OSVOJILI BEOGRAD: Trotineti su novi hit leta
10. 06. 2019. u 13:15
Električni dvotočkaši postali prestonička atrakcija. Svuda prolaze i spas su od saobraćajnih gužvi
Foto P. Mitić
ELEKTRIČNI dvotočkaši osvojili su Beograđane! Trotineti su najnovija atrakcija u prestonici koja građanima nudi spas od saobraćajnih gužvi, a imaju i ekološki karakter jer, za razliku od četvorotočkaša, ne izbacuju štetne izduvne gasove u vazduh koji svakodnevno udišemo.
- Trotineti se dosta prodaju u našoj radnji - priča Nikola, vlasnik jedne od gradskih prodavnica električnih aparata. - Najviše pazari srednja generacija, ljudi od 30 do 40 godina, ali ima i starijih sugrađana koji su zainteresovani za ovu vrstu vozila, ali su ujedno i nesigurni, plaše se da neće znati kako da upravljaju.
Naš sagovornik kaže da je interesovanje za kupovinu trotineta kod pripadnika oba pola pojednako.
- Imali smo nekoliko dama koje su uzele i bile veoma zadovoljne, jedino što im smeta je težina aparata, koja, u proseku, iznosi 8, 9 kilograma - kaže Nikola za "Novosti".
Cene ovih praktičnih dvotočkaša kreću se od 26.990 za manje modele, pa naviše, za one nešto veće. Manji imaju bateriju od 4.000 miliamper sati i prelaze maksimum 12 kilometara. Složeniji koštaju od 70.000 do 80.000, a njihova kilometraža iznosi oko 24.
- Imam trotinet već dva meseca, vozim ga svuda, i danju i noću, otkako je počelo lepo vreme i znatno mi olakšava život - priča sugrađanin Miloš, kojeg smo zatekli u vožnji na Terazijama.
- Praktičan je, manji i lakši od bicikla, pa je, tako, pogodniji za prenošenje. Krećem se po trotoaru i ulici, ali trudim se da dosta pazim u toku vožnje.
Pročitajte još - U Nemačkoj uskoro na ulicama električni trotineti
Kako se ovim dvotočkašima prevozi sve više sugrađana u glavnom gradu, ali i u drugim većim gradovima Srbije, u centar interesovanja dospelo je pitanje sigurnosti za vozače trotineta, ali i za pešake. Zato je Ministarstvo unutrašnjih poslova formiralo radnu grupu koja će raditi na izradi novog zakona o bezbednosti u saobraćaju, i njime će definitivno obuhvatiti ovaj električni trotinet, potvrdila je, za "Novosti", direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja Jasmina Milošević.
- Kako rastu gradovi, ljudi se sve više trude da smanje vreme putovanja zbog saobraćajnih gužvi kojih ima svuda. Takođe, svi na neki način težimo ka tim ekološkim uređajima i tako se pojavio trotinet kao idealno rešenje - kaže direktorka Milošević.
- Pošto novi zakon o bezbednosti u saobraćaju tek treba da se donese, naša preporuka je da vozači budu oprezni i da, ukoliko su na trotoaru, ne voze brzinom koja je veća od brine hoda.

Situacija u drugim zemljama Evrope razlikuje se od naše. Na primer, u Francuskoj građane koji voze električne dvotočkaše, poput trotineta ili skejta, smatraju pešacima, ali i oni, kao i mi, još uvek nisu regulisali zakonom pravila. U Holandiji su dosada propisali tablice i starosnu granicu koja glasi da ljudi ispod 16 godina ne smeju voziti trotinete, a brzina ne sme prelaziti 25 kilometara na sat i obavezna je kaciga. Belgija dozvoljava kretanje po trotoaru, ali nikako brzinom većom od šest kilometara na sat koju oni procenjuju kao brzinu hoda, dok se u Nemačkoj sme voziti, ali isključivo po biciklističkim stazama.