OSVOJILI BEOGRAD: Trotineti su novi hit leta

A. VOJINOVIĆ

ponedeljak, 10. 06. 2019. u 13:15

ОСВОЈИЛИ БЕОГРАД: Тротинети су нови хит лета

Foto P. Mitić

Električni dvotočkaši postali prestonička atrakcija. Svuda prolaze i spas su od saobraćajnih gužvi

ELEKTRIČNI dvotočkaši osvojili su Beograđane! Trotineti su najnovija atrakcija u prestonici koja građanima nudi spas od saobraćajnih gužvi, a imaju i ekološki karakter jer, za razliku od četvorotočkaša, ne izbacuju štetne izduvne gasove u vazduh koji svakodnevno udišemo.

- Trotineti se dosta prodaju u našoj radnji - priča Nikola, vlasnik jedne od gradskih prodavnica električnih aparata. - Najviše pazari srednja generacija, ljudi od 30 do 40 godina, ali ima i starijih sugrađana koji su zainteresovani za ovu vrstu vozila, ali su ujedno i nesigurni, plaše se da neće znati kako da upravljaju.

Naš sagovornik kaže da je interesovanje za kupovinu trotineta kod pripadnika oba pola pojednako.

- Imali smo nekoliko dama koje su uzele i bile veoma zadovoljne, jedino što im smeta je težina aparata, koja, u proseku, iznosi 8, 9 kilograma - kaže Nikola za "Novosti".

LAKO SE PUNE TROTINETI su praktični i po pitanju lakog punjenja. Naime, uz svaki model dobija se adapter za dopunjavanje baterije, koji je sličan kao onaj za laptop računare. U zavisnosti od brzine punjača, dopuna traje ili od tri do četiri sata ili od pet do šest časova.

Cene ovih praktičnih dvotočkaša kreću se od 26.990 za manje modele, pa naviše, za one nešto veće. Manji imaju bateriju od 4.000 miliamper sati i prelaze maksimum 12 kilometara. Složeniji koštaju od 70.000 do 80.000, a njihova kilometraža iznosi oko 24.

- Imam trotinet već dva meseca, vozim ga svuda, i danju i noću, otkako je počelo lepo vreme i znatno mi olakšava život - priča sugrađanin Miloš, kojeg smo zatekli u vožnji na Terazijama.

- Praktičan je, manji i lakši od bicikla, pa je, tako, pogodniji za prenošenje. Krećem se po trotoaru i ulici, ali trudim se da dosta pazim u toku vožnje.

Pročitajte još - U Nemačkoj uskoro na ulicama električni trotineti

Kako se ovim dvotočkašima prevozi sve više sugrađana u glavnom gradu, ali i u drugim većim gradovima Srbije, u centar interesovanja dospelo je pitanje sigurnosti za vozače trotineta, ali i za pešake. Zato je Ministarstvo unutrašnjih poslova formiralo radnu grupu koja će raditi na izradi novog zakona o bezbednosti u saobraćaju, i njime će definitivno obuhvatiti ovaj električni trotinet, potvrdila je, za "Novosti", direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja Jasmina Milošević.

- Kako rastu gradovi, ljudi se sve više trude da smanje vreme putovanja zbog saobraćajnih gužvi kojih ima svuda. Takođe, svi na neki način težimo ka tim ekološkim uređajima i tako se pojavio trotinet kao idealno rešenje - kaže direktorka Milošević.

- Pošto novi zakon o bezbednosti u saobraćaju tek treba da se donese, naša preporuka je da vozači budu oprezni i da, ukoliko su na trotoaru, ne voze brzinom koja je veća od brine hoda.

Situacija u drugim zemljama Evrope razlikuje se od naše. Na primer, u Francuskoj građane koji voze električne dvotočkaše, poput trotineta ili skejta, smatraju pešacima, ali i oni, kao i mi, još uvek nisu regulisali zakonom pravila. U Holandiji su dosada propisali tablice i starosnu granicu koja glasi da ljudi ispod 16 godina ne smeju voziti trotinete, a brzina ne sme prelaziti 25 kilometara na sat i obavezna je kaciga. Belgija dozvoljava kretanje po trotoaru, ali nikako brzinom većom od šest kilometara na sat koju oni procenjuju kao brzinu hoda, dok se u Nemačkoj sme voziti, ali isključivo po biciklističkim stazama.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije