PRAVILA ZA VOŽNJU ELEKTRIČNIH TROTINETA: Evo šta je predložila Radna grupa MUP-a

Novosti online

24. 09. 2020. u 21:42

ELEKTRIČNI trotineti bi mogli i dalje da se voze na trotoaru, ali uz ograničenje brzine do osam kilometara na sat, predlaže radna grupa MUP-a koja se bavi izradom Zakona o bezbednosti saobraćaja kojim će se regulisati i vožnja ovih dvotočkaša.

ПРАВИЛА ЗА ВОЖЊУ ЕЛЕКТРИЧНИХ ТРОТИНЕТА: Ево шта је предложила Радна група МУП-а

Foto: P. Mitić

Prema poslednjim informacijama, u Srbiji trenutno ima više od 40.000 električnih trotineta.

Sa druge strane, Beograd ima oko 650.000 automobila i trotineti su nakon gradskog prevoza postali najpopularniji alternativni način transporta, što je pozitivno, ako se ima u vidu potreba da se smanji zagađenje vazduha u prestonici.

Ali, kako raste broj trotineta, raste i potreba da se uvedu pravila i način njihovog korišćenja ne bi li se zaštitili svi učesnici u saobraćaju, pa samim tim i vozači ovih dvotočkaša.

- Činjenica je da električnih trotineta ima sve više na trotoarima i da mnogi ova vozila koriste kao alternativni prevoz. Oni mogu da doprinesu i smanjenju gužvi na kolovozu i zagađenju vazduha. Mi dosad nismo imali nezgode sa težim posledicama u kojima su učestvovali trotineti. Zato razmišljamo da novim zakonom propišemo da se trotineti i dalje voze trotoarom, ali uz ograničenje brzine do šest, sedam ili najviše osam kilometara na sat. To znači da bi praktično išli brzinom pešaka - kažu u saobraćajnoj policiji.

Takođe, i dalje su otvorena pitanja ko će smeti da vozi koji trotinet i da li će biti obavezna zaštitna oprema, naglašavaju u policiji.

S druge strane, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović smatra da električnim trotinetima nikako nije mesto na trotoaru.

- Postavlja se pitanje šta je trotinet ako se na tržištu pojavio trotinet koji ide 100 na sat? Je l‘ to motocikl? Ako znamo da je razlika između mopeda i motocikla to što moped nema brzinu veću od 45 na sat? S druge strane, nejasno je ko će i na koji način da kontroliše vozače trotineta da li poštuju ograničenje brzine do šest, sedam ili osam kilometara na sat? Kako će da uhvate nekog ko prekorači brzinu ako trotineti nemaju registarsku oznaku? Zašto bicikl po zakonu ne sme na trotoar, a trotinet sme? To su sve pitanja koja se moraju sada propisati jer su na tržištu sve jeftiniji i brži trotineti? Da ne bude da sada zakonom dozvolimo trotinete na trotoaru, a da posle četiri godine sve menjamo kada su se svi navikli da voze na taj način - objašnjava Okanović.

(B92)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (7)

SVETSKI DAN DIVLJIH VRSTA: Očuvanje bioraznolikosti za budućnost