Градски превоз у четири фазе: Како ће изгледати повратак путника
28. 04. 2020. у 08:35

Фото З. Јовановић
Предлог стручњака за вожњу јавним возилима у наредном периоду. Аутобусе ће прво користити запослени, студенти, незапослени па пензионери
У првој групи су запослени, у другој студенти и ђаци, трећу чине незапослени, туристи и остали док су у четвртој пензионери. Трајање сваке фазе биће утврђено на основу препорука надлежних здравствених служби, после добијене сагласности Кризног штаба.
Захтеви за меру превенције како би се спречило ширење вируса су многобројни, а подразумевају да:
* Возачи ЈГП обавезно морају да носе личну заштитну опрему, односно, маску и рукавице док управљају аутобусом, трамвајем или тролејбусом.
* Редари и контролори, такође морају да носе маску и рукавице али и визире.
* Возачева кабина биће раздвојена пластичном или провидном преградом од путничког дела возила.
- Услуге ЈГП могу користити само особе које носе маску и рукавице, а путницима која неправилно користе заштитну опрему неће бити дозвољен улазак.
* Улазак путника у возило биће могућ само на предњим или задњим вратима, с тим што се аутобус, трамвај или тролејбус мора видљиво обележити и са спољне и са унутрашње стране како би се знало која врата служе за улаз, односно излаз.
* У унутрашњости возила мора бити јасно обележен правац кретања путника, од улаза ка излазу.
- На улазним вратима мора бити редар који ће контролисати да ли путници улазе носећи заштитну опрему. Они ће да дају упутства о понашању током вожње, провераваће да ли су карте валидиране, и водиће рачуна о безбедности путника и возача.
* Седишта морају бити видљиво обележена са успостављеним размаком, који омогућава физичку дистанцу од два метра између путника. То значи да ће на дуплим седиштима бити само један путник, док ће у вертикалној линији бити попуњено свако друго место за седење.
* Места за стајање у возилу морају бити видљиво обележена, тако да се поштује препоручена физичка дистанца од минимум два метра између путника.
* Возило се обавезно мора дезинфиковати пре првог поласка и након последњег поласка, а по могућству и у току радног дана. Посебну пажњу треба обратити на возачеву кабину и рукохвате, валидаторе и друге предмете који се често додирују.
* Пре и после сваке појединачне вожње, возило се мора проветрити природном вентилацијом, отварањем свих прозора. Уколико временске прилике буду дозволиле, пожељно је да прозори буду отворени и током вожње. Не препоручује се централизован начин климатизације, осим у оним возилима у којима прозори не могу да се отворе. У случају да су прозори блокирани, возач је дужан да их одблокира.
* На стајалиштима морају бити видно истакнута правила понашања у возилу, као и места за стајање путника на стајалишту због формирања реда којим се обезбеђује физичка дистанца.
УВЕДЕНЕ 34 КОРИДОРСКЕ ЛИНИЈЕ
ОТКАКО је, због ванредног стања, укинут јавни градски превоз на територији Београда, уведене су 34 коридорске линије за људе који морају да иду на посао. Возила саобраћају сваког дана у два термина, од 5.30 до 8.00 и од 17.30 до 20.00, са поласцима на сваких 15 минута. У возила могу ући само они запослени са радним налогом и месечном "бусплус" картицом.
Mare
28.04.2020. 08:49
Ovo je smislio neko ko se nikad nije vozio gradskim prevozom u Beogradu.
Нисам знао да БГ има 5 000 аутобиса
Svi autobusi koji imaju klimu nemaju mogućnost otvaranja prozora . Baš me interesuje kako ćete obezbediti u autobusu od 12 m duzine propisano rastojanje uspicu
Ovo ne bi uspelo ni u gradovima koji imaju najbolji gradski prevoz, a kamo li u Beogradu gde su uvek gužve i gde nema dovoljan broj vozila. Jedino će na dobitku biti Bus plus, neće biti švercera. Isto tako pitam se kako će se znati ko je zaposleni, turista, nezaposleni, student....
@Зоран Алексића - Na osnovu karte . Svi moraju imati karte , nema vise sverca , a studenti nemaju karte za zaposlene i obrnuto .
Коментари (21)