STO HILJADA KILOMETARA ČUDESNOG ERE ! Užičanin Zoran Lazić (58) na svom biciklu inspiriše mlađe generacije

N. JANKOVIĆ

02. 09. 2020. u 14:30

Za neverovatnu kilometražu pređenu na svom dvotočkašu i svoj 58. rođendan, na poklon dobio novog "Polara". Bicikl je izvor slobode, zadovoljstva i zdravlja.

СТО ХИЉАДА КИЛОМЕТАРА ЧУДЕСНОГ ЕРЕ ! Ужичанин Зоран Лазић (58) на свом бициклу инспирише млађе генерације

Foto: N. Janković

Ispred čuvenog kafea "Lazić" na Slanuši u srcu grada, vrelog septembarskog popodneva okupljaju se užički biciklisti rekreativci, zaljubljenici u otvorene prostore i daljine, u sve što se novcem ne može kupiti. Na zid radnje naslonjena je sada već stara planinska bicikla. O njoj, a još više o vozaču tog dvotočkaša u gradu na Đetinji ispredaju se mitovi, jedan je upravo zaokružen i potvrđen: na svoj 58. rođendan, poznati užički domaćin i kafedžija Zoran Lazić - pregazio je na svom "Polaru" stohiljaditi kilometar!

Rade Petrović i Zoran Lazić/Foto: N. Janković

- Tih 100.000 prešao sam na ovoj bicikli. Mnogi automobili toliko ne "požive". Počeo sam da vozim "onako pravo" 10. juna 2012. godine. Bila je nedelja, kasno popodne. Supruga i ćerka su otišle na more. Ja kod kuće sam, pomalo "dokon", a ćerkina bicikla, stoji, tu ispred. Vozio sam tog dana u brda sve do čuvenog "Graba", vratio se kući, a zatim sam još jednom, istog dana ponovio ovu turu! Sutradan sam se pohvalio užičkom "profesoru biciklizma" Zoranu Đikanoviću, sa kojom sam bio na svojom prvim ozbiljnijim i zahtevnijim vožnjama. Shvatio sam, ovo je "stvar" za mene. Prešao sam 3.000 kilometara vozeći ćerkin bicikl. Posle mesec i po dana, kupio sam svog "Polara", vozim ga sve do danas, tačno 8 godina i 34 dana - govori Zoran Lazić, potvrđujući da je "srce u jahača" ono što se računa - Bicikla je izvor slobode i zadovoljstva, a meni je sačuvala zdravlje. Pre nego što sam počeo da vozim, počele su zdravstvene tegobe. Hoće to sa godinama: ne valja šećer, trigliceridi, holesterol... Od tog trenutka, bicikla reguliše nivo šećera, ponekad je lek bolji od onog iz apoteke na dohvat ruke, samo ga treba prepoznati. Imao sam pre prve vožnje 110 kilograma, a posle svega četiri i po meseca, kilograme sam smanjio na daleko zdravijih 86...

GODIŠNjE "GAZI" PO 18.000 KILOMETARA

Od juna 2012. godine do danas, Zoran Lazić je na svom biciklu najviše kilometara "pregazio" 2019. godine - čak 18.419. Da bi bilo jasnije: smo u julu te godine prešao je čak 2.185 km, to znači da je dnevni prosek 70.5 kilometara, kao kada bi ste svakog dana vozili od Užica do Kosjerića, ali ne magistralom, već težim i daljim putem, preko Crnokose. I tako svakog dana.

Najslabija godina, uslovno rečeno, bila je 2017. sa "svega" 5.423 pređenih kilometra.

Ove Zoranove reči o zdravlju i radosti koju krstarenje drumovima donosi, prate osmesi njegove supruge Ljilje, ćerke Marije i sina Vladimira. Svako na svetu zna za radost deteta koje je prvi put dobilo bicikl, sada se tu na Slanuši vidi i sreća odraslog čoveka - koji je dete u sebi mudro sačuvao.

Obišao je na svom dvotočkašu Zoran Lazić daleke predele, ali u užičkom kraju, tu svaki metar puta napamet zna. Urezale su se u pamćenju lepote zapadne Srbije i ljudi koje usput sreće. Svakodnevno, najjači rekreativni biciklista zapadne Srbije "gazi" duž stare Ćirine trase u klisuri Đetinje, zatvara staparski krug zapadno od grada, juri uzbrdo ka Volujcu i Kadinjači, penje se na magičnu Jelovu Goru, "ispravlja" magistralu prema Kremnima i Mokroj Gori, ka Tari, a ponekad "okrene pedalu" prema Požegi i Arilju... Bitno je, kaže, da se na kraju uvek vrati kući.

- Ja sam pedantan, vodim evidenciju o svojom vožnjama, ne bih da divni sati odu u zaborav. Puno toga pamtim kroz biciklističke detalje i brojeve: za ovih 100.000 kilometara promenio sam svega 16 guma, šest lanaca, tri srednja pogona... - kaže Zoran, ne sluteći šta se tu, ispred čuvenog kafea "Lazić" sprema.

Rade Petrović, predstavnik "Planet bajka" za ovaj deo Srbije, upriličio je zajedno sa Zoranovom decom divan gest. Sa sobom je poneo novog "Polara"! Dvotočkaš moderan i lep, poklon je za najpoznatijeg užičkog rekreativnog biciklistu.

Rade Petrović i Zoran Lazić/Foto: N. Janković

- Zoran proslavlja svoj rođendan i 100.000 pređenih kilometara na starom "Polaru". Ovaj biciklistički brend slavi 20. godina postojanja i to je sjajna prilika da nagradimo svog vernog vozača jednim novim savršenim bicikom. Umesto planinskog, sada je tu lakši "treking" bicikl, za hiljade novih Zoranovih kilometara - kaže nam Rade.

Zoranovi unuci Mateja, Strahinja, Ružica i Vasilije oduševljeno proučavaju dedinog novog dvotočkaša.

Baš kao što su stotine mladih Užičana, zagledanih u Zoranovu nepresušnu životnu energiju i dobru volju, prigrlile biciklizam i način života zdrav, ispravan i čestit.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

OVO su grobovi mojih sinova. Stojadina, rođenog 1979, koji je poginuo na Košarama i Stevana, dve godine mlađeg, koji je 2002, vozeći traktor nagazio na protivtenkovsku minu koju su na putu u selu postavili Albanci. Ovde na groblju mi je druga kuća, a ona u kojoj živim sa suprugom Miladinkom Micom i sinom Darkom je nekoliko kilometara odavde. I, dok sam živ sa Kosova i Metohije seliti se neću, čuvaću svoj dom i grobove sinova.