ОСВОЈИЛИ БЕОГРАД: Тротинети су нови хит лета

А. ВОЈИНОВИЋ

10. 06. 2019. у 13:15

Електрични двоточкаши постали престоничка атракција. Свуда пролазе и спас су од саобраћајних гужви

ОСВОЈИЛИ БЕОГРАД: Тротинети су нови хит лета

Фото П. Митић

ЕЛЕКТРИЧНИ двоточкаши освојили су Београђане! Тротинети су најновија атракција у престоници која грађанима нуди спас од саобраћајних гужви, а имају и еколошки карактер јер, за разлику од четвороточкаша, не избацују штетне издувне гасове у ваздух који свакодневно удишемо.

- Тротинети се доста продају у нашој радњи - прича Никола, власник једне од градских продавница електричних апарата. - Највише пазари средња генерација, људи од 30 до 40 година, али има и старијих суграђана који су заинтересовани за ову врсту возила, али су уједно и несигурни, плаше се да неће знати како да управљају.

Наш саговорник каже да је интересовање за куповину тротинета код припадника оба пола поједнако.

- Имали смо неколико дама које су узеле и биле веома задовољне, једино што им смета је тежина апарата, која, у просеку, износи 8, 9 килограма - каже Никола за "Новости".

ЛАКО СЕ ПУНЕ ТРОТИНЕТИ су практични и по питању лаког пуњења. Наиме, уз сваки модел добија се адаптер за допуњавање батерије, који је сличан као онај за лаптоп рачунаре. У зависности од брзине пуњача, допуна траје или од три до четири сата или од пет до шест часова.

Цене ових практичних двоточкаша крећу се од 26.990 за мање моделе, па навише, за оне нешто веће. Мањи имају батерију од 4.000 милиампер сати и прелазе максимум 12 километара. Сложенији коштају од 70.000 до 80.000, а њихова километража износи око 24.

- Имам тротинет већ два месеца, возим га свуда, и дању и ноћу, откако је почело лепо време и знатно ми олакшава живот - прича суграђанин Милош, којег смо затекли у вожњи на Теразијама.

- Практичан је, мањи и лакши од бицикла, па је, тако, погоднији за преношење. Крећем се по тротоару и улици, али трудим се да доста пазим у току вожње.

Како се овим двоточкашима превози све више суграђана у главном граду, али и у другим већим градовима Србије, у центар интересовања доспело је питање сигурности за возаче тротинета, али и за пешаке. Зато је Министарство унутрашњих послова формирало радну групу која ће радити на изради новог закона о безбедности у саобраћају, и њиме ће дефинитивно обухватити овај електрични тротинет, потврдила је, за "Новости", директорка Агенције за безбедност саобраћаја Јасмина Милошевић.

- Како расту градови, људи се све више труде да смање време путовања због саобраћајних гужви којих има свуда. Такође, сви на неки начин тежимо ка тим еколошким уређајима и тако се појавио тротинет као идеално решење - каже директорка Милошевић.

- Пошто нови закон о безбедности у саобраћају тек треба да се донесе, наша препорука је да возачи буду опрезни и да, уколико су на тротоару, не возе брзином која је већа од брине хода.

Ситуација у другим земљама Европе разликује се од наше. На пример, у Француској грађане који возе електричне двоточкаше, попут тротинета или скејта, сматрају пешацима, али и они, као и ми, још увек нису регулисали законом правила. У Холандији су досада прописали таблице и старосну границу која гласи да људи испод 16 година не смеју возити тротинете, а брзина не сме прелазити 25 километара на сат и обавезна је кацига. Белгија дозвољава кретање по тротоару, али никако брзином већом од шест километара на сат коју они процењују као брзину хода, док се у Немачкој сме возити, али искључиво по бициклистичким стазама.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације