Почеле смене директора ГСП
19. 02. 2019. у 10:33
После крађе и пожара у ком су изгорела три возила, коначно се умешала и градска управа. Дужности разрешен руководилац аутобуског подсистема Срђан Коматина. О крађи из погона "Карабурма" јавност обавестили синдикалци
Гаража на Карабурми / Фото Фејсбук
ЗБОГ инцидентних ситуација које су се догодиле у погонима ГСП, јуче је смењен извршни директор аутобуског подсистема Срђан Коматина. Да ли ће бити још смена, показаће истрага - рекао је јуче заменик градоначелника Горан Весић.
У ноћи између суботе и недеље из погона "Карабурма" украден је аутобус, а у ноћи између недеље и понедељка у погону "Нови Београд" изгорела су три возила. Док синдикати "Слога" и "Савез озбиљних синдикалаца" о свим догађајима обавештавају јавност, тражећи одговоре од руководства, најбројнији, Самостални синдикат ГСП не жели да коментарише догађаје без јасних сазнања и пре састанка са челницима. А генерални директор ГСП Радиша Момчиловић - ћути. О смени Коматине, огласио се једино Весић.
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Извршни директор у ГСП смењен после серије инцидената
Шта се заправо дешава у Градском саобраћајном предузећу? Ко и како краде аутобусе, ко и зашто пали возила? И зашто су синдикалне вође јаче од директора? Ова питања намећу се већ дуго, баш као и хаотични ред вожње градског превозника. Али, тек последњи инциденти, односно крађа и пожар, алармирали су надлежне из Града, у чијем власништву је предузеће.
- Према још незваничним информацијама, у пожару који се догодио јуче рано ујутру у саобраћајном погону "Нови Београд", изгорела су три аутобуса. Букнуо је зглобни аутобуси гаражног броја 1111, да би се касније пламен проширио на два суседна возила, на паркингу погона. Повређених није било, али је причињена велика материјална штета. Уједно, квар за филтер горива био је пријављен дан раније баш на аутобусу који се први запалио - сазнали смо у Савезу озбиљних синдикалаца (СОС) ГСП.
Наводе и да је гашење пожара отежало и заглављивање црева за гашење на ватрогасном возилу које поседује ГСП "Београд".
- Број ватрогасаца и возила ватрогасне службе очигледно није довољан за случај гашења пожара у кругу погона, чиме је безбедност имовине и свих запослених угрожена. Подсећамо и на пожаре који су се догодили у јануару 2015. године у гаражи погона "Земун", после чега су смењени директор погона Владимир Тасић и шеф одржавања Дарко Петровић, а који је садашњи шеф одржавања погона "Нови Београд" - кажу из СОС синдиката и захтевају од руководства да спроведе истрагу и утврди ко је крив за пожар.
О крађи аутобуса из погона "Карабурма" медији су сазнали од чланова синдиката "Слога".
У погон на Миријевском венцу, наводно, бивши запослени овог предузећа се ушетао, а онда и у гаражу одакле је извезао аутобус.
- На капији се представио као возач са бројем 7.582, и извезао аутобус у 4.55 из погона. Украдено возило пронађено је на једној окретници у близини. Хард-диск био је извучен, а камере за видео-надзор онеспособљене. Уједно, из резервоара, извучено је, како се претпоставља, око 170 литара горива - рекао је Небојша Алексић, председник синдиката "Слога".
У погону "Нови Београд" изгорела три возила

Зоран Антић, председник највећег Самосталног синдиката ГСП за "Новости" каже да не жели да коментарише дешавања у предузећу док се данас не састане са генералним и финансијским директором.
Упркос бројним покушајима, "Новости" нису успеле да ступе у контакт са генералним директором ГСП Радишом Момчиловићем.
СИНДИКАТИ
ГСП, према последњем увиду "Новости" у синдикалну организациону структуру јуна прошле године, има 25 синдиката. Неки од њих броје мање од 10 чланова. Највећи је Самостални синдикат ГСП са 3.100 чланова, "Независност" има 768 чланова, док "саобраћајни" има 457 чланова. СОС синдикат има нешто више од 120 чланова, а синдикат "Слога" има 17 чланова. Иначе, ГСП има нешто мање од 6.000 запослених.
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: У "шпанце" седа само онај ко мора
НЕДИСЦИПЛИНА И САБОТАЖЕ
ЗБОГ пожара који су се у ГСП догодили 2015, покренути су поступци против шест одговорних за пропусте у раду и два поступка за раскид радног односа због тешке повреде радне дисциплине и немара и изазивања опште опасности. Аутобуси су горели и 2017. године, а руководство је тада прстом упирало у запослене. Из управе су тада рекли да се у погону "Карабурма" и "Космај" дешавају "одређене акивности", а било је покушаја саботаже и једног тролејбуса у "Дорћолу".
Nesa
19.02.2019. 13:41
Videcemo sta ce biti
niko nije vecan
svako je zamenljiv
Sigurno je za to bilo potrebe...
Treba sve lepo ispitati i kazniti odgovorne!
Коментари (110)