SEDAM ŽENA U JEDNOM LIKU: Predstava bračnog para Jović na sceni Ustanove kulture "Parobrod" - monodrama u tumačenju Anđele Popović

М. Мирковић 13. 12. 2021. u 11:22

SEDAM priča (o) isto toliko različitih žena, čije se sudbine protežu na proteklih 150 godina, priča koje je ispripovedala Monja Jović a na scenu postavio njen umetnički i životni saputnik i saradnik Ivan Jović, preksinoć je ispričano u UK "Parobrod", gde je poslednji put ove godine igrana drama "Šuma na kraju vremena".

Foto Slavica Dolašević

Sve te žene, čije je živote oblikovala istorija na ovim prostorima, a koje nose istovetno iskustvo neadekvatnosti i gubitka, zbog čega ih je moguće doživeti kao jedno biće sa sedam različitih ličnosti, a postaviti ih (po rečima reditelja) kao jedan ikonički nadlik - oličila je, i oživela na sceni, Anđela Popović.

- Stvaralački proces bio je dubok i promišljen, kao i uvek kada radim sa Ivanom i Monjom - kaže Anđela, glumica koja stvara i kao ikonopisac u svom ateljeu "Belutak", dok sa Jovićima iščekuje i premijeru filma "Senoviti Mediteran", a šira publika može je videti u seriji "Klan".

Šestomesečni proces nastanka predstave njena junakinja opisuje kao period posvećenosti, asketizma, osvajanja teksta, promišljanja..., te najzad potpune sinergije pisac-reditelj-glumac.

Najbliže su joj, otkriva, junakinja koja je u ratu izgubila prste ali ne može i neće da izda svog brata da bi bila puštena iz logora, te druga, koja je ispratila u rat muža koji se otuda vratio kao sasvim druga osoba:

- Možda zato što i sama imam dva brata, a i zbog stalne strepnje da bismo mogli postati neko sasvim drugi nekome kraj nas, da me neko nekad iznutra neće prepoznati.

Seljanke, revolucionarke, logorašice, izbeglice, iseljenice, pripovedaju svoje priče iz Monjinog pera, u Anđelinoj interpretaciji a Ivanovoj postavci, a svaka od tih priča podvučena je tragičnim odnosom ljudi prema prirodi, koju pokušavamo da menjamo umesto da je razumemo. Sa pozornice se zato, vele autori, širi melanholični šapat uništene šume, tokom drame koja nas odvodi na kraj vremena i iskustva.

REČ

REDITELj otkriva da je gledalac ove predstave od početka do kraja usmeren na Reč, "baš kao tokom liturgijskog iskustva", te da "Šuma na kraju vremena" traži misaono aktivnog gledaoca.

Pogledajte više