Ригорозније контроле карата у возилима

С. Б. МИЛОШЕВИЋ

05. 02. 2018. у 22:15

Угљеша Митровић, градски секретар за јавни превоз, о плановима за наредни период: Потребна боља наплата у ГСП. "БГ воз" мора да преузме део путника

Ригорозније контроле карата у возилима

УВОЂЕЊЕ нових линија и ширење постојећих у приградским општинама приоритет су Секретаријата за јавни градски превоз - каже за "Новости" градски секретар Угљеша Митровић. Према његовим речима, фокус ће ове године бити на "БГ возу", а један од важнијих послова је и тражење начина да се поправи наплата карата у јавном превозу што би обезбедило и нове аутобусе.

- Град је последњих годину дана уложио много у асфалтирање приградских насеља, а тамо где се уради пут, потребно је да прође и градски превоз. Те локалне линије не захтевају превелике издатке, а грађанима много значе. То што их сада пуштамо у рад није у вези са изборима, већ са асфалтирањем које општине сада завршавају. Изменом и продужавањем траса покушавамо да ускладимо новоизграђену инфраструктуру са трасама које 20 година нису мењане - прича Митровић.

Говорећи о стратешком циљу, унапређењу превоза на ободу града, наш саговорник истиче и да ће "Беовоз" од априла почети да саобраћа до Ресника и Раковице.

- Пустићемо на пролеће те правце, али ће се због реконструкције пруге смањити број полазака из Батајнице. Да би возови ишли до Младеновца и Лазаревца, потребно је да ЈП "Железнице Србије" набаве још девет возних композиција. Оне јесу скупе, али то нам је једини спас. Немогуће је да у престоници функционише само аутобуски саобраћај. Алтернатива су воз и метро, али док се метро не изгради, "БГ воз" мора да преузме део превоза путника.

Митровић подсећа да је највећи изазов у 2017. био како да се аутобуски фонд у граду попуни, као и да ће ускоро уследити ригорозније контроле.

Угљеша Митровић / Фото З. Јовановић

- Реализацију планова кочи новац, јер суграђани не купују карте. Пошто наши апели не успевају, нема другог начина до увођења ригорозне контроле како би повећали наплату - каже секретар за саобраћај. - Београђани би требало да схвате да они који се свакодневно возе морају да купују месечне карте, јер су најјефтиније. А, само ефикасном наплатом карата може да се финансира јавни градски превоз. Тако бисмо могли да знамо коликом свотом новца располажемо сваког месеца. Без наплате карата нема превоза, па бисмо многе ствари могли да планирамо, купимо нова возила.

Наш саговорник каже да је захваљујући склопљеном јавно приватном партнерству са "Аривом" град добио 460 нових возила. Још 240 нових аутобуса добијено је партнерством потписаним са "Ластом", а 55 недавним препуштањем "потеза 500" приватницима.


ПОЈАЧАНE ЛИНИЈE

СЕКРЕТАР за јавни градски превоз каже и да ће ускоро бити пуштена линија 409 (Јајинци, Улица ружа - Вождовац) у супротном смеру, а исто важи и за линију 36 која саобраћа до Прокопа. У плану је и појачање на линији 35 до Лешћа, као и додатни минибус на линији 26 Л до насеља Војвода Влаховић. Напомиње и да је за увођење нових линија и додатних возила потребно да се грађани прво обрате општини, а да онда општина пошаље захтев Секретаријату.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (20)

неимени

05.02.2018. 22:30

Ја сам зато да се уведе смртна казан за неплатише, а да се преостлаи чланови породице истерају на улицу и пострељају првом приликом кад буду уловљени у шверцу. У међувремену распродати све шта су имали, за то купити јевре и ставити парице на банку да се гомилају док се не нагомилају за нови аутобус или за потребе неког јако важног чике.

Saša

05.02.2018. 22:43

Kad dođem u Beograd parkiram svoj automobil i koristim gradski prevoz, izuzev kad ostajem negdje iza ponoći jer su noćni polasci rijetki a karte jako skupe.Za dnevnu kartu koja košta 290 dinara može se platiti litar goriva i sat parkiranja. Sasvim dovoljno da se shvati da je prevoz u Beogradu, s obzirom na veličinu grada, prejeftin, ma ko šta mislio o tome.

Gen52

05.02.2018. 23:22

Danas sam se provozao gradom, tačno je da je povečana kontrola karata, ali nažalost i dalje ima puno, puno švercera. I mladih i starijih putnika. Sede mirno i ne mrdaju i kontrolori znaju da nemaju karte i mirno prolaze pored njih, a putnici sa kupljenim kartama stoje.

Švercer

06.02.2018. 06:59

@Gen52 - Platili smo mi prevoz iz budžeta... zašto da dva puta plaćamo, da bi se državni trutovi u GSP-u baškarili. Otpustite tu administraciju, a obučavajte vozače.

Gen52

06.02.2018. 14:33

@Gen52 - "Švercer" Kada bi ti i tebi slični bar 20% od vrednosti karte koliko prevoza dnevno promeniš platiš, manje bi para išlo iz budžeta, a mi koji redovno plaćamo prevoz sedeli bi u autobuse koji bi bili udobniji. Ali ti to ne svataš, tebi je važno da imaš neki skupoceni mobilni i da tipkaš kada naidje kontrola.

