MESECIMA ČEKAJU STOLICU: Isporuka robe iz salona nameštaja u Beogradu

B. Caranović

11. 11. 2022. u 09:33

ČEKANjE plaćenog proizvoda može da bude vrlo stresno. Kupci koji plate robu prema dogovoru o isporuci, svakako ne očekuju da im ona stigne mesecima kasnije.

Foto Shutterstock

Kupovina radne stolice za Aranđelovčanina Bogdana P. pretvorila se u noćnu moru. Da je znao da će poklon za sestričinu čekati, umesto najviše dve nedelje, kako je obećano u trgovini, više od dva meseca, sigurno bi odabrao drugu radnju i proizvod.

Početkom septembra naš sagovornik je u poznatoj trgovini nameštaja, sa sestrom odabrao poklon za rođaku srednjoškolku. U pitanju je radna stolica koja je trebalo da olakša učenje devojčici.

- Dugo smo pretraživali razne modele i kada smo obišli više prodavnica, odabrali smo najprikladniju u radnji na Novom Beogradu - priča Bogdan.

- Tada nam je prodavac rekao da ih trenutno nema na stanju, osim izložbene u salonu, ali da velika porudžbina stiže iz Kine u naredne dve nedelje. Najkasnije krajem meseca bi bila spremna za isporuku. Rečeno nam je da možemo da platimo i da će nas pozvati kada stigne. Pomislili smo da nije strašno da se toliko čeka, platio sam stolicu i očekivali smo poziv, sredinom septembra.

Kako niko iz trgovine nameštajem nije zvao ni posle tri nedelje, kupac je pozvao radnju, a operater ih je obavestio da je veliki kontingent stolica stigao u glavni magacin i da će im javiti kada mogu da je preuzmu u radnji.

- Ništa se nije dogodilo ni 10 dana kasnije, pa smo ponovo kontaktirali sa firmom. Bili smo iznenađeni informacijom da stolica nema na stanju - priča naš čitalac.

- Ispostavilo se da čekamo novu turu koja treba da stigne, a da je prethodna izgleda bila nepotpuna. Nervirao sam se, naročito, jer je u pitanju bio poklon. Sve vreme operateri barataju terminima "ovih dana", "uskoro", "do kraja nedelje". Smenjuju se naši pozivi, nervoza, čekanje na javljanje operatera, ponovo čekanje na informaciju, svaki put ponavljanje istih podataka i uvek odgovor da - samo što nije, da se seli magacin, da pošiljka kasni...

Foto Shutterstock

Prema rečima našeg čitaoca, pretpostavio je da može da traži povrat novca, ali se svaki put nadao da će stolica stići u salon za nekoliko dana. Osim toga, to je značilo novi obilazak trgovina i potragu za proizvodom.

- Obećali su da će stolica stići u trgovinu koju smo naznačili u ugovoru prilikom plaćanja, početkom sledeće nedelje što je gotovo dva i po meseca od kupovine - kaže Bogdan.

- Kao znak izvinjenja, kazali su da imamo pravo na obeštećenje, po jedan odsto od cene proizvoda za svaku nedelju preko ugovorenog roka.

RASKID UGOVORA

Iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije kažu da je od pandemije korone problem kašnjenja robe sve češći.

- Osim problema sa dopremanjem robe, manjak je radnika u magacinima i na isporuci - kaže Marko Dragić, pravni savetnik u NOPS.

- Sve to, međutim, ne treba da zanima kupce i oni mogu da iskoriste svoje pravo po Zakonu o zaštiti potrošača i traže da im se novac vrati. Ako je kašnjenje i jedan dan preko ugovorenog roka, ili 30 dana po Zakonu, može se raskinuti ugovor. Obeštećenje nije zakonska obaveza, jedino može biti poslovna praksa konkretne firme.

Pogledajte više