SPECIJALNA OGRADA ŠTITIĆE VOZAČE: Počela dugoočekivana popravka mosta preko kanala DTD kod vršačkog sela Vlajkovac
DUGOOČEKIVANA popravka dotrajalog i oštećenog mosta preko kanala DTD, kod vršačkog sela Vlajkovac, počela je ovih dana i trajaće do kraja avgusta.
Foto Jelena Baljak
Radove po nalogu JP "Putevi Srbije" izvodi novosadska firma "NS most", a, nažalost, inicirala ih je teška saobraćajna nesreća, u kojoj su pre tačno šest meseci stradala dva devetnaestogodišnjaka, kada su automobilom probila ogradu i survala se u ledenu vodu.
Pola godine je ova deonica frekventnog međunarodnog puta Beograd - Vršac - Temišvar bila nedovoljno bezbedna za saobraćaj. Najpre je odvaljeni deo ograde tri sedmice nakon tragedije visio iznad kanala, a potom su na to mesto postavljene niske betonske barijere. Sada se radi kompletna obnova površinskog dela mosta, koja će konačno povećati bezbednost. Inače, popravka ove 84 metra duge prevodnice poslednji put je rađena pre tri decenije.
- Most je zaista bio u jako lošem stanju. Ograda je toliko korodirala, da se drmala pri samom dodiru. Nije bila bezbedna ni za pešake. Bukvalno smo je skinuli rukama - ukazuje Vladimir Cvetković iz "NS mosta", kog smo juče zatekli na gradilištu sa još sedmoricom radnika.
- Trenutno armiramo pešačku stazu, koja je, takođe, bila oštećena i puna rupa.
Napravićemo jaku podlogu kako bismo sa obe strane mosta mogli da postavimo novu, specijalnu ogradu, koja se koristi samo na auto-putevima. Foto Jelena Baljak
Predsednik seoske mesne zajednice Safet Tihić kaže za "Novosti" da je zadovoljan što su radovi konačno počeli, ali podseća da su nadležnima godinama ukazivali da je most u katastrofalnom stanju i da mu je potrebna hitna popravka. Bezuspešno su tražili i da se on osvetli, jer se nalazi na nezgodnom mestu - na krivini na samom ulazu u selo iz pravca Beograda.
- Samo u poslednje tri godine na ovom mestu je život izgubio jedan motociklista, dok je jedan strani diplomata pukom srećom ostao živ, kada mu je auto upao u kanal. Nažalost, trebalo je još dva mlada života da se ugase, da bi se krenulo sa obnovom - kaže Tihić.
- Posebno su opasne vožnje noću, jer mnogi vozači i ne znaju da se iza krivine nalazi most. Zato smo ovih dana "Putevima Srbije" ponovo poslali zahtev da se tu postavi osvetljenje, jer ni sadašnjim planom obnove to nije predviđeno, a zaista je neophodno.
NA PROLAZ ČEKAJU DVA MINUTA
SAOBRAĆAJ na mostu kod Vlajkovca trenutno se odvija jednom kolovoznom trakom, uz pomoć semafora. Na prolaz se čeka oko dva minuta i zasada nije bilo zastoja i gužvi. Majstori su svakodnevno na gradilištu od 6 do 17 časova, osim nedeljom. Intenzivno su radili čak i u danima kada je temperatura prelazila 40 stepeni. Pravili su, kažu, češće pauze, pa se moglo izdržati. Dodatno ojačavanje konstrukcije mosta, Foto Jelena Baljak
PLAN
U planu je i da se zameni armatura na spojevima mosta i puta, kao i da se konstrukcija, koja je jedina u dobrom stanju, dodatno ojača, ispeskira i premaže zaštitnim bojama.
- Jedino asfalt nećemo menjati, jer je on novijeg datuma - dodaje Cvetković.