DISKUSIJA "NOVE ELEKTRONSKE USLUGE ZA PRIVREDU": 27 digitalizovanih postupaka
OTVORENA diskusija "Nove elektronske usluge za privredu" pružila je danas priliku privrednicima da u razgovoru sa predstavnicima države saznaju više o novih 27 potpuno digitalizovanih postupaka za izdavanje dozvola, licenci i saglasnosti koji su sada dostupni na portalu eUprava, u okviru programa ePapir.
Kako je saopšteno, digitalizacija postupaka za privredu pokrenuta je u okviru trogodišnjeg Projekta za unapređenje poslovnog okruženja u Srbiji, koji realizuju Međunarodna finansijska korporacija, članica Grupacije Svetske banke, Republički sekretarijat za javne politike i Kancelarija za IT i eUpravu Vlade Republike Srbije uz finansijsku podršku Fonda za dobru upravu Ujedinjenog Kraljevstva i Britanske ambasade u Beogradu.
Direktorka Republičkog sekretarijata za javne politike Bojana Tošić istakla je da je digitalizaciji prethodilo popisivanje 2600 postupaka za privredu na republičkom nivou, i da je sa privredom predloženo pojednostavljenje čak 1000 postupaka. Kako kaže, u prvom kvartalu ove godine biće omogućeno da svi privrednici mogu brzo i lako pronaći sve informacije o postupcima javne uprave na Portalu registra administrativnih postupaka, što će im olakšati i pojeftiniti postupanje i u svim nedigitalizovanim postupcima.
Zamenica ambasadorke Velike Britanije, Rebeka Fabrici, izjavila je da Srbija već dugi niz godina radi na digitalizaciji državne uprave. Regionalni menadžer Međunarodne finansijske korporacije za Centralnu i Jugoistočnu Evropu Ari Naim izjavio je da se do kraja marta ove godine očekuje čak 100 u potpunosti digitalizovanih procedura koje će i državi i privredi omogućiti značajne uštede u vremenu i novcu.
Cilj trogodišnjeg Projekta za unapređenje poslovnog okruženja u Srbiji je smanjenje administrativnog opterećenja za privredu kroz pojednostavljivanje 1.750 administrativnih postupaka, kao I omogućavanje elektronskog izdavanja 100 dozvola i uklanjanje praksi koje negativno utiču na razvoj konkurencije. Očekuje se da će tokom projekta oko 600 dozvola, saglasnosti i odobrenja biti pojednostavljeno.
Projekat je deo reformskog projekta Vlade Srbije za pojednostavljenje administrativnih postupaka i regulative - ePapir, kojim je uključivanjem 85 organa i organizacija javne uprave do sada pojednostavljeno ili ukinuto više od 130 postupaka, i ostvarene uštede za privredu u vrednosti većoj od 32 miliona evra na godišnjem nivou, navodi se u saopštenju.
U okviru programa će biti uspostavljen Registar administrativnih postupaka, kao i Portal ovog Registra koji će predstavljati jedinstveno mesto sa svim potrebnim informacijama za privrednike o svakom postupku koji sprovodi javna uprava.