ISPRAVAN BROD ILI BARŽA NE MOGU DA POTONU: Lađari posle incidenta kod Smedereva upozoravaju - bezbednost plovidbe ugrožena!

J. ILIĆ

10. 04. 2021. u 09:35

POSLE potonuća barže na Dunavu kod Smedereva, lađari Srbije upozoravaju da sistem bezbednosti plovidbe ne funkcioniše i tvrde da su česte havarije na rekama, uglavnom, posledica zaobilaženja zakona i procedura.

Foto N. Živanović

- Barža koja se pre dva dana, prilikom utovara tereta sa bagera, bukvalno prepolovila i potonula u reku, a mornar sa nje je, srećom, zadobio samo lakše povrede - ističu iz Udruženja profesionalnih lađara Srbije - ponovo ukazuje da nešto ne valja u radu državne Uprave za bezbednost plovidbe.

- Tehnički ispravan objekat ne može da se prelomi, niti da potone - tvrdi Branislav Vajda iz pomenutog udruženja, napominjući i to da je Srbija postala lider po broju potonulih objekata u Evropi.

Za tri godine smo, kaže, imali više od 15 potonuća velikih plovnih objekata, plovnih bagera, istovarnih postrojenja, potisnica i brodova, a najčešći uzroci su - pored tehničke neispravnosti - nedostatak adekvatnog nadzora i održavanja. Pritom, Inspekcija plovidbe ima samo šest inspektora za teritoriju čitave Srbije...

Foto M. Tasić

Branislav Vajda, Foto Privatna arhiva

- Poražavajuće je što za ovaj problem postoji zakonska regulativa, ali se zbog nedostatka ljudstva u inspekciji plovidbe i lučkim kapetanijama, kao i nedostatka želje nadležnih da se problem reši, zakon ne sprovodi ili se to čini selektivno - precizira Vajda.

Iz Udruženja lađara podsećaju i na to da brod "Beograd 10", koji je 2016. potonuo kod Smedereva i u smrt odveo dva člana posade, prema njihovom veštačenju, nije bio ispravan, ali je, uprkos tome, imao dozvolu za plovidbu.

Posle višegodišnje borbe porodice nastradalog lađara, čije telo još nije pronađeno, slučaj je trenutno na sudu.

 
Pogledajte više