ОСВОЈИЛИ БЕОГРАД: Тротинети су нови хит лета
10. 06. 2019. у 13:15
Електрични двоточкаши постали престоничка атракција. Свуда пролазе и спас су од саобраћајних гужви
Фото П. Митић
ЕЛЕКТРИЧНИ двоточкаши освојили су Београђане! Тротинети су најновија атракција у престоници која грађанима нуди спас од саобраћајних гужви, а имају и еколошки карактер јер, за разлику од четвороточкаша, не избацују штетне издувне гасове у ваздух који свакодневно удишемо.
- Тротинети се доста продају у нашој радњи - прича Никола, власник једне од градских продавница електричних апарата. - Највише пазари средња генерација, људи од 30 до 40 година, али има и старијих суграђана који су заинтересовани за ову врсту возила, али су уједно и несигурни, плаше се да неће знати како да управљају.
Наш саговорник каже да је интересовање за куповину тротинета код припадника оба пола поједнако.
- Имали смо неколико дама које су узеле и биле веома задовољне, једино што им смета је тежина апарата, која, у просеку, износи 8, 9 килограма - каже Никола за "Новости".
Цене ових практичних двоточкаша крећу се од 26.990 за мање моделе, па навише, за оне нешто веће. Мањи имају батерију од 4.000 милиампер сати и прелазе максимум 12 километара. Сложенији коштају од 70.000 до 80.000, а њихова километража износи око 24.
- Имам тротинет већ два месеца, возим га свуда, и дању и ноћу, откако је почело лепо време и знатно ми олакшава живот - прича суграђанин Милош, којег смо затекли у вожњи на Теразијама.
- Практичан је, мањи и лакши од бицикла, па је, тако, погоднији за преношење. Крећем се по тротоару и улици, али трудим се да доста пазим у току вожње.
Прочитајте још - У Немачкој ускоро на улицама електрични тротинети
Како се овим двоточкашима превози све више суграђана у главном граду, али и у другим већим градовима Србије, у центар интересовања доспело је питање сигурности за возаче тротинета, али и за пешаке. Зато је Министарство унутрашњих послова формирало радну групу која ће радити на изради новог закона о безбедности у саобраћају, и њиме ће дефинитивно обухватити овај електрични тротинет, потврдила је, за "Новости", директорка Агенције за безбедност саобраћаја Јасмина Милошевић.
- Како расту градови, људи се све више труде да смање време путовања због саобраћајних гужви којих има свуда. Такође, сви на неки начин тежимо ка тим еколошким уређајима и тако се појавио тротинет као идеално решење - каже директорка Милошевић.
- Пошто нови закон о безбедности у саобраћају тек треба да се донесе, наша препорука је да возачи буду опрезни и да, уколико су на тротоару, не возе брзином која је већа од брине хода.

Ситуација у другим земљама Европе разликује се од наше. На пример, у Француској грађане који возе електричне двоточкаше, попут тротинета или скејта, сматрају пешацима, али и они, као и ми, још увек нису регулисали законом правила. У Холандији су досада прописали таблице и старосну границу која гласи да људи испод 16 година не смеју возити тротинете, а брзина не сме прелазити 25 километара на сат и обавезна је кацига. Белгија дозвољава кретање по тротоару, али никако брзином већом од шест километара на сат коју они процењују као брзину хода, док се у Немачкој сме возити, али искључиво по бициклистичким стазама.