SUPERLIGA OBARA CENU KLUBOVA! Real, Barsa i Junajted i dalje najjači brendovi ali gube na vrednosti, Liverpul i Juventus u slobodnom padu

Novosti online 17. 05. 2021. u 20:45

PROPALI projekat evropske fudbalske Superlige trebalo je klubovima da donese veliki profit, a umesto tog doneo je gubitke, kako u gotovom novcu, tako i u vrednosti brenda.

FOTO: AP

Iako su Real Madrid, Barselona i Mančester junajted zadržali pozicije tri najvrednija fudbalska brenda, a Mančester siti čak uspeo i da popravi svoju poziciju na listi, ovi brendovi zabeleželi su pad vrednosti, kao i ostalih osam članova osnivača.

Profitirao je minhenski Bajern čija vrednost je porasla za gotovo sto miliona dolara, dok je najveći gubitnik Liverpul, ali zanimljivo i Pari en Žermen koji nije bio deo projekt Superlige, ali je na sportskom planu izgubio na vrednosti.

Ukupno su klubovi koji su bili deo Super lige tom suludom idejom obezvredili svoje brendove za 600 miliona dolaraa ta cifra bi bila i dve i po milijarde da se većina njih nije na vreme povukla. Ipk i to je uticalo na neke sponzore da se povuku iz liverpula, a druge da otkažu već ugovorenu saradnju s Mančester junajtedom

Juventus je ispao iz Top 10 najjačih brendova i teško da će se u dogledno vreme vratiti, naročito ako ne uspe da izbori Ligu šampiona naredne sezone, bilo zbog lošeg plasmana u Seriji A ili zbog najavljene kazne od strane UEFA.

Na listi 50 najvećih brendova dominiraju engleski klubovi sa 18 imena i ukupnim udelom od 43 odsto vrednosti. Bundesliga je zastupljena sa 10 klubova koji zajedno imaju 19 odsto vrednosti, dok sedam španskih klubova zajedno vredi više od toga, zahvaljujući naravno Realu i Barsi.

Samo tri kluba van liga petica našli su mesto među 50 njvećih brendova u svetu fudbala. To su 24. Ajaks, 33. Zenit i 41. Benfika.

Pogledajte više