BRZA TRASA VAN NASELJA I NJIVA: Osmeh Vojvodine" uskoro kreće od Sombora

J. LEMAJIĆ 18. 02. 2023. u 09:45

DA bi iz Sombora došli do Kikinde mi danas treba da putujemo više od dva sata i prođemo kroz naselja Kljajićevo, Telečka, Gornja Rogatica, Bačka Topola, Novo Orahovo, Tornjoš, Senta, Čoka, Banatski Monoštor i Mokrin.

foto: Pokrajinska vlada/ilustracija

Za nijansu kraće, drugom trasom, putovaće Vrbašani, koji će proći kroz Srbobran, Radičević, Bečej, Novi Bečej i Novo Miloševo. Ko je bar jednom putovao ovim deonicama, kroz naseljena mesta gde je ograničenje 50 kilometara na čas i gde se u jeku sezone na putevima smenjuje poljoprivredna mehanizacija, iskreno jedva čeka da počnu radovi na brzoj saobraćajnici „Osmeh Vojvodine“.

Iako je važna za građane, saobraćajnica duga 175 kilometra, koja će spojiti Bačku i Banat,  odnosno granične prelaze Bački Breg sa Mađarskom  i Nakovo sa Rumunijom, značajna je i za teretni saobraćaj a doprineće da naselja pored kojih va obilaznica prolazi ožive..

Izgradnja velikog infrastrukturnog projekta, koji se čeka decenijama, kreće uskoro između Sombora i Bačkog Brega, a značaj ove saobraćajnice je nemerljiv za grad koji sada u svojoj blizini nema izlaz na autoput a oko 30 kilometara je udaljen od granica sa Mađarskom i Hrvatskom.

- Ovo je bio jedan veliki posao, ali smo mi naš deo završili na vreme i zato se kreće od našeg grada. Gledali smo gde god je moguće da trasa ne ide preko najplodnijeg zemljišta, da parcele cepa uz krajeve, da ljudi dobiju prolaz za poljoprivrednu mehanizaciju, da se nijedan objekat ne ruši, da ne narušava voćnjake ili sisteme za navodnjavanje..Takođe, gledali smo da ne prolazi kroz šume i rezervat „Gornje Podunavlje“ koje je prepuno biljnih i životinjskih vrsta – govorio je za naš list Antonio Ratković, gradonačelnik Sombora.

Izgradnja puta deo je projekta „Srbija 2025“ . Prema onome što se može videti na mapi put će voditi od graničnog prelaza Bački Breg, do Sombora pa ka Kljajićevu, te će proći tik uz Sivac, Crvenku, Vrbas i Srbobran sa severne strane naselja, uz izgradnju odgovarajućih saobraćajnica za pristup ovom koridoru. Deonica puta pored Vrbasa prolazi nedaleko od bolnice u „Vinogradima” i nastavlja dalje ka nedavno revitalizovanom putu Vrbas-Srbobran, koji će postati sastavni deo nove saobraćajnice, uključujući i postojeći nadvožnjak na autoputu E-75. Nešto pre Srbobrana, brza saobraćajnica će se pružati ulevo i proći će blizu naselja sa severne strane, sve do puta za Bečej (kod Zemljoradničke zadruge Srbobran), gde će postojećim putnim pravcem proći uz Radičević, a zatim sa iste južne strane obići Bečej i Novi Bečej. Sledeće mesto na trasi je Novo Miloševo, koje će novi put obići sa severne strane, dok će Kikindu obići sa južne, a dalje nastavlja ka Nakovu i granici sa Rumunijom.

Put se projektuje za kretanje vozila brzinom od 100 kilometara na sat, u četiri vozne trake širine od po 3,5 metara. Kako je ranije najavljeno, izgradnja saobraćajnice koštaće blizu 430 miliona evra

-Sombor je daleko odmakao sa aktivnostima u vezi sa planiranom izgradnjom brze saobraćajnice, u toku je eksproprijacija zemljišta na deonici Bački Breg – Sombor i završava se urbanistički projekat za deonicu Sombor – Kula - kaže  Ratković. - Izgradnjom ove saobraćajnice stvaraju se uslovi za prekategorizaciju i proširenje graničnog prelaza Bački Breg i za teretni saobraćaj, izmeštanje tranzitnog saobraćaja iz naseljenih mesta, ostvarivanje brže veze sa međunarodnim koridorom – autoputem E-75 i ostalim mestima Vojvodine, te mogu da naglasim da će ova saobraćajnica postati jedan od glavnih pokretača razvoja Sombora i Zapadnobačkog okruga.

SAOBRAĆAJNICE U VOJVODINI

Kada je reč o infrastrukturi, narednih godina najviše ulaganja biće upravo u Vojvodini, a među najvećim projektima su izgradnja Fruškogorskog koridora i tri mosta u Novom Sadu.

-Nadam se da ćemo ove godine potpisati i ugovor za izgradnju brze saobraćajnice Beograd – Zrenjanin – Novi Sad, i to će biti treći put koji će se graditi u Vojvodini - najavio  je nedavno ministar Goran Vesić, dodajući da nakon završetka dela obilaznice oko Beograda, koji se privodi kraju, sledi izgradnja poslednjeg dela obilaznice do Pančeva a potom i brze saobraćajnice Pančevo – Vršac – rumunska granica, što će biti četvrti auto-put ili brza saobraćajnica u Vojvodini u izgradnji.

Pogledajte više