DELIMO GALAKSIJU SA 30 INTELIGENTNIH CIVILIZACIJA? Novo istraživanje daje odgovor na jedno od najvažnijih pitanja

20. 09. 2020. u 18:38

ДЕЛИМО ГАЛАКСИЈУ СА 30 ИНТЕЛИГЕНТНИХ ЦИВИЛИЗАЦИЈА? Ново истраживање даје одговор на једно од најважнијих питања

Foto: Depositphotos

NOVA studija koja se bavi mogućnostima pronalaženja vanzemaljskog života procenjuje da bismo mogli da delimo galaksiju sa više od 30 inteligentnih vanzemaljskih civilizacija, piše portal "Nacionalna geografija".

Jedno od najstarijih pitanja u istoriji ljudske misli jeste da li u našem univerzumu postoji još inteligentnih oblika života osim ljudskog.

Međutim, dobijanje dobrih procena uvek je bilo izuzetno teško. Nova studija sa Univerziteta u Notingemu, objavljena u časopisu "Astrophisical Journal", koristi novi pristup ovom problemu. Na osnovu pretpostavke da se inteligentni život formira na drugim planetama na sličan način kao na Zemlji, istraživači su izveli procenu broja inteligentnih civilizacija u Mlečnom putu koje bi hipotetički mogle da stupe u kontakt. Autori procenjuju da bi u našoj galaksiji moglo biti više od 30 aktivnih inteligentnih civilizacija.

U tom smislu, profesor astrofizike sa Univerziteta u Notingemu Kristofer Konselis, koji je vodio istraživanje, izjavljuje:

- Pod pretpostavkom da je potrebno pet milijardi godina da se inteligentni život formira na drugim planetama, kao što se dogodilo na Zemlji, u Mlečnom putu bi trebalo da postoji najmanje nekoliko desetina aktivnih civilizacija. I dodaje:

- Ideja je da se gleda na evoluciju, ali na kosmičkom nivou: ovu računicu nazivamo Kopernikovom astrobiološkom granicom (principom).

- Naša studija počinje pregledom Drejkove jednačine. Budući da je vreme potrebno za razvoj komunikativne inteligentne civilizacije na našoj planeti oko pet milijardi godina, pa otud postoji razumna verovatnoća da će se život razvijati na drugoj planeti u našoj galaksiji u slično vreme. Ova ideja nije potvrđena, ali vredi je istražiti, jer na Zemlji vidimo mnogo primera konvergentne evolucije.

Istraživanja pokazuju da broj verovatnih civilizacija zavisi od toga koliko često aktivno šalju signale svog postojanja u svemir.

Da su ostale tehnološke civilizacije preživele koliko i naša - samo 100 godina od kako smo počeli da emitujemo signale u svemir - autori procenjuju da bi u Mlečnom putu moglo da se razvije 36 inteligentnih tehničkih civilizacija.

(Blic)

Galilej

20.09.2020. 20:21

Po moji proračunima ja mislim 35 i po. (Civilizacija na zemlji je ona na pola pošto se samo tako zove, a ustvari to je “civilizacija necivilizovanih ljudi”).

Ja sam

20.09.2020. 20:50

Овога има и у научно фантастичним романима и филмовима. Ништа ново ни спектакуларно

20.09.2020. 20:57

Jel ovaj lik zna koliki je mléčni put 100.000 svetlosnih godina, a sao 36 civilizacija, ako stavis to na papir vidíš da oni nemaju sanse da se sretnu

Filozof

21.09.2020. 04:14

Ako su stvarno inteligentni kao što naučnici tvrde. Onda bi trebalo da nas unište dok mogu. Dok mi ne krenemo da istražujemo i osvajamo kosmos. Posle su velike šanse da će završiti kao indijanci u americi....!

Anja

21.09.2020. 08:50

Mislim da su svih 30 civilizacija videli nas na Zemlji. Videli kako nam deca umiru od gladi i bolesti, videli plastičarke po rijalitijima, videli bombe i ubijanja, videli nepoštovanje roditelja i prijatelja. I naravno, blokirali sve svoje signale i rekli "daleko im lepa kuća, ovi ako nas nadju nadrljali smo i mi i galaksija!".

Pop

21.09.2020. 09:35

Кад боље размислим и сетим се оних који са доказима када је почела цивилизација да се развија па брзина развоја и теорија на основу свега тога да постоји могућност да смо генетски модификовани са неком расом ван наше планете ово пада у воду.

21.09.2020. 09:58

100 000 svetlosnih godina ima radijus mlecni put, sto znaci da ako postoji neka civilizacija iz nase perspektive moze da bude 100.000 godina ispred nas, znaci nemozemo se sporazumeti zato sto su toliko napredi, ako su iza nas toliko godina znaci da jos nemaju svoj jezik i pismo, posto su neandertalci, a takodje i da sada postoje i posaljemo im radio signal, aposto je 100.000 svetlosnih godina jako velika udaljenost, dok on stigne... Oni ne moraju ni da postoje...

Novak

21.09.2020. 11:48

Civilizacija (ljudi) na zemlji je nečiji eksperiment sa velikim brojem različitih bića i oblikom, rastom, bojom kože, jezikom sporazumevanja... ostavljenim u idealnim prirodnim uslovima sa nemogućnošću da ikada napuste zemlju, i verovatnoćom da će u odredjenom trenutku, kada unište prirodne resurse doći i do medjusobnog uništenja i nestanka. Zašto bi neke druge napredne civilizacije tražile kontakt sa takvom vrstom?

Milky Way

21.09.2020. 11:48

Jos uvek planeta Zemlja je centar Univerzuma iako nema mnogo inteligentnu civilizaciju. Ljudi znaju ko je napravio koronu da unisti planetu ali ih nije briga sto ce nestati zajedno sa svim naucnim dostignucima. Kad prodje 5 milijardi godina, koliko treba da se formira zivot, onda cemo imati novu civilizaciju mnogo inteligentniju od nase. Gledajuci tako unapred, mislim da jedino Bog moze da doceka to, jer je On vecan.

21.09.2020. 18:51