DIPLOME SPREMNE ZA GEJMERE: Profesor Mina Cvetinović Pavkov o novoosnovanoj katedri FDU za vizuelne efekte, animaciju i gejm-art

A. POPADIĆ

01. 06. 2022. u 12:19

FAKULTET dramskih umetnosti u Beogradu u julu će upisati prvu generaciju od 20 studenata na novoj katedri - Vizuelni efekti, animacija i gejm-art. Idealni kandidati za ovu izuzetno deficitarnu i dobro plaćenu profesiju su oni koji vole da igraju video-igre, da gledaju animirane i filmove sa puno vizuelnih efekata, koji mogu da sede za kompjuterom 12 sati... Ove početne "zahteve" ispunjava većina tinejdžera, pa je sigurno da na FDU neće imati problem da ispune kvotu.

Mina Cvetinović Pavkov / Foto Zoran Jovanović

Za razliku od već postojećih kurseva, škola i onlajn edukacija, FDU će budućim studentima ponuditi celovito znanje.

- Fakultet studentima obezbeđuje širinu, jer osim svoje uske umetničke oblasti koju su odabrali, oni će dobijati znanje i sarađivati sa kolegama sa drugih departmana, sa katedre glume, kamere, zvuka... Upoznaće segment vezan za crtanje, likovnost, primenjenu umetnost. Kada naši studenti budu završili četvorogodišnje studije, oni će zaista biti spremni da biraju posao, biće stručni u oblastima koje su izabrali, sa već oformljenim kontaktima u privredi. Moći će da rade i kao samostalni umetnici, ali i da osnuju svoje kompanije - kaže, za "Novosti", Mina Cvetinović Pavkov, profesor i šef nove katedre, i napominje da je ovaj smer spoj tehnologije i umetnosti.

Studenti će, po njenim rečima, imati vrhunski opremljene kabinete i, što je najvažnije, podršku najvećih eksperata u ovim oblastima.

- Ceo studijski program nastao je u saradnji sa privredom. Najznačajnije domaće kompanije, svetskog renomea, sarađivale su sa nama u pripremi programa - objašnjava naša sagovornica.

Program je osmišljen tako da se na prvoj godini studenti ne opredeljuju, već upoznaju osnove iz sve tri oblasti - vizuelnih efekata, animacije i gejm-arta.

- Od druge godine oni se usmeravaju na jednu oblast, a na trećoj, uz uskostručne predmete, imaju veliki broj izborne nastave. Upravo tu ih čekaju kolege iz struke koje su eksperti u tim oblastima. Tako će studenti već na trećoj godini sarađivati, imati kontakte sa ljudima iz prakse, oni će ih mentorisati, davati im zadatke, sarađivaće sa ljudima iz tih kompanija na projektima. Četvrta godina je rezervisana za zajednički rad i saradnju sa kolegama sa drugih departmana, a imaće i predavanja vezana za organizaciju posla - otkriva Cvetinović Pavkov.

U toku su konkursi za popunjavanje profesorskih mesta na novoj katedri, a zasada je, osim naše sagovornice, kao predavač angažovan Darko Subotin.

- Darko je sertifikovani trener za Unreal Engine, softver u kome se prave video-igre, ali taj program je toliko dobar i napredan u kvalitetu da se sada u njemu rade i reklame i filmovi i industrijski dizajn. Svi koji će biti predavači imaju minimum deset godina iskustva u struci.

Program je, dodaje profesorka, koncipiran tako da ide u korak sa vremenom, da studenti kada završe budu upoznati sa najnovijim tehnologijama i trendovima.

- Konstantno pratimo šta se dešava u ovoj oblasti, jer svi mi predavači, osim što radimo na fakultetu, intenzivno stvaramo. Nova katedra biće izazov i za profesore i za studente.

Strateški partner novog programa na FDU je novosadska kompanija 3Lateral, jedna od vodećih za razvoj tehnologije. Cvetinović Pavkov ističe da su posebno ponosni što je fakultet dobio prestižni EPIC MegaGrants.

- EPIC je jedna od najvažnijih kompanija za stvaranje video-igara, pa je ovo veliko priznanje da je ono što radimo dobro i da prati trendove - zaključuje Cvetinović Pavkov.

PRIJEMNI ISPIT

DA bi aplicirali na prijemni, kandidati moraju da predaju storibord, odnosno kratku priču ispričanu u 12 sličica, kao i foto-montažu u softveru "Fotošop" od minimum pet slojeva slike. Potrebno je i da na prostoru do dve A4 stranice opišu neku video-igru iz njihove mašte, a uz to mogu da predaju crteže karaktera iz te igre, nekog nivoa...

Prijemni se sastoji iz tri dela. Na prvom ih očekuje test opšte kulture, sa akcentom na pitanja iz oblasti filma, animacije, video-igara, umetnosti... U drugom delu imaće petominutnu prezentaciju predatih radova pred komisijom, dok je treći deo praktična provera kreativnih sposobnosti, kao i razgovor sa članovima komisije.

Pogledajte više