Digitalni svet - obrazovanje za budućnost

Promo

24. 11. 2022. u 15:33

Svedoci smo ubrzanog razvoja tehnologije i pojave novih zanimanja. Činjenica je da ne znamo koja će zanimanja postojati u budućnosti, ali je sasvim sigurno da će za obavljanje bilo kakvog posla biti neophodno poznavanje i korišćenje informaciono komunikacionih tehnologija (IKT).

Foto: Promo

Zbog toga je veoma važno da se kroz formalno obrazovanje učenici na vreme upoznaju sa osnovnim pojmovima i počnu da ovladavaju neophodnim veštinama korišćenja digitalnih uređaja i tehnologije.

Deca mlađeg školskog uzrasta i njihovi roditelji mogu biti vešti korisnici tehnologije, ali to ne mora da znači da su i kompetentni u ovoj oblasti. Međutim, u procesu digitalnog opismenjavanja nije samo poželjno, već je i neophodno uključivanje roditelja, a upravo uvođenjem predmeta Digitalni svet, deca postupno i, još važnije, vođeno grade određene pojmove i stiču neophodna znanja i veštine za korišćenje IKT- a.

Prema rečima Marine Injac, profesorke razredne nastave u Osnovnoj školi „Miloje Vasić“ u Kaluđerici i autorke udžbenika Digitalni svet Izdavačke kuće „Novi Logos“ ovaj predmet uveden je školske 2020/21. godine kao obavezan predmet za učenike od prvog do četvrtog razreda. Do sada su programom obuhvaćeni učenici od prvog do trećeg razreda, a sledeće godine će ovaj predmet učiti i četvrtaci. U prvom razredu predmet se ocenjuje opisno, dok se u narednim razredima ocenjuje brojčano i ocena ulazi u prosek za izračunavanje opšteg uspeha učenika na kraju školske godine.

Cilj nastave i učenja predmeta Digitalni svet jeste razvijanje digitalne kompetencije učenika neophodne za bezbednu i pravilnu upotrebu digitalnih uređaja za učenje, komunikaciju, saradnju i razvijanje osnova algoritamskog načina razmišljanja. Učenici od prvog trećeg razreda uče o digitalnom društvu, bezbednom korišćenju digitalnih uređaja, ali i algoritamskom načinu razmišljanja. Udžbenici su konciprani tako da zanimljiv i jednostavan način vode učenike do usvajanja znanja i veština, a sve to na primerima problemskih situacija iz svakodnevnog života – objašnjava Injac i dodaje da pored dodatnih materijala koje mogu koristiti za utvrđivanje i sistematizovanje znanja, učenici dobijaju pristup  digitalnom udžbeniku Digitalni svet koji sadrži interaktivne zadatake, video i audio zapise, fotografije i edukativne igrice.

orišćenjem pogodnosti koje udžbenici pružaju, podstiče se razvoj različitih stilova učenja što doprinosi bržem i lakšem usvajanju znanja i veština.

Primeri iz prakse pokazuju da su učenici veoma motivisani i zainteresovani za učenje sadržaja koji ih vode kroz digitalni svet. Na svima nama je da ih podržimo i usmeravamo da IKT koriste u svrhu celoživotnog učenja i napretka – zaključuje naša sagovornica.

Pogledajte više