ŽIVEO SAKE: Japanska poreska služba traži načine da podstakne mlade da češće posežu sa čašicom

D. D. S. 18. 08. 2022. u 12:48

Japanska poreska služba pokrenula je konkurs, pozivajući građane da osmisle inovativne načine za oživljavanje pada prodaje alkohola, nadajući se da će podstaći mlade da češće posežu za čašicom i daju šansu vladinim prihodima. Nacionalna poreska agencija (NTA) nazvala je novu kampanju "Sake Viva!" po japanskom pirinčanom vinu, pozivajući sve između 20 i 39 godina da podnesu poslovne ideje za industriju alkohola u zemlji, koja zaostaje posle pandemije kovida 19 i opadanja potrošnje pića širom zemlje.

Foto: Tanjug

Prema zvaničnom vladinom veb-sajtu, konkurs će trajati do 9. septembra, a pobednici će biti pozvani na ceremoniju dodele nagrada u Tokiju u novembru, uz podršku ulaganju u pobedničku ideju. Poreznici primećuju da su porezi na alkohol činili oko 3 odsto vladinih poreskih prihoda u 2011. godini, ali su pali na 2 procenta do 2020. godine, navodeći potrebu da se revitalizuje prodaja alkohola. Mladi odrasli u Japanu su značajno smanjili konzumaciju alkohola poslednjih decenija, pri čemu je prosečan unos odraslih godišnje pao sa 100 litara u 1995. godini na 75 litara u 2020. Iako je japansko ministarstvo zdravlja reklo da ne učestvuje u inicijativi, izrazilo je nadu da će poreska agencija podsticati samo "odgovarajuću količinu konzumiranja alkohola" i navelo je da ostaje u kontaktu sa poreskom službom po tom pitanju.

Pogledajte više