UBISTVO BELOG JOŠ MISTERIJA: Navršavaju se tri decenije od likvidacije Branislava Matića, osnivača Srpske garde

J. D. LjUTIĆ - N. BIJELIĆ

02. 08. 2021. u 11:00

OVE nedelje navršava se tačno 30 godina od likvidacije kontroverznog biznismena Branislava Matića Belog (39), koji je zajedno sa Đorđem Božovićem Giškom bio osnivač Srpske garde.

Arhiva

Beli je ubijen 4. avgusta 1991. ispred svoje kuće na Voždovcu u Beogradu, odmah po povratku iz Topole, gde je bio na osnivačkom skupu opozicije i Srpske garde. Njegova likvidacija upamćena je ne samo kao prvo "javno smaknuće", već i zato što je za to vreme bila izuzetno dobro planirana.

Naime, na Belog je nepoznati napadač, ili više njih, oko 21.20, u Ulici Milana Raspopovića 3, gde je živeo sa porodicom, iz "uzija", dok je izlazio iz automobila, rafalno ispalio više hitaca. Pre pucnjave, iz njegovog vozila izašli su njegova supruga, komšinica sa dvoje dece i Giškina devojka. Srećom, niko od njih nije stradao. Beli je primetio napadače i pre nego što su ga oni upucali samo je kratko doviknuo supruzi i ostalima: "Lezite".

Napadači su bili u belom kombiju, beogradskih registarskih tablica, BG 920-039, a nakon što su zapucali ušli su u "mercedes" bez registarskih tablica i pobegli. Na lice mesta ubrzo je stiglo više vozila i više desetina policajaca, koji su obavili uviđaj. Tom prilikom nađeno je 27 čaura. Nikada, međutim, nije tačno utvrđeno da li je Belog ubio jedan čovek ili više njih, niti je identitet ubice ikada razotkriven.

U javnosti se odmah počelo sa spekulacijama zašto je Beli ubijen. Da li zbog nekih neraščišćenih računa iz svoje kriminalne prošlosti ili zbog nečega drugog. Pominjao se i "politički zločin", s obzirom na to da je poslednje godine života posvetio i SPO.

Rođen 1952. godine u Beogradu, sa Giškom se upoznao 1964. i od tada su bili nerazdvojni prijatelji. Napustio je tadašnju Jugoslaviju i otišao u Zapadnu Evropu, ali se u rodni grad vratio 1981.

BIZNIS SA AUTO-OTPADIMA

GOVORILO se u to vreme da je Beli vlasnik najvećeg auto-otpada u Amsterdamu, kao i da se obogatio na preprodaji bonova za benzin u SFRJ po višestruko većoj ceni. Govorilo se i da poseduje oko 70 auto-otpada u Srbiji, koji su zapravo služili, navodno, za prodaju kradenih automobila, koji su stigli iz Evrope. Ali, nijedna od ovih tvrdnji nikada nije i zvanično dokazana.

Pogledajte više