"SISTEM 48" PO MERI SUGRAĐANA: Leskovčani elektronskom upravom došli do efikasnijeg rada i znatnih ušteda u lokalnom budžetu

I. MITIĆ

31. 08. 2020. u 06:47

JEDAN od prvih instrumenata elektronske uprave uveden u rad leskovačke lokalne samouprave je takozvani "Sistem 48" - internet-servis za prijavu komunalnih problema koji je, po analizi dosadašnjih iskustava, opravdao očekivanja i poboljšao komunikaciju žitelja grada na Veternici sa ovdašnjom administracijom.

Detalji sa leskovačkog portala / Foto I. Mitić

Jer, samo tokom poslednje četiri godine, posredstvom ovog portala je stiglo 2.055 zahteva. Više od polovine je već rešeno, 35 odsto je u fazi realizacije, dok jedna desetina prijavljenih problema jednostavno nije u nadležnosti lokalne samouprave.

- Obaveza nadležnih je da u najkraćem mogućem roku reše problem ili da, u roku od 48 sati, daju adekvatan odgovor o tome šta se preduzima u cilju rešenja. Povratna informacija o statusu prijave sve vreme može da se prati na portalu, dok aplikacija automatski generiše različite vrste izveštaja, te tabelarne i grafičke prikaze, pa u svakom trenutku postoji jasan uvid u efikasnost preduzeća pojedinačno i komunalnog sistema u celini - objašnjava član Gradskog veća u Leskovcu Srećko Stamenković.

Najveći broj zahteva je upućen JP "Urbanizam i izgradnja" (883), potom Odeljenju za inspekcijske poslove (583), pa Odeljenju komunalne policije (135). JP "Vodovod" je dobio 134 zahteva, a JKP "Komunalac" prednjači po tome što je od 109 zahteva rešio čak 96 odsto. Leskovčani im se, saznajemo, najčešće žale na neuređenost javnih površina i nelegalne deponije, ali i na pojavu pasa lutalica. U najvećem broju zahteva, sugrađani traže popravku ulične rasvete, zamenu poklopaca šahtova, "krpljenje" udarnih rupa i prijavljuju komšijske imovinsko-pravne sporove.

E-REGISTAR

LESKOVAC pruža mogućnost da se jednostavnije dođe i do informacija potrebnih za ostvarivanje nekog prava, odnosno o za to neophodnim preduslovima. Konkretno, sa "E-registra administrativnih postupaka" je moguće preuzeti obrazac i tako započeti željenu proceduru.

Stamenković podseća i na to da je Leskovac uveo još sistem za video-prenos skupštinskih i sednica Gradskog veća, a signal sa zvaničnog sajta lokalne samouprave se ustupa i svim zainteresovanim medijskim kućama. Uveden je i servis nazvan "e-dijaspora" koji našim ljudima u inostranstvu omogućava da na znatno lakši i brži način dođu do neophodnih dokumenata.

- I ove sisteme smo sami implementirali, a za njihov rad i održavanje ne izdvaja se nijedan dinar, čime postižemo velike uštede. Pored unapređenja postojećih, predstoji nam razvoj novih e-sistema, a prvi na redu se odnosi na e-sednice Gradskog veća, zahvaljujući kojima ćemo ostvariti velike uštede pri nabavci papira i troškovima za štampanje materijala - zaključuje većnik Srećko Stamenković.

Srećko Stamenković / Foto I. Mitić

 

SMANjENI TROŠKOVI

ELEKTRONSKI sistem se u Leskovcu koristi i za upravljanje sednicama lokalnog parlamenta, te brigu o parlamentarnoj dokumentaciji. Ovaj sistem, implementiran uz podršku razvojnih programa UN, ne samo da je za najmanje dva miliona dinara smanjio troškove štampanja, transporta i čuvanja akata na papiru, već se i pretraga za željenom dokumentacijom odvija brže nego ranije.

Pogledajte više