Обреновац греје и Нови Београд?
20. 04. 2017. у 12:13
Данас одлука топловоду од Термоелектране "Никола Тесла" до престонице. Биће постављено 28 километара цеви, пречника један метар. Студију оправданости урадио Иновациони центар Машинског факултета
Фото Алекса Станковић
НА данашњој седници скупштине Града коначно ће на гласање бити стављен и предлог плана детаљне регулације за ванградски топловод од Термоелектране "Никола Тесла" у Обреновцу до Новог Београда. Уколико буде усвојен, пројекат ће за престоницу и "Београдске електране" имати многоструки значај - топлотна енергија биће јефтинија, смањиће се зависност од природног гаса, као и штетне емисије на централном градском подручју.
Како процењује Горан Алексић, директор ЈКП "Београдске електране", реализација плана преузимања топлотне енергије из постројења обреновачке термоелектране је од националног значаја. Између осталог, омогућиће прикључења нових корисника под повољнијим условима, а створиће се и услови за нижу цену грејања.
- Ретко се догађа да један енергетски пројекат буде и финансијски исплатив - изјавио је недавно директор "Беоелектрана". - Студију оправданости урадио је Иновациони центар Машинског факултета. Очекујемо одлуку Града о идејном пројекту топловода "ТЕНТ А - Обреновац" - "ТО Нови Београд", у сарадњи са надлежним министарством. Тада ћемо знати више о моделу финансирања.
Иако вредност овог пројекта није потпуно израчуната, иницијалне анализе показују да би градња магистралног топловода између два дела Београда коштала око 200 милиона евра. Ко ће бити инвеститор, биће познато тек када Скупштина града да зелено светло за реализацију.
Према поменутом плану регулације, дужина ванградског топловода износиће 28 километара са унутрашњим пречником преизолованих челичних цеви од једног метра. Реконструкцијом моста Сурчин - Обреновац, цевовод ће прећи Саву, након чега ће бити положен испод земље. Најзначајнији део трасе цевовода је пролаз кроз труп железничке и аутопутне обилазнице код Остружнице.
ПЛАНИРАНА ТРАСА
ПРЕМА постојећем пројекту, топловодна путања би од Остружнице требало да иде до насеља Др Иван Рибар, где пратећи насип пролази кроз блокове 45, 44, 70 и 70а до новобеоградске топлане. Четири пумпне станице биће изграђене на Новом Београду, у Остружници, Бољевцу и Обреновцу. У каснијим фазама на топловод би били повезани Чукарица и централни делови Београда.
ПЛАН РЕГУЛАЦИЈЕ, НАЗИВИ УЛИЦА
ОДБОРНИЦИ ће расправљати и о Прeдлoгу плaнa гeнeрaлнe рeгулaциje зa дeлoвe oпштина Грoцкa, Бaрajeвo, Пaлилулa и Звeздaрa, гдe сe прeдвиђajу стaмбeнa и кoмeрциjалнa зoнa, кao и зoнa зa прeрaду oтпaдa "Винчa" и зaштићeнa зoнa лoкaлитeтa "Винчa", кoja je истoриjскo нaлaзиштe. Нa сeдници ћe бити рaзмaтрaнe и oдлукe o пoдизaњу спoмeникa Сибињанин Јанку и Jуриjу Гaгaрину, дa пaрк у Улици крaљa Mилaнa убудућe нoси имe Пaрк "Aлeксaндрoв", дoк би Финансијски парк трeбaлo дa пoнeсe имe Гaврилa Принципa. Одборници ће одлучивати и о промени назива многобројних улица. Један од предлога је да део Палмотићеве, од Џорџа Вашингтона до Булевара деспота Стефана, понесе име Милана Кашанина.
М. Љ. П.
veselnik
20.04.2017. 12:40
Taj toplovod je STARA prica! Samo treba uzeti projekte za tendersku dokumentaciju staru 25-30 godina (ne secam se tacno kada sam radio tu ponudu za radove na sekciji prolaza cevovoda kroz N. Bgd), a koliko ce da kosta - zavisi koliko "nekom" treba za tal (po novom proviziju). Na vidiku je opet neki novi koridor, fabrika, BW... A sta je sa programom "savetnika za poljoprivredu" sa 1700 strucnjaka angazovanih na terenu, koji su pokrenuli sela i ukinuti dolaskom SNS-a, a toliko lap-topova nestalo?
Da li je ostalo nesto od onoga sto je odradjeno jos u slobino vreme
Па о чему сада причају када је 2001. године ИСКОПАН цео цевовод / топловод од ТЕНТ-А до Новог Београда, а мост у Обреновцу преко Саве је направљен 80.'тих година за топловод а пре пар година преуређен и за путнички саобраћај....
Neverovatno! Toplovod je bio izgrađen više od 50%. Po Novom Beogradusu godinama stajale cevi. U ogromne betonske kanale uz savski nasip supoloženi kilometri cevi pre dvadesetak godina. Izgrađen je i most prekoSave kod sela Skela, verovatno 1997, za prelaz cevi na drugu stranu reke. I onda je sve to zatrpano negde oko 2003, i skupe nepoložene cevi bačene u staro gvožđe. A položene jednostano "sahranjene". A taj most je tek 2011 godine prerađen u saobraćajni most uz pompeznu priču.
Коментари (4)