ZAPOSLENI SU OSNOVNA SNAGA KOMPANIJE: Razvoj kroz zadovoljstvo i usavršavanje

Novosti online

20. 09. 2023. u 10:34

ZAPOSLENI su vitalni deo svake organizacije, često nazivani "srcem" ili "dušom" kompanije. U modernom poslovnom okruženju, ključna komponenta održivog razvoja je fokusiranje na posvećenost, zadovoljstvo i kontinuirano usavršavanje zaposlenih, jer posvećeni zaposleni predstavljaju temelj stabilnog i prosperitetnog društva.

ЗАПОСЛЕНИ СУ ОСНОВНА СНАГА КОМПАНИЈЕ: Развој кроз задовољство и усавршавање

Foto Pixabay free images

Posvećeni zaposleni nisu samo produktivniji, već su i ključni partneri u ostvarivanju dugoročnih organizacijskih ciljeva. Fokus na pospešivanje posvećenosti utiče na zadržavanje zaposlenih, a samim tim sprečava česte promene u radnom okruženju, što je od velike važnosti za sveukupnu stabilnost kompanije. Takođe, na ovaj način omogućavamo da se izgradi pozitivna korporativna kultura, koja pozitivno utiče na sve zaposlene i njihove karijere, ali i na reputaciju kompanije, privlačeći nove talente i klijente.

Istraživanja pokazuju da napredne obuke i razvoj veština imaju dubok uticaj na održivi razvoj. Moderne industrije se brzo menjaju, zahtevajući nova znanja, veštine i kompetencije od zaposlenih. Kroz kontinuirano obrazovanje, ljudi postaju agilniji i spremniji da se prilagode promenama. Ovo povećava konkurentske prednosti firme i omogućava joj da ostane relevantna u dinamičnom poslovnom okruženju.

Osim toga, ulaganje u obrazovanje kadrova podržava razvoj zajednice i društva. Obučeni i veštiji pojedinci doprinose inovacijama, ekonomskom rastu i povećavaju kvalitet radne snage u širem kontekstu. To se ogleda u većem društvenom blagostanju.

Dakle, briga o posvećenosti i zadovoljstvu zaposlenih, kao i njihovom kontinuiranom usavršavanju ne samo da jača kompanije, već i služi kao osnova za održiv razvoj šire zajednice.

Odgovorne kompanije i održivi razvoj

Zaposleni su, takođe, i ključni akteri u stvaranju prosperitetnije budućnosti za sve nas. Stoga značajno mogu da utiču na ostvarenje pojedinih ciljeva održivog razvoja:

Cilj 3 – dobro zdravlje i blagostanje

Cilj 4 - kvalitetno obrazovanje

Cilj 5 - rodna ravnopravnost

Cilj 8 –dostojanstven rad i ekonomski rast

Cilj 9 - industrijalizacija, inovacije i infrastruktura

Cilj 16 – mir, pravda i snažne institucije

Zaposleni su neosporno vitalna snaga svake kompanije. Firme koje prepoznaju vrednost svojih zaposlenih i deluju odgovorno prema njima ostvaruju dugoročni uspeh, unapređujući ne samo svoje poslovanje već i društvo u celini.

Kako doći do talentovanih kandidata

Forum za odgovorno poslovanje primećuje da je mladima u Srbiji sve više bitno da budu deo neke šire društvene misije koja je u skladu sa njihovim uverenjima. Ova promena u stavovima i vrednostima mladih generacija odražava se i na njihov izbor karijere i poslodavaca. Mnogi mladi traže poslove u kompanijama koje ne samo da ostvaruju ekonomske ciljeve, već takođe aktivno doprinose dobrobiti zajednice i zaštiti životne sredine.

Ova potreba za dubljim smislom u radu nije samo trend među mladima u Srbiji, već je zastupljena širom sveta. Poslodavci su sve više svesni važnosti društvene odgovornosti i održivog poslovanja, jer to privlači talentovane i motivisane zaposlene. Pored toga, programi za mlade, deljenje znanja sa mladima i priprema za prvo radno iskustvo nisu samo ulaganja u potencijalne zaposlene, već investicija u celu zajednicu

Primer iz prakse možemo videti u kompaniji NIS, koja pruža šansu mladim talentovanim ljudima da učine prve karijerne korake u kompaniji. Jedna od mogućnosti za mlade je i program „NIS Energy“ u kom mogu učestvovati diplomci i master studenti odabranih fakulteta, u skladu sa potrebama biznisa.

Pored rada sa mentorima, polaznike ovog programa očekuju i praktična obuka, teorijska predavanja od strane vodećih stručnjaka iz industrije, ali i treninzi takozvanih „soft“ veština.

Važnost ovog programa prepoznata je i u javnosti. Naime, program „NIS Energy“ dobitnik je nagrade "Digital Awards"za HR Employer branding online kampanju, koja je dodeljena u okviru konferencije #Digital2023.

Foto: Shutterstock

Ukratko, sasvim je logično da eksterni stejkholderi prepoznaju kompanije koje dele iste vrednosti kao zajednica u kojoj posluju i da se iz tih razloga radije odlučuju za poslovanje sa njima ili opredeljuju za brendove takvih firmi. Samim tim, one su atraktivnije i za mlade talente sa tržišta rada. Pored toga, svojim pozitivnim odnosom prema zaposlenima i njihovom usavršavanju ove kompanije doprinose formiranju održive i prosperitetnije zajednice.


 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

TITO TRAŽIO BATI DA MU ISPRIČA VIC O NJEMU: Ovaj odgovor je dobio od glumca (VIDEO)