MANJE ZNANJA, POKLANJANE OCENE: Rezulatati istraživanja o onlajn nastavi u beogradskim gimnazijama

B.B.

31. 08. 2021. u 13:06

VIŠE od 40 odsto profesora u beogradskim gimnazijama je, u uslovima kombinovane nastave tokom prošle školske godine, obradilo manje od 80 odsto gradiva što je "donja granica" koju je propisalo Ministarstvo prosvete, dok je svega njih deset odsto uspelo da ispuni nastavni plan.

Foto: Z. Jovanović

Dve trećine gimnazijalaca smatra da je kvalitet znanja koje su stekli loš, a sa njima se slaže i 80 odsto nastavnika. U beogradskim gimnazijama 87 odsto nastavnika je spustilo kriterijume za ocenjivanje, kako đaci ne bi išli na popravni ili ponavljali razred.

Ovi poražavajući podaci su rezultati istraživanja, koje je uradio Forum beogradskim gimnazija o kvalitetu i problemima u onlajn nastavi.  Anketom je obuhvaćeno 1.346 ispitanika, od kojih je 200 nastavnika, 576 učenika i 569 roditelja što je, kako je navedeno, reprezentativni uzoraka na niovu beogradskih gimnazija.

- Na pitanje da li su dodtano bili opterećeni kombinovanom nastavom u odnosu na normalnu, 88 odsto nastavnika je reklo da i čak 92 odsto učenika - rekao je Aleksandar Markov, predsednik FBG. - Zabrinjavajući je podatak da je 69 odsto đaka oseća frustirano, 70 odsto zbunjeno , a 46 odsto njih je imalo blagu ili potpunu depresiju, zbog ovakvog vida nastave. Trećina nastavnika se izjasnila da ima frustarcije i oseća se haotično u onljan nastavi.

Pogledajte više