Весић: Спремили смо тим за победу и препород

Миленко КОВАЧЕВИЋ

04. 12. 2017. у 13:02

Горан Весић, градски менаџер за "Новости" о престоници. Град смо спустили на реке, сви наши велики пројекти су уз обалу, спремни планови до 2022.

Весић: Спремили смо тим за победу и препород

Фото: Предраг Митић

СРПСКА напредна странка на наредне градске изборе излази са тимом који је претходне четири године водио престоницу. Гласачима нудимо конкретан програм и план рада до 2022. године. Уколико будемо добили поверење грађана, а у то верујем, будућег градоначелника и најодговорније функционере одредиће врх странке, како је то било и 2014. године - каже за "Новости" Горан Весић, градски менаџер и одскора члан Председништва СНС.

Гостујући недавно у "Вечерњим новостима", главни оперативац Београда на наше питање види ли себе можда као будућег градоначелника, одговара:

Себе видим на оперативној функцији, на месту где се резултати виде, где су конкретни. Од 2003. године нисам био у политици. Када сам се 2013. вратио, имао сам само један услов. Да мој посао буде оперативан, да су резултати рада видљиви. Кад добијем конкретан задатак, ја га завршим.

Али, о томе одлучује странка.

* Који су главни адути владајуће странке за изборе у престоници?

- Претходне четири године смо плански зацртали пут развоја града. Заслугом тима који је водио Београд, а чији смо део и Мали и ја, променили смо пређашњи правац ширења од центра ка периферији, што се одувек радило. Ми смо Београд спустили на реке. Сви наши велики пројекти су уз обалу. Од Луке Београд, "трећег Београда", Макишког поља, Блока 18 и, наравно, "Београда на води"... Тај правац више нико неће моћи да промени или прекине.

- Осим тога, стабилизоване су финансије, враћено је око 400 милиона евра дуга, који је направила претходна власт. Стабилизовали смо јавна предузећа. Имамо много више новца да решавамо проблем инфраструктуре у деловима града у којима недостају водовод, канализација, путеви.

Сматрам веома значајним што нема пригардске општине или села у којима град нешто није урадио.

* Да ли ћете изаћи са СПС на локалне изборе?

- Са СПС нисмо имали ниједан проблем до сада. Радили смо заједно и добро сарађивали. Нема разлога да тако не буде и у будућности.

АКЦИЈА "НОВОСТИ" И ГРАДА "ВЕЧЕРЊЕ новости" и град Београд израдиће поново и поставити месингане плоче у знак сећања на три српска великана. Подсећамо, спомен-обележја Слободану Селенићу, Антонију Исаковићу и Мићи Поповићу украдена су јула 2015. са зграде на Студентском тргу 19.

* Може ли, на пример, удружена опозиција са бившим градоначелником Драганом Ђиласом да угрози актуелну власт?

- Волео бих да се Драган Ђилас кандидује, па да упоредимо његове и наше резултате. За време његовог мандата "Београд пут" годишње је правио губитак милијарду динара, а данас је 500 милиона у плусу. БВК био је пре 2013. са пет милиона добити, а данас послује са 510 милиона профита. "Чистоћа" је у време ДС годишње имала 33 милиона добити, а данас је у плусу 962 милиона. Разлика је немерљива. Под нашом управом јавна предузећа праве добитак око пет милијарди динара годишње, а то су паре које иду у буџет града. У Ђиласово време смо имали шездесетак градилишта, а данас их имамо 1.100.


* По чему ће највише бити упамћена ова градска власт?

- Београд је постао град кранова. Сваки уложени евро, кроз грађевинску индустрију, мултиплицира се кроз БДП три пута. Издали смо грађевинских дозвола за милион квадрата. То су милијарде евра инвестиција, а захваљујући свему томе, отварају се нова радна места. Први пут имамо мање од 100.000 незапослених - 89.000. Сви ме у иностранству питају за "Београд на води". То је невероватан мамац који привлачи велике светске компаније. Успешна спољна политика и сигурност утичу и на пораст броја туриста. Прошле године је забележен долазак 730.000 људи. Ове године ћемо имати 20 одсто више.

КРУЖНИ ТОК КОД "УШЋА" У БЕОГРАДУ се свакога месеца региструје 4.000 нових аутомобила. На крају године имаћемо их око 750.000. То је огроман притисак на саобраћајнице и зато убрзано радимо студију кружних токова. Имаћемо и код ТЦ Ушће кружни ток, а то би било решење и за угао Саве Машковића и Булевара ослобођења.

