"SMEDEREVSKA GAZELA", ZBOG NEODRŽAVANJA, VIŠE NE MOŽE DA SE REKONSTRUIŠE Rđa "jede" nadvožnjak
NADVOŽNjAKU kod Zelene pijace u Smederevu, preko kojeg svakodnevno prođe na stotine automobila i kamiona - sudeći po stručnim analizama - ističe rok trajanja.
Foto: N. Živanović
Zbog drastičnih oštećenja, rekonstrukcija nije moguća, a uz zabranu teretnog saobraćaja, prelaz lakim vozilima, sugerisao je Institut za materijale i konstrukcije Građevinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, treba svesti na minimum i to najduže godinu dana.
Vibracije
SUDEĆI po dokumentaciji, nadvožnjak se uopšte ne nalazi u Katastru nepokretnosti, a za dobijanje dozvole neophodne pri rekonstrukciji potrebno je da objekat bude legalizovan, odnosno ozakonjen.
U međuvremenu, vozači se žale na neprijatne vibracije konstrukcije nadvožnjaka, koje se osećaju i pri prelasku lakih putničkih vozila. Građevinci tumače da one ukazuju na probleme sa dinamičkim svojstvima konstrukcije, koje su uočene još u Izveštaju o ispitivanju nadvožnjaka Instituta "Kirilo Savić", 2001.
A, spisak oštećenja nadvožnjaka starog gotovo pola veka je poduži. U izveštaju Instituta koji nam je dostavljen iz Gradske uprave, pored ostalog, navodi se da su gotovo svi elementi, u većoj ili manjoj meri, zahvaćeni površinskom, ali i dubinskom korozijom. Nosivost i stabilnost značajno su umanjene u odnosu na projekat, što je danak dugogodišnjem neodržavanju i nesprovođenju mera sanacije, odnosno rekonstrukcije koje su predviđene tehničkom dokumentacijom iz 2004. i 2021. Osim delimičnih radova 2003, ostale naložene mere do danas nisu realizovane...
Stručnjaci tvrde da je izrada nove konstrukcije nadvožnjaka jedino tehnički ispravno i ekonomski opravdano rešenje, a predložena je i hitna demontaža ograde i svih stubova javne rasvete, jer su skloni padu.
- Zbog svega ovoga, doneta je odluka da se zameni ograda na nadvožnjaku. Od 26. marta na snazi je zabrana kretanja za pešake, dok se saobraćaj motornih vozila odvija u skladu sa novim ograničenjima - kaže gradonačelnica Smedereva, Jasmina Vojinović.
Međutim, ne poštuju ni svi pešaci ovu zabranu, a što još je opasnije što ovaj prelaz i dalje koriste i teretnjaci, često i znatno teži od propisane 3,5 tone nosivosti.
Preporučujemo
BEZ STRUJE SUTRA DEO PARAĆINA: Najavljeni radovi na niskonaponskoj mreži
07. 12. 2025. u 23:15
"TA KUĆA JE STVARNO UKLETA" Majci i ocu prerezao grkljan, pa sebi isekao vene: Novi detalji porodične tragedije u Čačku
PRVI rezultati istrage tragedije koja je otkrivena u subotu ujutru u porodičnoj kući u blizini „Slobodine“ raskrsnice u Čačku, govore da je Vladimir Čarapić (47) nožem preklao vrat svojoj majci Mili (72), a potom i svom ocu Neđu (79). Zatim je sebi istim sečivom naneo više uboda po grudima i stomaku, a na kraju je prerezao vene leve ruke i tako na smrt iskrvario.
07. 12. 2025. u 13:36
NOVO REŠENjE ZA UKRAJINU: Evropa pravi plan u slučaju da se SAD povuku iz konflikta
EVROPSKE diplomate pripremaju scenario podrške Ukrajini u slučaju povlačenja SAD iz konflikta, prenosi Blumberg, pozivajući se na izvore.
07. 12. 2025. u 13:19
Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića
DETINjSTVO glumca Jova Maksića oblikovalo se u maloj seoskoj sredini podno Dinare, u selu Plavno kod Knina, gde je porodica živela zbog očevog svešteničkog službovanja. Rani period života opisuje kao vreme potpune slobode i radosti, kada je gotovo čitavo selo bilo prostor za igru i maštarije. U takvoj atmosferi formirala se njegova emotivna struktura — vezanost za zajednicu, toplina porodičnih odnosa i zahvalnost za jednostavne stvari.
07. 12. 2025. u 11:41
Komentari (0)