GAS SKUPLJI DUŽNICIMA: Udruženje potrošača iz Kikinde osporilo "Srbijagasu" njihov poseban cenovnik usluga

R. Šegrt

29. 11. 2021. u 09:29

MINISTARSTVO trgovine potvrdilo je stav Udruženja potrošača iz Kikinde da JP "Srbijagas" nije imalo pravo da pojedinim korisnicima naplaćuje gas po 50 odsto većoj ceni zbog dugovanja koja su imali.

Naplata na štetu potrošača/ Darko Cvijan, Foto R. Šegrt

Udruženje se na takvo ponašanje "Srbijagasa" žalilo još 2018, ali je takav način naplate prestao tek krajem naredne, 2019. godine. Tek ove godine, udruženje je dobilo rešenje od ministarstva da distributer nema pravo na takav obračun, jer cenu gasa određuje Vlada Srbije.

- Na osnovu žalbi šest domaćinstava gasa pre tri godine smo se, u njihovo ime, žalili ministarstvu za zaštitu kolektivnog interesa potrošača protiv JP "Srbijagas". Ovo preduzeće je odlukom direktora, potrošačima koji nisu mogli da plate dugovanja i nisu dozvolili da ih isključe sa distributivne mreže, naplaćivalo energent po 50 odsto višoj ceni. Takav obračun distributera je u suprotnosti sa odlukom Vlade Srbije i Agencije za energetiku. Mi smo osporili takav način naplate i on je stopiran krajem 2019. godine. Od tada se gas ne naplaćuje po takvoj kalkulaciji - objašnjava Darko Cvijan iz Udruženja potrošača Vojvodine.

Žalba je proistekla iz muke šest domaćinstava iz Kikinde, koja, zbog niskih primanja, nisu mogla da plate utrošeni gas, a distributer je hteo da ih isključi sa distributivne mreže usred zime. Na takav radikalan korak preduzeće nije imalo pravo i potrošači nisu dozvolili da ih "iseku" sa mreže. Međutim, stigla ih je nova kazna, jer su dobili račune sa duplo višom cenom. Zbog toga su tražili zaštitu Udruženja potrošača.

Ministarstvo trgovine u svom rešenju navodi da je JP "Srbijagas" učinilo povredu kolektivnog interesa potrošača tako što je nepoštenom, obmanjujućom poslovnom praksom dovelo u zabludu potrošače da je primenom odluke direktora promenjena cena gasa za neovlašćeno korišćenje. Osim toga, primenom različitih cena izvršena je diskriminacija potrošača.

Iz "Srbijagasa" ni posle skoro dve nedelje nismo dobili odgovore na pitanja, upućena pismeno.

Rešenje Ministarstva trgovine, Foto R. Šegrt

NADOKNADA OŠTEĆENIMA?

MISLIMO da je broj oštećenih domaćinstava daleko veći. U konsultaciji sa našim saradnicima advokatima pokušaćemo da vidimo da li postoji zakonski osnov da se sada nadoknade oštećeni potrošači. Situacija jeste specifična, jer su oštećena staračka domaćinstva, sa malim primanjima, a od nezakonite naplate gasa prošle su tri godine - navodi Cvijan.

Pogledajte više