PLAŠE SE DA NE OSTANU BEZ BROJA: Zbog najave poskupljenja usluga "Telenora", klijenti se raspituju o mogućnostima raskida ugovora

B. Caranović

17. 11. 2021. u 09:44

ZA manje od mesec dana za korisnike "Telenorove" telefonije stiže novi cenovik usluga. U proseku će, kako je ovaj operater prošle nedelje zvanično saopštio, od 9. decembra poskupljenje biti 6,9 odsto. Ta informacija je na društvenim mrežama otvorila niz polemika da li će prilikom raskida klijent ostati bez uređaja ili bez broja telefona. Iz "Telenora", za "Novosti", kažu da će prava korisnika biti zagarantovana.

Foto Arhiva/promo

Korisnički servis ovog operatera je poslednjih dana usijan zbog pitanja pretplatnika u vezi sa novim cenama. Kako je operater objasnio razlog poskupljenja je rast troškova poslovanja kao posledica promena na svetskom tržištu energenata. Pre svega to su porast cena goriva, električne energije, poštanskih usluge, štampe, uvoza i drugi operativni troškovi. S druge strane mnogi građani nemaju razumevanja za ovu korekciju cena i razmišljaju o raskidu ugovora, naročito jer se MTS i A1 zasada ne pridružuju povećavanju cena. Brinu ih, međutim, posledice raskida ugovora, a sumnju je naročito rasplamsala Nacionalna organizacija potrošača Srbije - NOPS.

Iz tog udruženja su pozvali korisnike "Telenora" da zaštite svoja prava, ukoliko im je posle zahteva za raskid ugovora, zbog najavljenog poskupljenja, onemogućeno da zadrže svoj broj telefona. Navode da "Telenor" nezadovoljne korisnike, pored pojašnjenja o poskupljenju od 6,9 odsto od 9. decembra, upozorava da raskid ugovora za sobom povlači gubitak broja telefona.

U "Telenoru" tvrde da ukoliko nije saglasan sa promenom cena, korisnik ima mogućnost da raskine pretplatnički ugovor bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom, u skladu sa Zakonom o elektronskim komunikacijama.

- To može da uradi 30 dana od datuma kada je zvanična informacija postavljena na "Telenorovoj" internet stranici, odnosno zaključno sa 9. decembrom 2021. godine - kažu iz "Telenora". - Pritom, ima pravo da zadrži broj, prenese ga u pripejd ili u drugu mrežu, kao i da otkupi telefon, uz prethodno ispunjenje obaveza prema nama. Kako želimo da svakom korisniku posvetimo pažnju, upućujemo ih u naše prodavnice pošto su različita prava za različite situacije. Naglašavamo da raskidom ugovorne obaveze korisnik neće biti oštećen. Prava korisnika su apsolutno zagarantovana u ovom procesu.

ODBIJANjE NIJE PO ZAKONU

U NOPS dodaju da po važećim zakonima, pod uslovom da su izmirena sva dugovanja, nijedan mobilni operater nema pravo da odbije prenos broja u drugu mobilnu mrežu - objašnjavaju u NOPS. - U pravilniku o prenosivosti broja Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge - RATEL stoji da operater može da odbije prenos broja, pod uslovom da je zahtev za prenos nepotpun, kod neregistrovanog pripejd korisnika ili ako postoje neregulisana dugovanja.

PRELETAČI

PREMA izveštaju Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge - RATEL, tokom trećeg kvartala zabeleženo je 52.288 prelazaka iz mreže u mrežu. Kada je reč o fiksnoj telefoniji najviše brojeva i to 2.090 preneto je u SBB, zatim u "Telekom 1.074", odakle je i "otišlo" najviše brojeva 2.893, dok su iz mreže SBB u druge preneta 963 broja.

Pogledajte više