GSP ZATRAŽIO 17 ODSTO VIŠE: Javni gradski prevoznici gradu predali zahteve za hitnu korekciju cena po pređenom kilometru

Š. Marović

19. 04. 2022. u 08:51

GRADSKI prevoznici obratili su se Sekretarijatu za javni prevoz za zahtevom za povećanje cene vožnje po pređenom kilometru.

ГСП ЗАТРАЖИО 17 ОДСТО ВИШЕ: Јавни градски превозници граду предали захтеве за хитну корекцију цена по пређеном километру

Kao razlog za poskupljenje navodi se skok cena goriva, Foto N. Skenderija

Dok Konzorcijum privatnika očekuje korekciju od pet do sedam odsto, u GSP se nadaju da bi ta cifra mogla biti oko 17 procenata. I jedni i drugi kao razlog navode poskupljenje goriva. Eventualna promena cene ne bi pogodila korisnike gradskog prevoza.

Po ugovoru, koji su prevoznici sklopili sa Gradom, dva puta godišnje, odnosno 27. septembra i 27. marta, ako za to ima opravdanog osnova, mogu podneti zahtev Sekretarijatu za povećanje cene prevoza po pređenom kilometru. Na onaj poslat u septembru prošle godine Grad je odobrio oko deset odsto, koliko su od 1. marta dobili privatni prevoznici, dok je GSP ostao praznih ruku. Ukoliko se desi da najnoviji podneti zahtevi budu pozitivno rešeni, aneks ugovora morao bi da prođe i skupštinsku proceduru, koja zbog izbornog procesa trenutno ne zaseda.

- Povećanje smo prvenstveno tražili zbog visokih cena naftnih derivata - ističe, za "Novosti", direktor privatnog prevoznika "Bambus" Veljko Kovačević.

- Takođe, i delovi za autobuse su duplo skuplji u odnosu na period od pre nekoliko meseci. Mislim da zahtevi Konzorcijuma imaju realnu osnovu i da su potkrepljeni pravim razlozima. U aneksu ugovora koji je potpisan sa gradom 2015. godine, poskupljenje goriva navodi se kao faktor za promenu cene pet do sedam odsto, ali troškovi koje imamo povećani su 12 odsto. Veliki problem je i deficit vozača, a svi autobusi koje koristimo nisu mlađi od deset godina.

Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd, kao najveći prevoznik na ulicama prestonice, bio je izuzet iz septembarskog povećanja. Zahtev koji je nedavno stigao na adresu Sekretarijata za javni prevoz jeste da je realno uvećanje, kada se sabere gradski i prigradski prevoz, ali i ranije izuzimanje, oko 17 odsto.

- Iako su prevoznici uspeli da izdejstvuju povećanje cene, mi smo izuzeti iz toga prošle godine - podseća za naš list predsednik Samostalnog sindikata Zoran Antić.

- Ove cene su sasvim realne i opravdane kako bi se nastavio nesmetan rad preduzeća.

Foto K. Mihajlović

Očekujem da će Grad naći najprihvatljivije rešenje, koje će doprineti pozitivnom poslovanju firme. Od 2019. godine i potpisanog ugovora izjednačeni smo sa privatnim prevoznicima. Trenutno se posao obavlja sa gubicima, posebno ako se u obzir uzme podatak da plaćamo veću cenu goriva nego građanstvo.

U odgovoru na pitanja "Novosti", Sekretarijat za javni prevoz potvrđuje da je poslednja promena jedinične cene prevoza putnika po pređenom kilometru na teritoriji grada izvršena 1. marta ove godine.

- To je urađeno kako bi prevoz putnika nesmetano funkcionisao - kažu u Sekretarijatu.

Prema važećim ugovorima, predviđeno je da se prevoz obavlja po važećoj ceni iz ugovora sve do zaključenja aneksa ugovora.

ČEKAJU GRADSKU SKUPŠTINU

POSLEDNjI zahtevi prevoznika moraće da sačekaju konstituisanje Gradske skupštine.

Ipak, ako se nastavi povećanje cena naftnih derivata, ali i pritisci privatnika, ostaje nada da zeleno svetlo za poskupljenje može da odobri gradonačelnik.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

AKO NEKOM POZAJMITE OVU KNJIGU, NE OČEKUJTE DA VAM JE VRATI!