* Ипак, трећина Београда нема канализацију?

- То ће наредних година бити приоритет. Београд је једини град у Европи који сву канализацију испушта у реке. Зато је уговор са Кинезима о фабрици за пречишћавање воде у Великом Селу изузетно значајан. До 2020. ћемо завршити и "вечити" водовод Макиш - Младеновац. Обилазим села и видим колико се људи радују што су добили воду. Жалосно је што појединци тек у 21. веку стичу основне услове за живот.

* Винчанска депонија је једна од две највеће у Европи?

- "Национална географија" је објавила списак и ми смо на њему. То је наша срамота, али је велика ствар што смо кренули са мртве тачке. Потписали смо уговор са јапанско француским конзорцијумом о уређењу депоније и изградњи фабрике за прераду отпада. Њихова инвестиција је "тешка" 300 милиона евра.

* Које велике пројекте најављујете за следећу годину?

- Почињемо са реконструкцијом улица Цара Душана, 27. марта и Краљице Марије. Прво ћемо уредити тротоаре у Кнеза Милоша. Преместићемо инсталације да би 2019. могла да се гради подземна гаража за 450 возила. Уредићемо Трг републике, а то је повезано са поновним отварањем Народног музеја. Ради се анекс аутобуске станице у Блоку 42, где ће се изградити станични плато. Реконструишемо плато око Цркве Светог Марка, а уредићемо и плато око Храма Светог Саве. Ове године уредили смо 200 фасада, исто толико је планирано следеће.

* Када је реално да се наставе радови на унутрашњем магистралном прстену?

- После северног крака (Булевара хероја са Кошара) следећи корак је Топчидерски тунел. Тренутно радимо план детаљне регулације. Морамо да одредимо где ће он улазити и где ће излазити. Потребно је и да се уради експропријација. Процена је да ће тунел коштати од 70 до 80 милиона евра. Осим тога, мора да се направи још једна петља да би Мост на Ади коначно био завршен.

* Да ли сте задовољни функционисањем јавног превоза?

- Нисам никако задовољан. У шпицу, вршном сату, имамо 1.559 возила. Ако ме питате да ли је то довољно, није. Можемо да имамо више ако се купују карте. Алармантан је податак да само око 20 одсто путника плаћа превоз. Градски превоз, иначе, нигде у свету није профитабилан, али како да купимо гориво и резервне делове? Годишње, град даје 2,4 милијарде динара да покрије губитке који се направе у јавном превозу. Те паре су могле да се употребе за изградњу путева, канализације или водовода.






Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (10)

Srdjan

04.12.2017. 13:15

Najgora vlast u istoriji! Zašto se rade transferi novca sa Republike ako je sve tako sjajno? I zašto ne upitate šta sve spada pod tih "1100" gradilišta sada, a šta pod 60 Djilasovih?? Zašto Fiskalni savet kaže da, za razliku od Djilasovih vremena, sada nema dovoljno kapitalnih investicija?? Ono što sada naprave, uveče se krpi. Bgd sišao na reke ali o trošku nas, a ne investitora. Što je najgore, zbog privatnih dilova MI dajemo milijarde za BGD na H2O, a neko uzima kajmak. A zna se i ko?

Bravo Srdjane

05.12.2017. 17:53

@Srdjan - Da pitamo Srdjane, šta je "pobednički tim" uradio do sad za Beli Grad i njegove žitelje? Obećanja, obećanja, kako rekoše naši stari, kome radovanja?

Vesna

04.12.2017. 13:55

Mnogo toga bih ovde podrzala. Vreme je da se grad dovede u red i stane rame uz rame sa drugim evropskim gradovima.

Velibor

04.12.2017. 14:23

Odlican posao se radi za Beograd. Nasi stariji sugradjani su dovedeni u prvi plan sa senior karticama i ostalim pogodnostima, Beograd se gradi, ljudi rade, konacno dobija lice metropole.

Gagi

04.12.2017. 16:08

Pošto je grad Beograd osnivač JKP niste rekli, gde je završila čista dobit JPK Beogradski vodovod i kanalizacija iz 2016. od 517.891.000 dinara, kao i JKP Gradska čistoća iz iste godine od 957.814.00 dinara. A to bi ste morali da kažete beograđanima, jer oni svakog meseca plaćaju komunalije za svoja domaćinstva, pa tako »pune« 69,7% budžeta Beogradskog vodovoda i kanalizacije, kao i 37,5% budžeta Gradske čistoće.