POD SJAJEM „SEVERNOG NEBA“ : Otvoren 37. Čukarički likovni salon
JEDNOGLASNOM odukom žirija nagrada „Poleksija Todorović“ 37. Čukaričkog likovnog salona pripala je Aleksandru Đuriću, slikaru i počasnom predsedniku udruženja „Lada“, za rad „Karta severnog neba“.
Aleksandar Đurić Karta severnog neba. Galerija 73
Na otvaranju ove tradicionalne manifestacije u Galeriji 73, dodeljene su i dve specijalne nagrade: profesooru FPU Vladimiru Periću Talentu, za delo „Cirkularno pismo“ i vizuelnom umetniku Nikoli Pavkoviću. Foto Galerija 73
Ovi radovi su odabrani među 26 dela autora, koje je Umetnički savet Galerije 73, pozvao da učestvuju na smotri. Ovogodišnji izlagači su pripadnici različitih poetika i generacija prisutnih na domaćoj scene. Između ostalih to su Selena Vicković, Nikola Vukosavljević, Ljubomir Vučinić, Gabriel Glid, Vladimir Komad , Miodrag Pantović, Savo Peković, Milena Putnik, Slavoljub Caja Radojčić, Zoran Todović, Ivan Šuletić...
-Mi koji smo u Galeriji radili preko trideset godina želeli smo još u početku rada da organizujemo jednu reprezentazivnu izložbu koja bi bila otvorena ne samo za slikare Beograda, opštine Čukarica, nego i čitave Srbije- ističe naš ugledni istoričar umenosti i likovni kritičar Đorđe Kadijević, osnivač ove galerije i član ovogodišnjeg žirija. - Tako je ostalo i do danas. Broj odazvanih umetnika je uvek bio impozantan i dovoljan. U srećna vremena tu su izlagali najbolji i najveći srpski umetnici kao što su Ivan Tabaković, Miodrag B. Protića kao i brojni drugi.
Prva školovana slikarka
POLEKSIJA Todorović je prva školovana srpska slikarka, kćerka Matije Bana rodonačelnika Banovog brda i supruga slikara Steve Todorovića. Dodeljivanjem nagrade koja nosi njeno ime, naša institucija kulture ukazuje na važnost ove tradicionalne likovne smotre kao i podsećanje na velikane koji su svojim stvaralaštvom unapredili umetnički život na Banovom brdu- kaže Mirela Pudar, direktorka Galerije 73, dodajući da je manifestaciju i nagradu (sastoji se od novčanog dela i plakete) pomogla opština Čukarica.
Opšti utisak ovogodišnje izlagačke sezone, je smatra Kadijević, je da više nema dominantih pravaca koji su je nekada bili karakteristični:
- Danas Salon ima nešto drugačiju sliku. Vidi se da su umetnici koji učestvuju u ovoj manifestaciji mahom upućeni na to da se u nedostatku dominantnog stila, što ne važi samo za našu sredinu, već za čitav korpus evropskog i svetskog likovnog stvaralaštva, opredeljuju za individualni izraz za sopstvene autorske svetove sa individualnom mitologenom. Vide se tragovi nekada dominantnijih pravaca, a naročito to važi za oživljenu figuraciju, za jednu regresiju konceptualizma koji je u periodu kraja 20. i početkom 21. veka imao jednu eskalaciju, a sada je nema .To je glavna oznaka opšteg utiska koje ova izložba daje.