Градски превоз у четири фазе: Како ће изгледати повратак путника

Е. Б. Р.

28. 04. 2020. у 08:35

Градски превоз у четири фазе: Како ће изгледати повратак путника

Фото З. Јовановић

Предлог стручњака за вожњу јавним возилима у наредном периоду. Аутобусе ће прво користити запослени, студенти, незапослени па пензионери
ПОЧЕТАК рада јавног градског превоза у Београду је неизвестан, а коначну одлуку о томе донеће стручњаци Кризног штаба Владе Србије за борбу против ковида 19. Према незваничним информацијама, струка је у складу са епидемилошком ситуацијом предложила да превоз буде доступан у четири фазе односно по приоритетима.

У првој групи су запослени, у другој студенти и ђаци, трећу чине незапослени, туристи и остали док су у четвртој пензионери. Трајање сваке фазе биће утврђено на основу препорука надлежних здравствених служби, после добијене сагласности Кризног штаба.
Захтеви за меру превенције како би се спречило ширење вируса су многобројни, а подразумевају да:

* Возачи ЈГП обавезно морају да носе личну заштитну опрему, односно, маску и рукавице док управљају аутобусом, трамвајем или тролејбусом.

* Редари и контролори, такође морају да носе маску и рукавице али и визире.

* Возачева кабина биће раздвојена пластичном или провидном преградом од путничког дела возила.

- Услуге ЈГП могу користити само особе које носе маску и рукавице, а путницима која неправилно користе заштитну опрему неће бити дозвољен улазак.

* Улазак путника у возило биће могућ само на предњим или задњим вратима, с тим што се аутобус, трамвај или тролејбус мора видљиво обележити и са спољне и са унутрашње стране како би се знало која врата служе за улаз, односно излаз.

* У унутрашњости возила мора бити јасно обележен правац кретања путника, од улаза ка излазу.

- На улазним вратима мора бити редар који ће контролисати да ли путници улазе носећи заштитну опрему. Они ће да дају упутства о понашању током вожње, провераваће да ли су карте валидиране, и водиће рачуна о безбедности путника и возача.

* Седишта морају бити видљиво обележена са успостављеним размаком, који омогућава физичку дистанцу од два метра између путника. То значи да ће на дуплим седиштима бити само један путник, док ће у вертикалној линији бити попуњено свако друго место за седење.

* Места за стајање у возилу морају бити видљиво обележена, тако да се поштује препоручена физичка дистанца од минимум два метра између путника.

* Возило се обавезно мора дезинфиковати пре првог поласка и након последњег поласка, а по могућству и у току радног дана. Посебну пажњу треба обратити на возачеву кабину и рукохвате, валидаторе и друге предмете који се често додирују.

* Пре и после сваке појединачне вожње, возило се мора проветрити природном вентилацијом, отварањем свих прозора. Уколико временске прилике буду дозволиле, пожељно је да прозори буду отворени и током вожње. Не препоручује се централизован начин климатизације, осим у оним возилима у којима прозори не могу да се отворе. У случају да су прозори блокирани, возач је дужан да их одблокира.

* На стајалиштима морају бити видно истакнута правила понашања у возилу, као и места за стајање путника на стајалишту због формирања реда којим се обезбеђује физичка дистанца.

УВЕДЕНЕ 34 КОРИДОРСКЕ ЛИНИЈЕ

ОТКАКО је, због ванредног стања, укинут јавни градски превоз на територији Београда, уведене су 34 коридорске линије за људе који морају да иду на посао. Возила саобраћају сваког дана у два термина, од 5.30 до 8.00 и од 17.30 до 20.00, са поласцима на сваких 15 минута. У возила могу ући само они запослени са радним налогом и месечном "бусплус" картицом.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (21)

Goja

28.04.2020. 09:16

Svi autobusi koji imaju klimu nemaju mogućnost otvaranja prozora . Baš me interesuje kako ćete obezbediti u autobusu od 12 m duzine propisano rastojanje uspicu

Зоран Алексића

28.04.2020. 09:27

Ovo ne bi uspelo ni u gradovima koji imaju najbolji gradski prevoz, a kamo li u Beogradu gde su uvek gužve i gde nema dovoljan broj vozila. Jedino će na dobitku biti Bus plus, neće biti švercera. Isto tako pitam se kako će se znati ko je zaposleni, turista, nezaposleni, student....

Mile

28.04.2020. 13:58

@Зоран Алексића - Na osnovu karte . Svi moraju imati karte , nema vise sverca , a studenti nemaju karte za zaposlene i obrnuto .

DzSvetac

28.04.2020. 09:31

Ček radno vreme je od 7h do 15 h ...šta ljudi da rade do 17,30h ,a policijski čas u 18h ima li logike , samo da pitam !

Cuki

28.04.2020. 09:36

Zasto ne uvedete posebne autobuse ta penzionere, zapislene , đake.? Tako ne bi bilo mesanja. Mogao bi svaki da bude u posebnoj boji i da ide u odredeno vreme.

Milutin

28.04.2020. 09:38

Hoce li se uvesti dodatnih 2000vozila kako bi se svi prevezli? I u kom delu vozila ce sedeti crnci a u kom deli belci? Ovo su smislili da onemoguce ljude da koriste gradski prevoz. Svaki dan da pesacim po 12 km u svakom pravcu. A novac grad direktno uplacuje BusPlusu.

Milan Jankovic

28.04.2020. 10:02

Ovo je u praksi neizvodljivo.Bas me zanima na sta ce liciti prevoz u spicu ujutru i popodne.

Lola

28.04.2020. 10:51

Maske bez filtera ne stite. Ruke se peru, nisu neophodne rukavice. Zanima me kako ce oni koji uspeju da udju u autobus,leti, kada je u vozilu preko 40 stepeni da disu sa maskom? Hitna pomoc ce morati da duplira kapacitete.

Siniša

28.04.2020. 12:07

@Lola - Na 40 stepeni neće se nositi maske. Maske štite ,ali ne 100 % Rukavice štite pevih 10 minuta od momenta kontakta sa virusom.Posle toga virus umire,a rukavice i dalje štite

Bobo

28.04.2020. 11:29

Čemu ovoliko komplikovanje, zar nije lakše da bude obavezno nošenje kompletnog zaštitnog odela kad god se izlazi iz kuće, kao svemirsko odelo samo za zemlju. Onda ne bi ni bilo potrebe za fizičkim distanciranjem.

genijalno

28.04.2020. 12:24

Umesto guzvi u autobusima imacemo guzve na stanicama. Ali mnogo vece nego pre svega ovoga.

Stanko Nesic

28.04.2020. 13:44

Ako bude ovako,kao sto je ovaj predlog ,onda su lica starija od 65 godina (posto se ne pominju) izbrisana iz spiska zivih. AFERIM, predlagacu ?

Sanja

29.04.2020. 08:14

Situacija od jutros - radnicki autobus, oko 6,15 ujutro, oko 25 ljudi u autobusu, ako se udaljis pola metra, srecan si.... Izasla sam posle 4 stanice i jos pola sata isla peske do posla. Tuga...