је у другом плану и не можете да одаберете превише опреме.

Тест екипа "Новости" управо је желела да процени да ли су "Тојотини" магови успели да испуне ове циљеве.
Иако се укуси разликују, рекли бисмо да је "ајго" сада допадљив, атрактиван, занимљив аутомобил. Испоштована је и "нова мода" такозване персонализације аутомобила, па око 10 делова на возилу може врло лако (и јефтино) да се замени (боја, облик) по жељи купца.
Ценовно, "ајго" је такође пун погодак. Такав квалитет и ниво опреме морају да забрину конкуренцију у А сегменту - за тај новац.
Млади возачи не могу без савремених џиџабиџа, па је "ајго" опремљен "тач-скрин" екраном од седам инча с мултимедијалним системом, а за конекцију са "смартфоном" задужена је "мирорлинк" веза.

"Ајго" се вози као и све "тојоте" - глатко и удобно. Мотор на тесту, "троцилиндраш" са 998 кубика, сасвим је довољан за возило оваквог типа. При томе, овај мотор је изузетно штедљив, а оно што наше људе тренутно много не занима, за разлику од васцелог модерног света, емисија угљен-диоксида у атмосферу веома је ниска, 88 грама по пређеном километру.

Занимљиво је да је "ајго" дужи од претходника за 25 мм, а да је висина смањена за пет милиметара. Размак између точкова је већи за осам милиметара. Тако је "ајго" добио на унутрашњем простору, повећан је и пртљажник, а због повећане ширне међу точковима стабилнији је у вожњи. Мања висина је побољшала аеродинамичност, што је резултирало нижом потрошњом.
Још неке "ситнице" су допринеле повећању комфора у возилу. Смањен је угао управљача са 28 на 26,6 степени, снизили су предња седишта за 10 мм и опремили возачево седиште подешавањем по висини. Дужина путничког простора повећана је за девет милиметара, уз 20 милиметара шире наслоне за руке, што додатно доприноси комфору на предњим седиштима.

Запремина пртљажника повећана је за 29 литара, на 168 литара. Такође је олакшан приступ због 75 мм ширег отвора пртљажног простора.
Наравно, "ајго" има све савремене системе помоћи за возача, од АБС-а и ЕСП-а до помоћи при кретању на узбрдици. Занимљиво је да је инсталирана и камера за вожњу уназад, па је паркирање, које је ионако било изузетно лако, с обзиром на габарите возила, сада права песма.