HOTEL "FRUŠKE TERME" POSTAO PRVI "MOVENPICK" HOTEL U SRBIJI Premijerka poručila: "Možemo da se takmičimo sa najboljima" (FOTO)
UGOVOR o franšizi kojim je hotel "Fruške Terme" u Vrdniku postao prvi Movenpick hotel u Srbiji, potpisan je danas u prisustvu premijerke Ane Brnabić, a prve goste kao novi hotel dočekaće do kraja godine.
Potpisivanju ugovora, koji su potpisali viši potpredsednik i direktor razvoja "AČOR Northern Europe Ačor grupe" Kamil Jazbek i generalni direktor Promont grupe Milinko Cicmil, prisustvovao je i ambasador Švajcarske Urs Šmid, zamenik ambasadora Francuske Fatih Akcal i predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež.
Hotel sa 201 sobom nalazi se u Vrdniku, na obodu najstarijeg nacionalnog parka, a deo je jedne od najvećih turističkih investicija u Srbiji Fruške Terme Resort, koji nudi najveći spa, smeštajni i konferencijski centar u zemlji.
Hotel svojim gostima nudi dva restorana i bara, prostor za aktivnosti na vodi i Spa centar, kao i prostorni kongresni centar.
Fruške Terme su vodeći i najveći termalni i Spa resort u Srbiji i nude 12 bazena sa lekovitom, termo – mineralnom vodom koji pokrivaju više od 3.000 kvadratnih metara vodene površine.
Spa centar se prostire na površini od više od 10.000 kvadratnih metara i više od 12 vrtsa sauna, kao i 11 konferencijskih sala sa kapacitetom za više od 1.000 delegata istovremeno.
Hotel je okružen bogatim zelenilom i prirodom i predstavlja idealno mesto za odmor.
Movenpick Fruške Terme Resort & Spa nagrađen je kao "Najbolja investicija u oblasti turizma u Srbiji u 2019. godini" i nudi površinu od više od 30.000 kvadratnih metara.
Odmaralište je deo Strateškog master plana razvoja turizma Fruške Gore koji je usvojila Vlada Srbije 2021. godine, a koji su izradile dve vodeće svetske kompanije - IBI Group, najveća kanadska kompanija za uređenje odmarališta i Horwath HTL, globalni lider u turističkom konsaltingu.
Movenpick je osnovan u Švajcarskoj i imaju više od 110 hotela i odmarališta širom sveta, kao i još planiranih 50 do 2025. godine.
Deo je grupacije "Acor" koja ima više od 5.300 nekretnina i 10.000 ugostiteljskih objekata u 110 zemalja.
U projekat "Fruške Terme Resort & Spa" Promont Grupa je do sada uložila 80 miliona evra i to u tri luksuzna hotelska rizorta sa 300 luksuznih soba, 14 otvorenih i zatvorenih bazena sa termalnom vodom i drugo.
"Promont Group" je osnovana 1958. godine i od svog osnivanja evoluirala je u jednu od najznačajnijih kompanija u sektoru građevinarstva, energetike i destilovanih pića u Srbiji i na Balkanu.
U početku poslovanja, Promont Group bila je mala porodična kompanija koja je uspela da od jednog hotela, Premijer Akva, izgradi veliki kompleks „Fruške Terme“, u koji danas dolaze ne samo gosti iz regiona, već i Evrope i celog sveta.
Premijerka Ana Brnabić poručila je danas, nakon potpisivanja ugovora o franšizi kojim je hotel "Fruške Terme" u Vrdniku postao prvi Movenpik hotel u Srbiji, da podrška vlade privredi ne može da ima velike rezultate ukoliko ne postoje privrednici koji će svojom hrabrošću i radom napraviti odlične rezultate, kao što je to uradila Promonte grupa sa "Fruškim Termama".
Obraćajući se vlasnicima Promonte grupe, porodici Cicmil, Brnabićeva je od srca zahvalila njima i njiohovom timu zato što su danas, kako kaže, pokazali nekoliko stvari zbog kojih svi mogu da budu ponosni.
- Pod jedan, pokazali ste da možemo da se takmičimo i budemo rame uz rame sa najboljima, u privredi, preduzetništvu. Ovo što smo danas ozvaničili, a na čemu ste naporno radili, je najbolji pokazatelj vašeg kvaliteta, znanja i profesionalizma - kazala je premijerka.
Dodaje, druga stvar kojom treba da se ponosimo i koja pokazuje koliko napredujemo kao zemlja, jesu domaći preduzetnici i porodične komapnije.
- To smo gledali kod mnogo uspešnijih od nas, a to je kičmeni stub jake privrede - istakla je ona.
Brnabić: Srbija može da se takmiči sa najboljima
Brnabićeva kaže da je treća stvar kojom treba da budemo ponosni ta što sve više vidimo da Srbija ima i može da se takmiči sa banjskim destinacijama.
