АТП „Панчево“ тражи помоћ од возача Ласте

С. Б. МИЛОШЕВИЋ

05. 09. 2019. у 12:06


АТП „Панчево“ тражи помоћ од возача Ласте

Аутобуска станица у Панчеву / Фото Ж. Кнежевић

Челници АТП "Панчево" упозоравају да фирми следи стечај ако се запослени не врате на посао. Колеге које раде моле "болеснике" да "оздраве". Идеја је да се унајми 30 аутобуса и возача

ЈАВНИ превоз у Панчеву ни у среду није функционисао, а по свему судећи, тешко да ће и у четвртак. Преговори између челника града на Тамишу, управе АТП "Панчево" и возача који су у "неформалном" штрајку, јер је од 129 њих 64 отворило "боловање", трајали су и у среду. Како "Новости" сазнају, директор АТП "Панчево" Бојан Бојанић, у среду је преговарао и са представницима СП "Ласте" о могућем изнајмљивању њихових аутобуса и возача, како би градски саобраћај профункционисао.

Поједини возачи нису одустали од захтева да им се месечна зарада повећа на 70.000 динара нето, и одбијају предлог управе да им се кроз солидарну помоћ уплати 40.000 динара до краја године. После најаве директора АТП "Панчево" да би фирма брзо могла да оде у стечај ако се ситуација не среди, а на молбе других запослених, део запослених спреман је да се врати за волан.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Градске власти: Панчевачки возачи од среде за воланом; Синдикат: Штрајк се наставља

- Пошто не одржавамо поласке по реду вожње, прети нам опасност да нам министарство избрише те поласке и да изгубимо дозволу. Самим тим, од јавно - приватног партнерства, које је решење за опстанак фирме, нема ништа и идемо врло брзо у стечај. То смо покушали и возачима да објаснимо, али неки од њих то не схватају - појашњава за "Новости" Бојан Бојанић, директор АТП "Панчево".

Он наводи да због неодржавања полазака фирма сваког дана губи 1,5 милиона динара. И фирме које преко њих имају уговорен превоз радника, отказују уговоре, а суграђани траже повраћај новца за уплаћене месечне маркице.

- Превоз у граду мора да функционише, а како бисмо пронашли начин да нормализујемо градски саобраћај, у среду сам се састао са представницима СП "Ласта". Идеја је да од њих унајмимо 30 аутобуса и возача који би возили на локалу. На линијама за Београд, више полазака требало би да обезбеде "Ауто-Кодекс" и "Ступ Вршац" и други наши конкуренти - наводи Бојанић.

Оба репрезентативна синдиката АТП Панчево - "Независност" и "Самостални синдикат" огласила су се заједничким саопштењем у којем наводе да се "ограђују и не подржавају неколицину запослених који својим поступцима предузеће воде у стечајни поступак".

Према речима директора, када су остали запослени схватили да им прети стечај, позивали су колеге на "боловању" и молили их да се врате на посао. Њих 40 је, како каже Бојанић, пристало.

Јавни превоз у граду на Тамишу функционише отежано

НЕЋЕ СОЛИДАРНУ ПОМОЋ

- ВОЗАЧИМА је из Града стигла понуда да им се као помоћ уплати 40.000 динара, односно по 10.000 динара више уз плату, до децембра. То је једино решење које је по закону, јер повећање плате онемогућавају законски оквири и уредба Владе Србије. Минимална плата је 45.000, а максимална 58.000 динара, што значи да би са предложеним повећањем били близу свог захтева. Ипак, неки од њих траже 70.000 нето - појашњава Бојан Бојанић, директор АТП "Панчево".


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Турска возила опет на улици

СПРЕМНИ ДА ПОМОГНУ У НАЈКРАЋЕМ РОКУ

ИЗ СП "Ласта" потврђују да су њихови представници били на састанку са челницима АТП "Панчево". Кажу и да су спремни у сваком тренутку и најкраћем року да припомогну сваком ауто-превознику, јер имају довољно и возача и аутобуса. О цени коју ће Град Панчево морати да плати да их унајми за превоз путника, тек следи договор.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (6)

Podrska

05.09.2019. 12:29

Ti ljudi ce sutra naci posao ako im date otkaz tako da oni nisu u nikakvom problemu plata od 70 000 je krajnje ok sve ispod toga je smesno pa na trafici daju 43 000 razmislite o tome ... uprava je jedina koja ovde treba da brine za avoj posao jer ga def. Ne radi kako treba . GKAVNO PITANJE KO JE TIM LJUDIMA OBECAO PLATU OD 70 000 ???

Ja

05.09.2019. 12:31

Stavar koja je meni na kraju upla u oko za placanje dodatnog iznajmljivanja lasti ima a za plate nema .

Dalibor

05.09.2019. 12:39

nece ljudi da voze dzaba! Vlast kaze da u finansijskom smislu nikad nije bilo bolje u novijoj istoriji! Uveli ste pracenje vozila,kamere u autobusima i na svaki nacin blokirali i sprecili malverzacije kojima su neki vozaci bili skloni i to je dobra stvar! Sada gospodo da ne biste gubili 1500000 din. svakoga dana zbog bolovanja' ? povecajte ljudima platu! Racunica je prosta i problem resen! Vozac koji nije zadovoljan licnim dohotkom utice na bezbednost svih ucesnika u saobracaju,negativno!

Banaćanin

05.09.2019. 21:51

@Dalibor - Dalibore, i ti si jedan od zagovornika da su vozačima potrebne plate od 1.500 do 2000 evra mesečno. Što je čist bezobrazlu. Gradjani Srbije nemaju tako visoka primanja. Usijane a šiplje glave pojedinih vozača traže tako visoke zarade, a u Srbiji ni doktori nauka nemaju takve zarade, ali oni su heejjj vozači. Ma idite gde god hoćene, snaći će se ovo društvo i bez sebičnih i uobraženih vozača. "Volim i ja narandže, no trpim"

Marko

06.09.2019. 18:15

@Dalibor - Ee brate moj,jel cujes ti sebe. U pravu si da doktori nemaju tolike zarade pa zasto bi ih vozaci imali. A znas li ti koliku platu imaju dispicari bar ovde gde ja radim. 80 90 hiljade a da ne pricam o sefovima i direktorima. Sto oni imaju tolike plate ako ih doktori nemaju. Ako ti je bas tolko merak da se snadjes i bez vozaca autobusa,ne brini ostvarice ti se zelja uskoro...

Dragan

06.09.2019. 18:16

@Dalibor - Odgovor za gospodina koji voli narandže. Ako nemaš narandže nemoj onda da jedes g.... bezveze. Nemoj omalovažavati ničiju profesiju. Nek smanje reziju i administraciju pa će biti novaca za radnike. Kako će se naći novce za lastu koja treba da izvrsi uslugu prevoza.