FEJSBUK JE U PROBLEMU! Kompanija vidi izlaz u stvaranju "metaverzuma" - virtuelnih svetova budućnosti

Đ.M.

28. 10. 2021. u 10:07

FEJSBUK se suočava sa najvećom pretnjom do sada. Ta društvena mreža je sve manje privlačna za decu i mlađe naraštaje, piše u autorskom tekstu za Raša tudej stručnjak za inovacije i pisac Norman Luis.

Foto: Depositphotos

On ističe da nije često da se za kompaniju poput Fejsbuka, čiji su prihodi za tri meseca, zaključno sa septembrom, iznosili čak 29 milijardi dolara, može reći da je u nevolji. Ali Luis tvrdi da to jeste tako.

Upravo zato je Mark Zakerberg najavio da će ulagati u Rijaliti Labs (FRL), odeljenje u okviru kompanije koje će razvijati tehnologije poput virtuelne stvarnosti. To će Fejsbuku omogućiti da postane značajan igrač i kreator "metaverzuma" - virtuelnog prostora onlajn sveta budućnosti.

Zakerberg je istakao da je cilj transformisati Fejsbuk iz društvene mreže u čvorište nove "masovne kreativne ekonomije". Zbog toga će uložiti oko 10 milijardi dolara ove godine, i nastaviće da ulažu i u budućnosti.

Šta je "metaverzum"

"Metaverzum" je termin koji se obično koristi da opiše koncept interneta budućnosti, sastavljenog od zajedničkih, 3D virtuelnih prostora povezanih u virtuelni univerzum. "Metaverzum" u širem smislu se ne mora odnositi samo na te virtuelne svetove, već na internet u celini, uključujući čitav spektar proširene stvarnosti.

Metaverzum je ono što Fejsbuk vidi kao poslednji korak u evoluciji društvenih mreža, a Zakerberg je ubeđen da će se njegova vizija ostvariti. 

- Nadam se da će ljudi u narednim godinama zaista početi da razmišljaju o nama ne kao o kompaniji koja vodi društvene mreže, već kao o kompaniji "metaverzuma", koji pružaju pravi osećaj prisustva - rekao je Zakerberg.

Činjenica je i da Fejsbuk nema alternativu, već će morati da se menja.

Interni dokumenti do kojih je došao Njujork Tajms pokazuju zabrinutost u kompaniji zbog gubitka mladih korisnika.

Adam Moseri, šef Instagrama, rekao je da kompanija ne sme da dozvoli sebi da izgubi tinejdžere u SAD. Onlajn prostor je mesto gde "mladi ljudi definišu sebe i budućnost", dodajući da su "mladi ljudi stvaraoci na čelu kulture koja tek nastaje".

Ukratko, ako Fejsbuk nije deo toga, on je zaista izgubljen. Kretanje ka "metaverzumu" od strane Fejsbuka je pokušaj da se pridobiju mladi korisnici i da kompanija postane deo generacija koje će definisati i oblikovati budućnost.

ZAPRATITE NPORTAL NA FEJSBUKU

BONUS VIDEO: JAVIO SE "VOJADžER 2" - Poruka iz svemira putovala 35 minuta

Pogledajte više