PRIMALI STANARE MIMO PROCEDURE: Mali broj inspektora socijalne zaštite ne može da kontroliše sve nepravilnosti u domovima za stare

J. Ž. S.

17. 12. 2020. u 16:42

U DOMOVE za stare prethodnih meseci bilo je, mimo propisa, prijema novih stanara bez PCR testa. U neke ustanove potencijalni korisnici ulaze u objekat da bi videli kako unutra sve izgleda iako je to bilo strogo zabranjeno.

Novosti

Zvanično niko nije smeo i ne sme da uđe bez saglasnosti ministarstva, izuzev Hitne pomoći i mrtvozornika, otkriva Radoslav Milovanović, predsednik Udruženja privatnih socijalnih ustanova.

On naglašava i da postoje domovi u Beogradu u kojima ponekad boravi gotovo duplo više korisnika od broja dozvoljenog po licenci, a o postojanju nelegalnih udruženje je redovno obaveštavalo nadležno ministartvo kada su imali sve neophodne podatke. Nažalost, neki od njih rade i dan-danas.

- Koliko je samo medicinskih radnika koji rade u zdravstvenom sistemu, a pritom otvaraju ustanove na sve strane, da i ne govorimo, i to izgleda nije sukob interesa. Oni tako imaju privilegiju u izboru domova korisnika koji napuštaju bolnice i u odnosima sa hitnom i drugim službama zdravstvenog sistema - kaže Milovanović.

On navodi da je očigledan i veliki broj novootvorenih domova, a broj inspektora je manji nego pre nekoliko godina, što nije dobro jer se ostavlja prostor za rad u sivoj zoni.

- Većina vodi ustanove veoma savesno i odgovorno, u skladu sa pravilnikom o licenciranju, ali zbog manjine javnost je sklona poistovećivanju i stavljanju svih u isti koš - ističe naš sagovornik.

S druge strane, Inspekcija socijalne zaštite Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja nema saznanja i informacije da neki domovi ne poštuju procedure koje se odnose na prijem korisnika na smeštaj i angažovanje zaposlenih.

- Od početka epidemije uspostavili smo strogu kontrolu praćenja primene mera i postupanja po instrukcijama i procedurama, uključujući kontrolu kretanja korisnika na smeštaju, kao i ulazaka i izlazaka zaposlenih, naročito u pogledu mogućih epidemioloških rizika - kažu u inspekciji.

Nemaju ni informaciju o postojanju ilegalnih domova za smeštaj odraslih i starijih, a po svim dosadašnjim saznanjima o postojanju neregistrovanih postupili su, kažu, u skladu sa svojim nadležnostima i izdali zabranu rada.

- Za nezakonito poslovanje odgovorni su direktori ilegalnih domova - kažu u Inspekciji. - Treba ukazati i na odgovornost samih korisnika, koji svojom voljom izaberu pružaoca usluga koji nije licenciran, kao i njihovih srodnika koji često neovlašćeno, bez rešenja nadležnog organa starateljstva da mogu zastupati interese korisnika, odlučuju o njihovoj zaštiti, ne vodeći računa o kvalitetu usluge i zakonitosti rada samog pružaoca usluge.

300 NADZORA GODIŠNjE

INSPEKCIJA socijalne zaštite godišnje realizuje do 300 inspekcijskih nadzora, koji su do sada bili najvećim delom terenski, a u proseku se godišnje izda oko 100 licenci za pružanje usluga.

U aktuelnoj epidemiološkoj situaciji uspostavljena je dnevna komunikacija sa svim pružaocima usluge smeštaja u cilju podrške, pojačana je kontrola primene mera i postupanja po instrukcijama i na dnevnom nivou se prati stanje u sistemu socijalne zaštite. Povećan je i broj kancelarijskih inspekcijskih nadzora.

Pogledajte više