SVETI GRAL ZA FIZIKU ČESTICA: Gravitacija, magnetizam i nuklearne sile nisu same?

I.S.

28. 08. 2023. u 19:47

PETA sila u prirodi? Što je dojuče izgledalo nemoguće, danas su naučnici na pragu da dokažu, pa je na pomolu prava revolucija u fizici. Pored gravitacije, elektromagnetizma, jake i slabe nuklearne sile, na delu, bi na našoj planeti, mogla da bude još jedna sila. Istraživači iz laboratorije kod Čikaga tvrde da ona postoji, jer su pronašli niz dokaza da se čestice unutar atoma, koje se zovu mioni, ne ponašaju onako kako predviđa aktuelana takozvana Standardna teorija subatomske fizike.

СВЕТИ ГРАЛ ЗА ФИЗИКУ ЧЕСТИЦА: Гравитација, магнетизам и нуклеарне силе нису саме?

Institut za fiziku

Naučnici naime, kako piše Bi-Bi-Si, veruju da na mione utiče neka nepoznata sila, na osnovu nalaza otkrivenih u Fermilabu, američkom pogonu za ubrzanje čestica. Eksperti u ovoj laboratoriji, još su 2021. godine, najavili mogućnost postojanja pete sile, ali su sada sakupili i predočili podatke koji su nesigurnost njihovih merenja smanjili na najmanju moguću meru.

U eksperimetu, istraživači su ubrzali subatomske čestice, mione, oko prstena prečnika 15 metara nateravši ih da se obrću maltene brzinom svetlosti, odnosno 300.000 kilometara u sekundi. Tim naučnika raspolaže nepobitnim dokazima ali još nema potpuno nedvosmislenu potvrdu za svoju tezu, a očekuje da će za dve godine prevazići sve prepreke i dokazati ovu naučnu pretpostavku.

- Merenje ponašanja koje se ne slaže sa predviđanjima Standardnog modela je sveti gral za fiziku čestica - poručuje dr Miteš Patel sa Imperijalnog koledža u Lodonu. Biće to, naime jedno od najvećih otkrića u poslednjih sto godina, od Ajnštajnovih teorija relativiteta.

VODITELJKI SE STANJE NAGLO POGORŠALO I HITNO JE OPERISANA: Nažalost, tek kad je kasno shvatimo da je zdravlje najvažnije