SMRT U VATRI I VODI: Tragedija na zapaljenom trajektu u južnom Bangladešu, najmanje 38 osoba stradalo
DOK je plovio od prestonice Dake do grada Bargune u blizini grada Džalakati, u južnom Bangladešu, usred reke Suganda, prepun trajekt se najpre zapalio, a onda potonuo i sa sobom odveo u smrt najmanje 38 ljudi. Neke od žrtava su se udavile kada su, u panici, skočile u vodu. Više od 100 osoba je povređeno u ovom smrtonosnom incidentu.
Izgoreli brod / Foto AP
Strahuje se da će broj žrtava u katastrofi i porasti, jer mnogi od oko 500 putnika sa broda imaju teške opekotine.
Zvaničnik vatrogasne službe Kamal Hosain Bujan lokalnim medijima je rekao da je požar na brodu sa tri palube izbio u ranim satima, oko tri sata posle ponoći, u mašinskoj prostoriji i brzo se proširio, a zatim trajao satima. Jedna starija putnica svedočila je da je većina ljudi spavala kada je izbio požar.
- Spavali smo na prostirci na palubi u prizemlju. Sa mnom je bio i moj devetogodišnji unuk Najim, skočio je u reku. Ne znam šta mu se desilo - kazala je.
Druga žena, koja je putovala sa ocem, sestrom i šestomesečnim nećakom, rekla je da joj je dete nestalo.
- Kada je izbio požar, dala sam bebu jednom čoveku. On je pokušavao da spase bebu. Ali sada ne možemo da ih pronađemo - rekla je ona.
Čovek koji je bio na trajektu rekao je da je brod imao problema sa motorom pre požara i da se kasnije napunio dimom.
Na stotine Bangladešana se udavilo u rekama u poslednjih 10 godina. U aprilu je 25 osoba je poginulo pošto se trajekt sudario sa drugim plovilom koje se prevrnulo kod Dake. Ali operateri i vlasnici, za koje se veruje da su politički moćni, retko se kažnjavaju, pa neispravni trajekti i dalje prevoze stotine putnika svakog dana. Često je uzrok nesreća prenatrpanost broda i "labavi" zakoni u državi sa 130 reka.
PUT DO POSLA
Trajekti su glavni vid transporta, posebno u južnim i severnim delovima. Skoro 30 odsto od 170 miliona stanovnika Bangladeša putuje na posao rečnim putevima. To su uglavnom siromašni Bangladešani, a vlada nije postavila kao prioritet da se uhvati ukoštac sa slabim bezbednosnim standardima.