KABINA ŠLEPERA KAO DRUGA KUĆA: Igor Aleksovski iz Bora već dve godine krstari drumovima Evrope i kuje planove

V. ĐORĐEVIĆ

10. 08. 2020. u 09:33

КАБИНА ШЛЕПЕРА КАО ДРУГА КУЋА: Игор Алексовски из Бора већ две године крстари друмовима Европе и кује планове

Foto V.Đ.

BORANIN Igor Aleksovski (48) dosad je radio kao konobar, kuvar, privatno obezbeđenje... a danas vozi šlepere širom Evrope i kaje se što ovim poslom nije počeo da se bavi mnogo ranije.

Pre dve godine, kada mu se prijatelj otisnuo u šoferske vode, kaže, obećao je da će položiti vozački ispit za teškaše i pridružiti mu se. Tako je i bilo, pa već godinu dana krstari drumovima širom Starog kontinenta.

- Prazan šleper koji vozim za jednu slovačku firmu je težak oko 15 tona, a pun i triput više - kaže Aleksovski. - Nije ovo posao za svakoga, jer bukvalno živim u kamionu, u njemu i spavam, a vozim kad god nisam na utovaru, oko devat sati svakodnevno. A najveći problem su samoća, strah od nepoznatog, bojazan da nešto ne pogrešim. Već sam naučio da je noć najteža, pa imam svoje tehnike za borbu sa depresijom, jer mi posebno nedostaje desetogodišnja kćerka Bjanka, s kojom sam u kontaktu samo posredstvom društvenih mreža.

Aleksovski za volanom, Foto V.Đ.

Igor tokom meseca preveze i po 1.000 kilometara, kroz Francusku, Belgiju, Luksemburg, Ukrajinu, Nemačku...

Uređene države

- TRENUTNO najviše vozača teških kamiona potiče iz zemalja Istočne Evrope. I, što nas je više, kao da je i posao sve veći, ali se lako obavlja jer naše trase po pravilu vode kroz uređene države, u kojima nema izvrdavanja zakona.

- Kada nisam za volanom, obilazim zemlju u kojoj sam i naviše mi se dopada Holandije, jer je lepa i uređena. Inače mi je svejedno da li sam u Parizu ili u nekom ukrajinskom selu, a najviše volim to što su pravila vožnje u Evropi svetinja i striktno se poštuju. U protivnom, niko se ne libi da napiše kaznu, a ona može biti od nekoliko stotina evra do gubitka dozvole za vožnju - objašnjava vredni Boranin.

Iako, priznaje, zarađuje i do deset puta više nego u zavičaju, planira da u šleperu ostane još samo nekoliko godina, jer nije siguran da bi duže mogao da izdrži.
A potom namerava da se posveti nekom privatnom poslu koji, tvrdi, mora dobro da isplanira, kako bi pametno uložio stečenu ušteđevinu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (5)