RAF SUSPENDOVAO LETOVE TAJFUNA: Tehnički problemi potkresali krila britanskom ratnom vazduhoplofstvu

P. Z. S. /ukdefencejournal.org.uk

23. 07. 2022. u 18:40

KRALjEVSKO vazduhoplovstvo (RAF)je pauziralo „nebitne letove“ aviona Tajfun (Typhoon) i Hok (Hawk) kao „privremenu bezbednosnu meru“ dok se ne reši tehnički problem.

Foto: Tanjug/AP

U tvitu, RAF je objavio:

-Obavešteni smo o tehničkom problemu koji može da utiče na bezbedan rad naših katapultnih sedišta u avionima Tajfun i akro grupe Red Arrows (Crvene strele). Zaustavili smo letenje koje nije neophodno kao privremenu meru predostrožnosti dok se situacija bolje ne razume."
Tajfunovo sedište za izbacivanje MK16A
Dok ne saznamo više, evo neke informacije o sedištu za izbacivanje koje koristi Tajfun iz firme Martin-Bejkera (Martin-Baker).



-Razvoj katapultnog sedišta Mk16A za Eurofighter Typhoon obavljen je u pogonima Martin-Bejkera u Denhamu, Čalgrovu i Langford Lodžu. Zbog mogućnosti i širokog operativnog okvira aviona, Martin-Bejker je bio stavljen pred niz izazova koje je trebalo prevazići tokom razvoja sedišta, kao što je smeštaj šireg spektra pilotskih modela koji pokrivaju visinu i težinu zahtev, kao i postizanje kompatibilnosti sa opremom kao što je ekran na glavi (HMD), jedinice za hemijsku i biologiju zaštite (CB) i opšta oprema vazduhoplovnog osoblja.

Sedište za izbacivanje Mk16A koristi drugu generaciju digitalnog sekvencera sedišta koji uključuje strategiju kontinuiranog otkrivanja parametara spoljašnje sredine. Pod određenim uslovima brzine i nadmorske visine, vremenski periodi u kojima se padobran aktivira su različiti kako bi se optimizovao razmak između terena.

Sedište za izbacivanje Hok's Tip 10B-2
Trenutno je u upotrebi preko 5.500 Mk10 sedišta.

Pogledajte više