UZ ČET BOT LAKŠE SE UČI: Sa skupa na Filozofskom fakultetu u Nišu predavači poručili da veštačku inteligenciju treba uključiti u nastavu

J. ĆOSIN

14. 10. 2023. u 16:27

NA Filozofskom fakultetu u Nišu je održana četvrta Međunarodna konferencija na temu "Podučavanje jezika i kultura u post-metodskoj eri", u organizaciji Departmana za anglistiku i Centra za profesionalno usavršavanje.

УЗ ЧЕТ БОТ ЛАКШЕ СЕ УЧИ: Са скупа на Филозофском факултету у Нишу предавачи поручили да вештачку интелигенцију треба укључити у наставу

foto: J. Cosin

 Da je veštačka inteligencija postala deo svakodnevice mladih i da je treba uključiti u nastavu, saglasni su predavači iz celog sveta, koje je nedavno ugostio Filozofski fakultet u Nišu.

Gosti i predavači iz SAD, Severne Makedonije, Norveške, Hrvatske, Crne Gore, Bugarske, Belorusije, Nemačke, Velike Britanije i Srbije okupili su se kako bi zajedničkim izlaganjem i razmenom iskustava, bolje sagledali trenutno stanje u nastavi i proučavanju jezika i kulture, i kako bi uočili tendencije za budući razvoj.

Brojni istraživači na polju nastave jezika, univerzitetski profesori, nastavnici iz škola i studenti filoloških departmana imali su priliku da iz svog aspekta ispričaju kakvo je stanje u nastavi stranih jezika danas. Najviše se govorilo o veštačkoj inteligenciji i takozvanim čet bot razgovorima, uz pomoć kojih je moguće na brz i lak način doći do brojnih informacija.

Jezik - barijera

PROFESORKE Nina Ranđelović i Natalija Milošević su kao predstavnice Udruženje nastavnika engleskog jezika Niša, održale prezentaciju koja ukazuje na važnost učestvovanja u međunarodnim projektima.

- Naše dve škole su, sa našim projektima, novajlije u ovoj vrsti stručnog usavršavanja. Uočili smo da veliki broj nastavnika drugih predmeta ne želi da učestvuje na ovakvim projektima zbog niskog nivoa jezičke kompetencije - ističe Miloševićeva.

Međutim oni skreću pažnju da "čet bot" ne bi trebalo da piše radove umesto njih, ali da može da im posluži kao izvor informacija i novih ideja, prevodilac, planer i slično. Zbog toga je zajednički zaključak da veštačku inteligenciju treba uključiti u redovnu nastavu, kako bi đaci i studenti naučili da je koriste na pravi način, bez zloupotrebe.

- Zajednički zaključak je da je veštačka inteligencija samo jedno nastavno sredstvo, koje moramo da uključimo u nastavu, zbog toga što mi pripremamo radnu snagu za narednih 20-30 godina i to će postati svakodnevna potreba i upotreba u budućnosti. Međutim, ono što je jako bitno je da to ne znači da nastavnici više nisu potrebni, samo se njihova uloga u školskom sistemu menja. A možda i prioriteti u samoj nastavi, jer su sad informacije dostupnije učenicima, ali postoje drugi aspekti nastave kojima nastavnici mogu da se posvete - kaže viši lektor Ljiljana Marković.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
OVO JE ČOVEK KOJI JE U NIŠU NEUTRALISAO TONU TEŠKU AVIO-BOMBU SA 430 KG EKSPLOZIVA: To isto je radio 2011. u Kragujevcu i 2013. na Dorćolu

OVO JE ČOVEK KOJI JE U NIŠU NEUTRALISAO TONU TEŠKU AVIO-BOMBU SA 430 KG EKSPLOZIVA: To isto je radio 2011. u Kragujevcu i 2013. na Dorćolu

AKO igde postoji "vaga" za merenje snage ljudskog duha, koliko li bi na njenoj skali težila ona koju ima deminer Mihailo Marinković (48), iz Pančeva, pripadnik Sektora za vanredne situacije MUP Srbije? Koliko bi na njen tas stalo njegove odvažnosti, staloženosti, potpune koncentracije..., u trenutku dok je, minule nedelje u Nišu, sam prilazio neeksplodiranoj avio-bombi teškoj 1.000 kilograma koja nosi 430 kilograma eksploziva, zaostaloj iz NATO agresije?

27. 04. 2024. u 07:00

Komentari (0)

NOVAK ĐOKOVIĆ GLEDA I NE VERUJE! Evo šta je Rafael Nadal upravo rekao o Noletu u Madridu