MORAVSKI KORIDOR BUDI ČITAV TRSTENIK: Predsednica opštine Milena Turk o očekivanjima od prve digitalne saobraćajnice

С. БАБОВИЋ 28. 07. 2022. u 17:46

TRSTENIK je oduvek bio poznat po snažnim privrednim aktivnostima i, kada govorimo o ključnim benefitima Moravskog koridora, na umu imamo dalji privredni razvoj i stavljanje u funkciju svih naših proizvodnih i skladišnih kapaciteta.

Foto: S. Babović

Imajući u vidu da će budući auto-put od Pojata do Preljine smanjiti troškove transporta i plasmana proizvoda, očekujemo otvaranje novih radnih mesta - ističe u razgovoru za "Novosti" Milena Turk, predsednica opštine u Trsteniku, gde je izgradnja prve digitalne saobraćajnice došla do naseljenog mesta Medveđa.

Šta će budući Moravski koridor doneti industriji, a šta drugim privrednim granama?

- Mislimo i na našu poljoprivredu, odnosno kalemarsku, povrtarsku i voćarsku proizvodnju, a očekujemo da budemo atraktivniji u trci za dolazak investitora. Snažan impuls razvoju se već može videti u interesovanju stranih investitora koje privlače ovdašnje grinfild i braunfild lokacije.

Foto: S. Babović

Koliko dugo je trajala priprema i kako je realizovna eksproprijacija?

- Naša imovinsko-pravna služba se protekle godine pokazala kao efikasan servis i, u koordinaciji sa JP "Koridori Srbije" i građanima, završeno je 95 odsto eksproprijacije, odnosno isplaćeno je oko 60 odsto tih ugovora. Koridor "ide" preko vrlo kvalitetnog poljoprivrednog zemljišta, pa je Poreska uprava odredila cenu od 200 dinara po kvadratu i veoma smo zadovoljni.

Da li ste na nečemu posebno insistirali tokom javne rasprave o Moravskom koridoru i šta je bilo najvažnije?

- Potrebe lokalnog stanovništva smo stavili u prvi plan, a ljudima je bitno da imaju pristupne puteve do svojih imanja, da obale, odnosno bedemi imaju ojačanja, da se zaštite velike površine plodnih oranica... što je u celosti ispoštovano.

Foto: S. Babović

Očekuje se da Moravski koridor reši problem izlivanja Zapadne Morave, a šta je Opština učinila u zaštiti od poplava?

- Regulacija Zapadne Morave podrazumeva podizanje bedema koji su projektovani za stogodišnje vode i to će obezbediti zaštitu, jer su lokalne strategije usaglašene sa planovima "Koridora". Nama su ostali još vodotokovi drugog reda, koji su u nadležnosti lokalne samouprave, i tokom minule dve godine smo regulisali Ljubostinjsku reku, a JP "Srbija vode" je u taj projekat uložilo oko 100 miliona dinara. Tu je i prevencija bujičnih poplava na nekim drugim lokacijama.

KVADRATI

- LjUDI razmišljaju po par godina unapred, potražnja za stanovima je porasla i sve je teže pronaći objekte za iznajmljivanje, a oni u izgradnji su unapred rasprodati, čak i za hiljadu evra po kvadratu. "Koridori" su u stalnoj potrazi za radnicima, menja se atmosfera i verujem da će potražnja biti vaća kako se gradnja bude zahuktavala. Novu saobraćajnicu prati i savremena infrastruktura, koja će i u samom Trsteniku rešiti mnoge probleme, posebno u oblasti lokalnih saobraćajnica - ističe Milena Turk.

Dokle se stiglo sa izgradnjom Industrijske zone, do budućeg koridora?

- Još traju izrada planova detaljne regulacije i Generalnog plana, što je osnova za lociranje industrijskih zona. Imamo u planu površinu od 80 hektara, blizu "petlje" u centru grada, do magistralnog puta i fabrike "Prva petoletka",Namenske industrije i industrijske zone "Zapadna Morava". Verujem da će ta lokacija biti primamljiva investitorima, pa ćemo po završetku nove saobraćajnice prionuti na infrastrukturno opremanje.

V.N.

Pogledajte više