RAZLOMKE UČE KROZ NOTE: Neobične metode učiteljice Vesne koje đaci vole
IAKO je jedina učiteljica u Jagodini sa zvanjem doktora nauka i jedina iz Jagodine koja je, na predlog roditelja đaka, dobila Svetosavsku nagradu za postignute rezultate u oblasti obrazovanja i vaspitanja, Vesna Milenković, učiteljica u OŠ "17. oktobar", svoj posao ne bi menjala ni za jedan drugi.
FOTO: Privatna arhiva
Prosvetni radnik, smatra ona, mora da bude kreativan, da ima znanje i da ume da ga prenese, mora da peva, igra, svira i da je tu za dete kad god mu je potrebno. Njeni časovi su jedinstveni, jer voli da istražuje i da primenjuje nove stvari. Za nju je svaki učenik individua za sebe, pa svakome poklanja pažnju kako bi maksimalno napredovao. Trudi se da đake uči kroz igru, jer tako najviše pamte, zabavljaju se, aktivni su na času, a tako stečena znanja su trajnija.
Matematički poligon
KAKO će da osmisli čas, zavisi od same nastavene jedinice. Zanimljivo je i da povezuje više nastavnih predmeta. Pošto deca vole fizičko, a neka se plaše matematike, a kako je ona doktorirala Metodiku nastave matematike, kada su obnavljali geometrijske oblike, ona bi im napravila "matematički poligon" i u sali za fizičko bi im zadavala da se kreću po njima.
- Kada smo, na primer, utvrđivali množenje i deljenje, dala sam im papir podeljen na devet delova od kojih je svaki prikazivao određeni nivo zadatka. Kada su papiriće sa rešenjima poklopili, s druge strane bili su delovi slagalice. Tako je svaka grupa đaka dobila fotografiju nekog objekta u Jagodini. Napisala sam i pesmu o našem gradu, koju smo iskomponovali i snimićemo je - navodi učiteljica i dodaje da je entuzijazam nije napustio ni posle 18 godina rada, iako ovakva kreativnost zahteva velike svakodnevne pripreme.
Objašnjava i kako je razlomke povezala sa nastavom muzičkog i to tako što ih je "uvezala" sa notama.
- Đaci bi zadati takt morali da predstave razlomcima. Na taj način celu pesmu predstave matematički, pomoću razlomaka. Mogu i na likovni način tako što jedan takt predstave pravougaonikom. Ako zatražim četvtinu razlomka, oni četvrtinu pravougaonika prekriju papirom - pojašnjava učiteljica Milenković.