- Gledali smo sa čežnjom u Mađarsku, Nemačku, Austriju, a sada smo sve više takva destinacija - kaže premijerka i dodaje da je Srbija istorijski ne tako davno, pre Prvog svetskog rata bila jedna od najpoznatijih evropskih destinacija u banjskom turizmu, a onda se sve to izgubilo, propalo.
Navodeći da smo izgubili i samopouzdanje, Brnabićeva ističe da Cicmili danas pomažu da se vratimo na scenu kao jedne od banjskih evropskih destinacija.
Prema njenim rečima, u poslednjih osam godina radilo se na tome da svako ko dođe u Srbiju vidi našu zemlju kao otvorenu za biznis, počev od aerodroma, novog terminala, tornja, infrastrukture, podrške privrednicima.
Sve veći broj turista u Srbiji
- Da je Srbija otvorena za biznis, posebno u sektoru turizma i ugostiteljstva govore i brojevi. Prvih pet meseci ove godine broj turista je veći za 70,8 odsto u odnosu na prošlu godinu, a porast stranih turista je 156,2 odsto, to je neverovatno - kaže premijerka.
Dodaje da samo u maju ove godine zabeležen 86 odsto porast u ukupnom broju turista, od čega 165 odsto stranih turista.
Viši potpredsednik i direktor razvoja "AČOR Northern Europe A c c o r grupe" Kamil Jazbek naveo je da je ovo značajan i uzbudljiv projekat i zahvalio Promont grupi što su imali viziju ovog projekta.
- Daćemo sve od sebe da vaš hotel bude još uspešniji nego što je danas - kazao je Jazbek.
Kako kaže, "A c c o r grupa" se već dugi niz godina zalaže za održivost, a održiv turizam podržava nacionalni park Fruška Gora.
Navodeći da stalno preuzimaju hotele, u proseku jedan dnevno, Jazbek ističe da partnere pažljivo biraju i to po održivosti.
- Kada pričamo o Srbiji, ona postaje sve više međunarodna turistička destinacija, otvorenija je za biznis. Ova spa lokacija pruža neverovatan proizvod - kazao je Jazbek i dodao će "A c c o r" kao lider u svetu hotelijerstva, to ponudiiti i u Srbiji.
Dodaje da "A c c o r grupa" ima 170 hotela, dok je 150 u procesu priključivanja.
Generalni direktor Promont grupe Milinko Cicmil kazao je da je za njega danas izuzetan dan i da u danas ima najveću tremu kada je reč o poslovanju komapnije u kojoj je 33 godine.
- Napravili smo nešto što nisam ni sanjao. Kada smo ulazili u turizam, to je bio izazov 2010. godine, nismo ni pomišljali da ćemo biti na ovom mestu i imati čast i priliku da potpišemo ugovor sa jednom od najvećih svetskih kompanija u oblasti turizma - kazao je Cicmil.
Dodaje da je u turizmu njihova kompanija prepoznata na domaćem tržištu i u tom smislu navodi da su prošle godine došli na treće mesto po broju posetilaca, iza Sokobanje i Vrnjačke banje, dok su u prvom kvartalu ove godine prešli na drugo mesto, odmah iza Vrnjačke banje.
Cicmil kaže i da i u planinskom turizmu beleže treće mesto, iza Kopaonika i Zlatibora i ističe da su sve to postigli za 10 godina.
Prošle godine, kako kaže, zapošljavali su više od 300 zaposlenih, a ove godine imaju više od 400 zaposlenih.
Predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež istakao je značaj svakog uloženog evra u turizam.
- Svaki uložen evro u turizam, donosi tri evra u druge grane privrede - naveo je.
Današnje potpisivanje ugovora o franšizi, kako kaže, predstavlja veliku stvar za region Fruške gore, ali i za celu Vojvodinu i Srbiju.
- Promonte će dobiti mnogo ulaskom u sistem Akora, nova znanja, tehnologije, mogućnosti, ali "A c c o r" je danas primljen u porodicu Cicmil, dobićete toplinu i novi način da primate goste - kazao je Čadež.
Ambasador Švajcarske Urs Šmid istakao je da je srž Movenpicka vratiti planeti ono što nam je dala.
- Želimo da podržimo lokalnu privredu - kazao je Šmid i dodao da je oduševljen time što je Švajcarska doprinela razvoju Srbiji.
Kako je rekao, bilateralne veze dve zemlje jačaju, a spoljni promet povećan je za 20 odsto.
- Kada je reč o trgovini uslugama, četvrti smo partner Srbiji i prvi direktni strani investitor. Švajcarska je dugoročni partner Srbije sve sa ciljem pružanjem pomoći evrointegracijama Srbije. Takođe, četvrti smo bilateralni donor u Srbiji - kazao je ambasador.