Vlaja

09.03.2018. 06:58

@Gen52 - Od svoje 10. godine(davne 1986.) pa sve do 2012.(stiže busplus) redovno sam imao "markicu". U početku su mi je kupovali roditelji, a posle sam kupovao sam. Međutim kako je u ovoj državi(gradu) sve više lopova, uvideo sam da je bolje da se prilklonim tom društvu, nego da štrčim. A vi(množina) što se ljutite, šta da vam kažem. Ljutio sam se i ja u početku, ali na sebe.

mića

05.02.2018. 23:28

Sta se desilo sa Bus plusom. Pre cetiri godine kada su dosli do vlasti, objasnili su da je ugovor tako srocen, da bi bila velika steta da se raskine i da ne bi bilo racionalno da se raskida pre isteka. Izgleda da mu je rok produzen, ali niko iz Gradske vlasti to ne spominje. "Kaj se zgodilo"? Izgleda da su seli na kasiku meda, koju Bus plus nudi. Sve ima svoju cenu, i normalno svaka vlast, bila demokratska ili napredna, ili bilo koja druga, samo treba pravovremeno proceniti koja je to cena.

Vlada

06.02.2018. 05:48

Beovoz ? On je spajao centar grada sa Pancevom, Resnikom ,Batajnicom..Starom Pazovom...za 25 minuta ! To je ukinuto radi lokal-patriotskih interesa.Sada su izmislili BG voz koji je unazadio prevoz.Putuj Evropo!

MatijaBG

06.02.2018. 08:30

Ljudi ne znaju,a niko im ne pojašnjava.....novac od naplate karata ne ide za GSP već direktno Apexu,firmi koja je vlasnik BUS plusa,tako da GSP od toga nema nikakvu korist....ne samo da najveću Đilasovu grešku nisu prepravili,već su nastavili još oštrije da je primenjuju.Drugo,na šta liči prevoz,greh ga je platiti i 5 dinara!

Viki

07.02.2018. 12:14

@MatijaBG - Al si pamrtan, pa od cega zivi GSP kad Apeksu ide oko 8%?Inace sto neko rec sta da rsi kontrola, pre neko vece kazu u Austriji ulazi grupa kontrolora i odmah PLACAS 105 evra kaznu nema sanse da se izvuces! nas treba doterati u rede, da postujemo pravia od placanja karte do parkiranja do vodjenja pasa na povocu.

Kad budu plate

07.02.2018. 15:22

@MatijaBG - kao u Austriji i kad bude metro, kao u Austriji, što da ne...

Djura

08.02.2018. 12:16

@MatijaBG - Prijatelju, ili su ti mnogo sitna slova i siroki prsti ili si totalno nepismen.

sale

06.02.2018. 09:05

Mene zanima kad cemo se resiti bus plusa i vratiti sve na staro jer ko god bio izmedju gradjana i prevoznika samo poskupljuje uslugua narod nema.

@@@

06.02.2018. 14:59

@sale - @sale..Vracanje na staro..Nedaj Boze..Bus plus ne poskupljuje uslugu..To sto "narod nema" nije razlog da se krade..Hajdemo za pocetak,da budemo malo iskreni i posteni..pa da kazemo Voznja bez karte je kriminalno delo..bez obzira koliko to malo izgledalo..Cena karata nisu ekonomske i one nepokrivaju celokupne troskove Gradskog prevoza..Svaka moguca alternativa je mnogo skuplja..Privatni prevoz,taxi..Nijeli demagogija tvrdeti kako je "prevoz los" i u isto vreme voziti se bez karte..?

Neko tamo

06.02.2018. 10:35

Ja kupujem mesečnu kartu. I sada kad vidim da kontrolor pušta švercere ja mu moju kartu ne pokazujem već ga pitam: "Koja je razlika kad se pokaže karta i kad se ne pokaže?"

Драган П.

06.02.2018. 14:38

@Neko tamo - А шта би то, по вама, контролор шверцерима требало да ради? Да их хапси? Не сме. Да их ухвати за руку и примора да са њим чекају полицију, комуналце, падобранце, кога већ? Не сме ни то. Може само да га пита има ли карту, ако нема може да покуша да му напише доплатну карту. Ако шверцер не сарађује, контролор даље ништа не може да уради, сем да буде безобразан и да се свађа, што се често и деси.

tito

06.02.2018. 12:58

I treba da se pojača kontrola.Ljudi se žale na loše autobuse a POLA putnika IZAĐE iz busa kad uđe kontrola karata.Sa kojim sredstvima da se poboljša vozni park?Toliko šverca nema ni u Zambiji,Tanzaniji....Podrška GSPu - udarite još jače po švercerima.

tito

07.02.2018. 14:20

@tito - Misliš da se tamo uredno plaća prevoz?Igrom slučaja,kao penzionisani pilot bivšeg JATA, boravio sam u Tanzaniji,u Lusaki 2 meseca i sve sam video svojim očima.Nisi u pravu sa komentarom.

Деки

06.02.2018. 13:44

Срам вас било, па срам вас бре било! Возио сам се летос неколико дана градским превозом (чекајући да ми ауто стигне), понижења која сам доживео у већини аутобуса ГСП-а, не да нису за више пара и бољу наплату, већ нису за помињање! Некада сам жалио када видим свиње или говеда како их транспортују камионима, а данас жалим све оне људе који су приморани да се свакодневно понижавају средњевековном услугом градског превоза у Београду (најчешће), без намере да вређам те исте људе.Уложите па наплатите!