BANKROT PRETNJA ZAGREBU: U pokušaju da okrene list, nova vlast "ogolila" sve nevolje glavnog grada Hrvatske

J. KERBLER - stalni dopisnik iz Zagreba

11. 06. 2021. u 22:21

PRVI potez novog zagrebačkog gradonačelnika Tomislava Tomaševića je poništenje odluke o nabavci 151 automobila za potrebe grada i stopiranje svih javnih nabavki. Razlog je prazna gradska kasa i ogromni dugovi koji su ostali iza gubitnika poslednjih izbora u glavnom gradu Hrvatske.

Zagreb posle zemljotresa čije posledice još nisu sanirane / Foto AP

Sada sledi i preispitivanje ugovora koji su sklopljeni samo da bi iz njih izvukle korist razne firme, ali ne i Grad. Odsada će postupak javne nabavke biti moguć samo za projekte koje sufinansira Evropska unija. Mere štednje neophodne su da se Zagreb finansijski oporavi, a nisu izgledni novi krediti za već ionako prezaduženi grad.

Tomašević i dalje na posao dolazi biciklom i smatra da luksuzni automobili koji su trebali da budu nabavljeni za gradske ministre nisu potrebni. Gradonačelnikovi saradnici poručuju da se ubuduće voziti javnim prevozom.

Svi se boje i budućih "kostura iz ormara", saznanja o nepovoljnim ugovorima za Zagreb, a Tomaševićeva ekipa najavljuje da će pregledati više od 2.000 stranica izveštaja bivšeg vođstva grada kako bi ustanovili pravo stanje. Najnepopularnija mera bi bila poskupljenje usluga, pre svega javnog prevoza, ali mnogi smatraju da to neće moći da se izbegne. A onda bi i popularnost novog gradonačelnika bila u opasnosti.

Tu je i obnova Zagreba nakon zemljotresa, a koliko se kasni, pokazuje podatak da je tek pre nekoliko dana srušena prva oštećena kuća koju je bilo nemoguće popraviti. Iako je podneto 11.000 zahteva za obnovu, rešenje je doneto svega za 18 objekata, a građani su već izluđeni komplikovanom i sporom administracijom.

Uz sve tu su i komplikovani odnosi između Zagreba i Republike Hrvatske, jer Tomaševićev pokret "Možemo" postaje najozbiljniji konkurent vladajućem HDZ-u i premijeru Plenkoviću.

ŽIČARA I DALjE STOJI

ŽIČARA za Sljeme, kao jedan od kapitalnih dovršenih projekata u Zagrebu, i dalje ne vozi jer nedostaju neke dozvole. Preostaje i preispitivanje zašto je izgradnja žičare bila dvostruko skuplja od predviđene cene.

Pogledajte više