PEREZ IZ BEZDANA JURI KA PEHARU: Meksički vozač od gubitka mesta u karavanu stigao do prilike da se bori za naslov prvaka

Stefan RAJIĆ

09. 06. 2022. u 16:56

OD otpisanog do pretendenta za šampionsku titulu. Tako se ukratko može opisati put vozača formule 1 Serhija Pereza (32) s kraja 2020. godine, pa do danas. Meksikanac je jednom nogom bio izvan "najbržeg karavana na točkovima", a sada se u ovogodišnjem prvenstvu nalazi na samo 15 bodova zaostatka za aktuelnim prvakom i klupskim kolegom u Red bulu Maksom Ferštapenom.

FOTO: EPA

- Serhio se, takođe, nalazi u borbi za trofej, isto kao i Maks. Razlika između njih dvojice je veoma mala, skoro zanemarljiva. Još je dug put do kraja šampionata - istakao je posle trke za VN Monaka šef austrijske ekipe Kristijan Horner, na kojoj je momak iz Gvadalahare upisao tek treću pobedu u karijeri.

Samo nekoliko dana kasnije iz Red bula je stigla i zvanična potvrda da je Perez za svoj minuli rad u timu nagrađen produžetkom saradnje na još dve sezone, do 2024.

Ipak, kroz šta je sve prošao popularni Čeko pre nego što je dobio ugovor od austrijske ekipe, vremeplovom se treba transportovati u septembar 2020. Serhio se nalazio u timu Rejsing point, čiji mu je vlasnik kanadski milijarder Lorens Strol hladnokrvno uručio otkaz upravo u to vreme. U njegovo sedište smestio je četvorostrukog prvaka Sebastijana Fetela, kao buduću okosnicu potpuno novog projekta i tima u formuli 1 - Aston Martina. Odjednom, Meksikanac se našao u nebranom grožđu, skoro sve ekipe su potvrdile vozačke postave za narednu sezonu.

- Boli me odluka - pričao je razočarani Perez posle odluke tima da ga "odstrani" posle sedam godina. - Još sam veoma mlad, nalazim se na svom vrhuncu. Nadam se će za 2022. postojati dugoročni projekat nekog tima. Osećam da bi to mogla biti prilika za moj povratak - aludirao je Serhio na novu eru i potpuno nov koncept bolida i pravila koje je trebalo da stupi na snagu upravo tada.

Takođe, bio je spreman i na prinudnu pauzu, a možda i oproštaj.

- Druga opcija bi bila da prestanem da vozim na godinu dana, da osetim kako će mi biti bez trkanja, da li će mi nedostajati - pričao je Serhio.

Sa neizvesnim mesecima pred sobom meksički pilot je stavljao kacigu na glavu pretpostavljajući da je ispred njega još samo nekoliko trka do kraja karijere u "najbržem karavanu na točkovima". Ljubitelji formule 1, kao i većina medija, konstatovali su kako bi najveća nepravda bila da se Perez ne nađe na startnom poretku na početku 2021. Pre svega, jer je kroz proteklih deset sezona zavredeo status jednog od najkonstantnijih pilota. U timu Fors Indije/Rejsing point, koji se stalno nalazio na sredini tabele konstruktora, uvek je izvlačio maksimum, a nekad čak i premašivao očekivanja, tim bleskovima pokazao je da talenat postoji samo nije imao mašinu koja je mogla to da isprati.

Upravo zbog te reputacije po kuloarima formule 1 šuškalo se da bi Red bul mogao da ga angažuje kako bi pritekao u pomoć mladoj zvezdi Ferštapenu u nastojanju da zaustavi "zlu imperiju" Luisa Hamiltona i Mercedesa, koji su neumoljivo harali u prvenstvu. Pokušali su Pjer Gasli i Aleks Albon kao "pomagači" Holanđaninu, ali ih je pritisak, kao i Maksova brzina, naprosto pojeo.

Zato, prekretnica u karijeri Pereza bio je 6. decembar 2020. i njegova do tada 190. trka u karijeri, na stazi Šahir u Bahreinu. Druga pozicija u kvalifikacijama dala mu je nadu da bi mogao konačno da prekine predugi post bez trijumfa. Ali, prvi krug i košmar, učestvovao je u incidentu sa Šarlom Leklerom i Ferštapenom, posle kojeg su obojica morala da odsustanu, dok je 32-godišnji pilot uspeo da nastavi, ali se našao na samom začelju. Sa nekoliko povoljnih situacija u vidu izlazaka vozila bezbednosti, kao i loše komunikacije tima Mercedes sa svojim vozačima prilikom menjanja guma, Perez se našao u poziciji za pobedu. Tu priliku oberučke je zgrabio, pa se upisao u istoriju formule 1 kao vozač kojem je trebalo najviše trka da bi se prvi put popeo na najviši stepenik podijuma.

amo dve nedelje kasnije, sedam dana pre Božića po gregorijanskom kalendaru, Čeko je dobio poklon. Dok je sedeo u svom domu u Meksiku, zazvonio je telefon, a sa druge strane žice bio je šef tima Red bula Horner, koji mu je ponudio ugovor za 2021. Perez je konačno dobio priliku da pokaže koliko vredi. Iako je prošla sezona bila aklimatizacija u novi tim, uspeo je da na VN Azerbejdžana dođe do druge pobede u karijeri. A ono za čim su tragali godinama u austrijskoj ekipi pokazao je na poslednjoj trci sezone u Abu Dabiju.

Pamtiće se zauvek da je Ferštapen do šampionske krune stigao preticanjem Hamiltona u poslednjem krugu, pre svega zahvaljujući kontorverznoj odluci tadašnjeg direktora trka Majkla Masija, ali je Serhio na toj trci opravdao poverenje šefova "bikova" da mu pruže šansu u timu. Maestralno je Perez u jednom delu trke držao iza sebe Hamiltona i omogućio Ferštapenu da se vrati u igru, a egzaltirani navijači Holanđanina su mu ubrzo po završetku trke nadenuli nadimak "ministar odbrane".

Bajkovita priča možda bi mogla da dobije i svoju najlepšu stranicu u ovoj sezoni. Od kada je obukao odelo Red bula, najavio je neskromni Perez da želi da se bori za pobede, pa čak i šampionski trofej, na šta su mu mnogi podrugljivo smejali, jer je, ipak, Holanđanin zvezda tima. Ipak, sa samo 15 bodova zaostatka za svojim klupskim drugom, ukoliko se ne dogode neke nepredviđene okolnosti sa aktuelnim prvakom, austrijski tim bi vrlo lako, ukoliko Serhio nastavi da beleži dobre rezultate, mogao da baci sve karte na njega kao jakog aduta za svetskog prvaka... 

BONUS VIDEO - Veličanstveni Novak

 
Pogledajte više