AUTO-PUT “MILOŠ VELIKI” SVE JE DUŽI: Napreduju radovi kod Čačka, postavljeni prvi metri asfalta od Preljine do Pakovraća (FOTO)

V. ILIĆ

21. 09. 2021. u 19:58

NA deonici auto-puta “Miloš Veliki”, na potezu od Preljine do Pakovraća, gde radovi teku u punom jeku, postavljeni su prvi metri asfalta.

Foto: V. Ilić

Posle izgradnje nadzemnog tunela u Trbušanima, ovo je još jedna lep vest koja je obradovala Čačane, koji se svakodnevno susreću sa ogromnim saobraćajnim gužvama na magistrali, odnosno popularnom “kružnom putu”, a svedoci su i brojnih saobraćajnih nesreća na ovoj saobraćajnici.

Nakon što su ugledali da je počelo asfaltiranje ove deonice, kako ističu Čačani, malo im je laknulo, jer su sada sigurni da će ova trasa biti gotova do kraja ove ili početkom naredne godine. Dodaju da su naročito tokom letnje turističke sezone na samoj naplatnoj rampi u Preljini zabeležene ogromne gužve i kilometarske kolone vozila, dok će izgradnjom deonice do Pakovraća višesatno čekanje u kolonama i kolaps na obilaznici oko Čačka, nadaju se, uskoro postati prošlost.

- Kinezi rade punom parom, svaka čast! Samo nam je želja da se saobraćaj izmesti iz grada i da oni koji nastavljaju dalje ka Užicu, ne ulaze u naselje. Kada bude puštena deonica do Pakovraća, biće nam svima lakše, posebno nama u Parmencu, gde pored naših kuća decenijama unazad šniraju vozila – rekao nam je Milan Sretenović iz Čačka.

Očekuje se da izgradnja deonice trase auto-puta Preljina – Požega, koja prolazi kroz Čačak, bude završena u januaru 2022. godine. Njenim završetkom smanjiće se saobraćajne gužve na teritoriji grada, pošto je obilaznica oko Čačka jedna od najprometniji saobraćajnica u Srbiji, kojom dnevno prođe oko 14.000 vozila. Nakon otvaranja ove deonice auto-puta do petlje “Pakovraće”, broj vozila koja će se kretati kroz grad biće znatno manji.

Petlja “Pakovraće” biće direktna veza sa Ovčar Banjom, Zlatiborom, Crnom Gorom. Izgradnja deonice od Preljine do Pakovraća značajno će smanjiti gužve kroz grad i ubrzati put od Beograda ka Zlatiboru i Crnoj Gori, smanjiće se broj vozila sigurno za 10.000 – naglasio je pomoćnik gradonačelnika Čačka Milan Bojović.

Deonica auto - puta od Preljine do Požege, koja je dugačka 30,9 kilometara, inače, najteža je na Koridoru 11, pošto ima čak tri tunela, 35 mostova, četiri nadvožnjaka i dve petlje. Trenutno su, pored trase od Preljine do Pakovraća, najintezivniji radovi na deonici auto-puta na planini Jelici, jer su upravo tu najzahtevniji. Probijaju se dva tunela “Munjino brdo” i “Laz”, koji će biti najduži u Srbiji, 2.800 i 2.900 metara. Završen su radovi na izgradnji tunela “Trbušani”, koji je dužine 278 metara.

Pogledajte više