VIŠE ĐAKA U ŠKOLAMA I VRTIĆIMA: Afirmativne mere za uključivanje dece romske nacionalsnosti u obrazovni sistem dale rezultate

B.B.

01. 11. 2023. u 10:06

BROJ učenika romske nacionalnosti koji se školuju je povećan, a zbog sistemskih afirmativnih mera kojima se oni podstiču na obrazovanje Srbija je primer dobre prakse istakla je prof. dr Slavica Đukić Dejanović, ministarka prosvete.

Foto: Ministarstvo prosvete

Ona je na konferenciji "Preporuke za institucionalizaciju programa mentorske podrške"  istakla važnost obrazovanja učenika romske nacionalnosti.

- Efekti mera podrške, koje se sprovode značajno su doprineli da se poveća obuhvat pripremnim predškolskim programom za 20 odsto, osnovnom školom za 15 odsto, dok je stopa prelaska u srednju školu za romske učenike povećana za 20 odsto - rekla je ona.
Takođe,  sada je za 12 odsto više romskih devojčica u srednjoškolskom obrazovanju.


Ona je istakla da je do sada angažovan 271 pedagoški asistent, koji su u osnovnim školama značajno doprineli da se smanji osipanje i poveća obuhvat obaveznim osnovnim obrazovanjem.
Ministarka prosvete podsetila je i na druge mera podrške među kojima su upis dece romske nacionalnosti u predškolsku ustanovu, u osnovnu školu i bez dokumenata, mere afirmativne akcije upisa u srednje škole i na visoko-školske ustanove, besplatni udžbenici za osnovce, stipendije za srednjoškolce. U domenu visokog obrazovanja, takođe, se realizuje mera afirmativnog upisa.

Pogledajte više